Audi A6 poprvé s osmiválcovým motorem

Vynikající pověst vozů Audi A6 zanedlouho korunuje nový model, pod jehož kapotou se – vůbec poprvé v této modelové řadě – objeví výkonný osmiválec s pětiventilovou technikou. Vidlicový osmiválec bude k dispozici pro obě karosářské verze řady A6, tedy jak pro klasický čtyřdveřový sedan, tak pro elegantní kombi A6 Avant.

Audi A6 poprvé s osmiválcovým motorem

Na trh nejprve vyjedou vozy A6 4.2 quattro, jejichž všechna čtyři kola bude pohánět osmiválcový zážehový motor V8, který ze svého objemu 4,2 l dává výkon 300 k. O něco později se objeví verze s motorem V8 o objemu 3,7 litru o výkonu 260 k. Oba motory s třístupňovým řízením délky sacího potrubí mají vynikající průběh točivého momentu a hospodárný provoz.

Výborné jízdní vlastnosti, dané systémem pohonu všech kol, umocní i moderní elektronický stabilizační program ESP. O přenos výkonu se bude starat pětistupňová samočinná převodovka tiptronic s možností manuální volby rychlostních stupňů.


Zároveň s novými motory se nové verze Audi A6 dočkaly i dílčích změn v konstrukci a designu: Na první pohled zaujmou nové světlomety, pozměněná příď vozu a sportovně vyklenuté lemy podběhů. Vůz má širší rozchod vpředu i vzadu a pro nezávislé zavěšení všech kol bylo použito lehkého aluminia.


Verze Audi A6 Avant mají vzadu vzduchové pružiny, které zaručují stále stejné chování vozu bez ohledu na užitečné zatížení. Vzduchové odpružení je vybavené systémem pro udržování konstantní světlé výšky vozu.


Bezpečnostní výbava každého vozu zahrnuje mimo jiné dvojici čelních airbagů, dva boční airbagy umístěné v bocích předních opěradel a pyrotechnické předpínače všech tříbodových samonavíjecích pásů. Na přání je možné získat boční airbagy také pro zadní sedadla. Výrazným bezpečnostním prvkem je i systém SIDEGUARD – průběžný hlavový airbag, účinně chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech při nárazech ze strany.


Audi A6 4.2 V8 quattro se na českém trhu objeví v létě roku 1999. Cena pro ČR zatím nebyla stanovena. Vozy Audi A6 s motorem 3,7 V8 se na náš trh dostanou ve druhé polovině roku 1999.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...