Audi hodlá pokračovat ve vítězné sérii v nejnáročnějším vytrvalostním závodě na světě, jehož letošní ročník se jede 13. a 14. června

Sportovní vozy se čtyřmi kruhy vyhrály tento legendární závod od roku 2010 pětkrát v řadě.

1audileman1000

Celkem bude Audi bojovat o již 14. vítězství v závodě 24 h Le Mans

– během uplynulých 16 let. Zásadní součástí celkového konceptu hybridního sportovního vozu Audi R18 e-tron quattro v letošním roce je technologie Audi ultra, která zaručuje nejvyšší míru hospodárnosti a efektivity.

Klasický závod je pořádán od roku 1923 v západofrancouzském departmentu Sarthe

– ale jde v něm o mnohem víc než jen o historii. Tento závod má prestižní pověst po celém světě, protože jako žádný jiný podnik v oblasti motoristického sportu spojuje tradice s pokrokem. Le Mans je pro Audi nejnáročnější arénou pro testování své techniky. V roce 2006 bylo Audi první výrobcem, který v tomto závodě zvítězil se vznětovým motorem. Také první vítěz s hybridním pohonem měl na kapotě logo se čtyřmi kruhy – v sezoně 2012. Dodnes je hybridní pohon Audi, kombinující vznětový motor a elektromotor, v Le Mans neporažen. A je to v současnosti nejúspornější pohon: Žádný jiný ze čtyř výrobců ve třídě LMP1 nevystačí s tak malým množstvím energie z paliva jako Audi.

Dr. Wolfgang Ullrich, šéf závodního oddělení Audi říká:

„Tato efektivita skvěle odpovídá mottu ‚více z méně‘, které je základem Audi ultra. Zodpovědným pracovníkům organizací ACO, FIA a WEC se podařilo vytvořit pravidla, která umožňují napínavé souboje různých koncepcí pro hospodárný provoz.“ Jaké výhody nabízí hospodárná technika Audi v motoristickém sportu, bude patrné v přímém souboji na závodní dráze. Čtyři výrobci nastoupí na start se čtyřmi různými koncepty, které se liší principem spalování, uspořádáním motorů v závodním vozu, ale i rozsahem a způsobem využívání rekuperace kinetické energie a jejím ukládáním. V žádných jiných automobilových závodech není technická rozmanitost tak velká.

„To zvyšuje atraktivitu závodu v Le Mans i celého mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC. Patřičně náročný je také úkol se na takové závody připravit,“ říká Chris Reinke, vedoucí LMP v oddělení Audi Sport.

Dosavadní sezona ukazuje, že inženýři Audi splnili své úkoly na výbornou

Marcel Fässler (CH), André Lotterer (D) a Benoît Tréluyer (F) vyhráli oba první závody v Silverstone (GB) a Spa-Francorchamps (B). Do Le Mans pojedou na vedoucím místě průběžného pořadí. Nové Audi R18 e-tron quattro bylo ve Spa v kvalifikaci o sedm a v závodě o čtyři sekundy na kolo rychlejší než v uplynulém roce, přestože musí vystačit s množstvím paliva, které je o 2,8 procenta nižší než dosud. Přepracovaný motor V6 TDI, hybridní systém s dvojnásobným výkonem a především aerodynamicky optimalizovaný celkový koncept dokazují, jaký potenciál vězí v principu ultra.

Audi se může kromě vyspělé techniky spolehnout také na výjimečný týmový výkon a vášnivé nasazení svých profesionálních jezdců. Fässler, Lotterer a Tréluyer, startující s číslem „7“, společně vyhráli závod 24 h Le Mans pro Audi celkem třikrát v uplynulých čtyřech letech. Loïc Duval (F), který sdílí vůz s číslem „8“ s jezdci Oliverem Jarvisem (GB) a Lucasem di Grassim (BR), vyhrál legendární závod před dvěma roky. Filipe Albuquerque (P), Marco Bonanomi (I) a nováček René Rast (D) nastoupí do závodu se startovním číslem „9“. Stejně jako v předchozích letech důvěřuje Audi historicky nejúspěšnějšímu týmu v Le Mans, jímž je Audi Sport Team Joest. Tým Reinholda Joesta zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě již patnáctkrát.

Mnoho pozorovatelů očekává v letošním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans

– mimořádně napínavý průběh. Vytrvalostní závod bude odstartován v sobotu 13. června v 15 hodin. Živý přenos 83. ročníku legendárního závodu zajistí televizní stanice Eurosport.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi poskytuje na Světovém ekonomickém fóru v Davosu řešení pro trvale udržitelnou mobilitu a nabíjení

Audi poskytuje na Světovém ekonomickém...

Oficiální flotila vozů Audi zajišťuje hostům z 90 % elektrifikovanou přepravu Mobilní nabíjecí kontejnery obsahují použité akumulátory z elektromobilů Společnost Audi pokračuje v dalším...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a FC Bayern společně kráčí vstříc budoucnosti

Audi a FC Bayern společně kráčí...

Prémiové značky prodlužují spolupráci do roku 2029 Hráči klubu FC Bayern Mnichov jezdí v elektromobilech Audi e-tron Hildegard Wortmannová, členka představenstva společnosti AUDI AG,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Atraktivní práci s auty najdete na novém portále CARJOBS.CZ

Atraktivní práci s auty najdete na...

Společnost Porsche Česká republika spustila nový webový portál CARJOBS.CZ, který zastřešuje oblast lidských zdrojů a personalistiky pro její obchodní a servisní síť. Uživatelé naleznou na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chytrá a individuální mobilita:  Audi na veletrhu CES 2020

Chytrá a individuální mobilita: Audi...

Studie AI:ME jako empatický partner pro mobilitu Průhledový displej 3D se smíšenou realitou a Audi Intelligence Experience S Audi od zážitků z jízdy k osobní zážitkové jízdě Audi na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 25 let Audi RS: Exkluzivní jubilejní paket

25 let Audi RS: Exkluzivní jubilejní paket

„Jubilejní paket 25 let RS“ lze objednávat pro modely TT RS Coupé, RS 4 Avant, RS 5 Coupé a Sportback, RS 6 Avant a RS 7 Sportback Barva karoserie modrá Nogaro a detaily z modré Alcantary...