Audi A4 je jedním z nejúspěšnějších prestižních vozů střední třídy. Poprvé se Audi A4 na trhu objevilo v říjnu 1994 a trvalo jen tři a půl roku, než se celková produkce tohoto přehoupla přes milionovou hranici.
Vzhled modernizovaného vozu Audi A4 vypadá „dospěleji“, vyvolává zřetelnější pocit výkonného, suverénního vozu. Na první pohled zaujme nepřehlédnutelná výrazná maska chladiče a eliptické světlomety, kryté čirým sklem. Stejně, jako u modelů řady A6 a A8 je možné nyní na přání získat i vozy Audi A4 vybavené výkonnými xenonovými světlomety. Světlo xenonových výbojek se svým složením více blíží dennímu světlu, takže mnohem méně unavuje řidiče, zejména při dlouhých nočních jízdách. Do výbavy hlavních xenonových světlometů patří i jejich ostřikovače s vyhřívanými tryskami a zařízení na samočinné nastavování úhlu paprsku.
Přepracované přední nárazníky vůz opticky rozšiřují a propůjčují mu dynamickou, široce rozkročenou čelní siluetu. Do jejich spodní části jsou zabudované světlomety do mlhy. Modernizované Audi A4 má po stranách výrazné pryžové lišty, chránící karoserii vozu před poškozením. Dveřní kliky mají nový tvar, stejně jako zpětná zrcátka, víko zavazadlového prostoru a zadní svítilny. Blatníky mají zřetelněji vyklenuté lemy podběhů, jiné jsou zadní skupinové svítilny a také víko zavazadlového prostoru se zámkem.
Palubní deska je ve střední části zcela nově tvarovaná. V pozměněném interiéru se objevují elegantní prosvětlené spínače, popelník na středové konzoli se díky malým hydraulickým vzpěrám otevírá jediným lehkým dotykem prstu. Stejně tlumeně a jemně se do své původní pozice vracejí i záchytná madla u horních okrajů dveřních rámů. Konstruktéři si dali práci i s úpravou madla pro manuální posouvání sedadla. Hlavice řadicí páky je zdobená hliníkem.
Díky nově tvarované zadní části opěradel předních sedadel mají nyní cestující na zadních sedadlech ještě více prostoru pro kolena. Dvě krajní místa vzadu jsou výrazněji anatomicky tvarovaná, což pasažérům poskytuje vyšší komfort. I přesto však je vzadu dost místa pro pohodlné cestování třech osob.
Za příplatek se do nového Audi A4 montují všestranně elektricky seřiditelné sportovní sedačky Recaro s výrazným anatomickým tvarováním.
Tři stupně výbavy – Advance, Ambition a Ambiente – umožňují spolu s různými odstíny a druhy čalounících materiálů vytvořit celkem 36 různých, zcela charakteristických kombinací. Za příplatek se do vozu dodává čalounění z kvalitní kůže a vykládání interiéru imitací ušlechtilého leštěného dřeva.
Spínače vyhřívání předních sedadel jsou umístěny v ovládacím panelu klimatizační jednotky. Její elektronický řídicí modul reguluje výkon soustavy mj. podle úhlu dopadajících slunečních paprsků a výkon klimatizace dokonce respektuje i roční období – i při nastavení na stejnou požadovanou teplotu je chladicí výkon v létě vyšší, než v zimě.
Tlačítka a knoflíky spínačů v horní části palubní desky mají nový tvar a jsou všechny prosvětlené, což usnadňuje orientaci při nočních jízdách.
Zavazadlový prostor čtyřdveřové limuzíny Audi A4 má základní objem 440 litrů. Postupným sklápěním asymetricky dělených zadních sedaček jej lze však zvětšit až na 720 litrů. Prostor v zádi elegantního Audi A4 Avant má objem 390 litrů, po sklopení zadních sedadel pak až 1250 litrů.
V čistě čalouněném zavazadlovém prostoru vozů Audi A4/A4 Avant je umístěná dvanáctivoltová zásuvka, do které je možné připojit autochladničku nebo vysavač. Audi A4 má nejenom skvělé jízdní vlastnosti, ale výrazně se snížil také přenos hluku a vibrací do interiéru. Kromě vyššího požitku ze řízení dělá propracovaný podvozek z Audi A4 jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy.
I pro nový model A4 připravila automobilka Audi samozřejmě svůj vyhlášený systém pohonu všech kol „quattro“, který je nabízen v kombinaci s celou řadou motorů a převodovek. Pohon všech kol „quattro“ v kombinaci s elektronickým stabilizačním systémem jízdy ESP, který se bude dodávat na přání do všech verzí, dělají z nového Audi A4 skutečného silničního suveréna i v těch nejhorších jízdních podmínkách.
K výraznému zvýšení ochrany pasažérů nového Audi A4 přispěl systém SIDEGUARD, který staví na průběžných airbazích, montovaných ve výšce hlav pasažérů. Boční hlavové airbagy pokrývají celou oblast bočních skel a jejich rámů od předního až po zadní střešní sloupek. Pokud dojde k aktivaci hlavových airbagů SIDEGUARD, zůstávají naplněné po dobu asi pěti sekund, což je výrazně déle, než u běžných airbagů. Je to proto, že po celou tuto dobu jsou chráněné hlavy cestujících ve voze, který např. ve smyku rotuje po vozovce. Ve spojení s klasickými bočními airbagy, zabudovanými do předních sedadel, poskytuje systém SIDEGUARD nejvyšší míru bezpečnosti při nebezpečných nárazech z boku. Systém SIDEGUARD bude v ČR nabízen jako výbava na přání.
Vysokou hodnotu nového modelu Audi A4 podtrhuje také standardní montáž dvojice čelních airbagů. Airbag před spolujezdcem je možné deaktivovat otočením klíčku od zapalování v zámku, který je ukrytý v palubní schránce. Odpojení airbagu je nezbytné, jestliže se na přední sedadlo montuje dětská sedačka zády ke směru jízdy.
Pod kapotou nových vozů Audi A4/A4 Avant se objevuje celá řada vyspělých motorů. Stále častěji přitom zákazníci volí šestiválcové motory – v současné době asi každé páté Audi A4 vyjíždí s šestiválcovým motorem. Favoritem mezi nimi je nový turbodiesel s přímým vstřikem 2.5 TDI.
Tento vůbec první vznětový šestiválec s přímým vstřikováním, čtyřventilovou technikou, mezichladičem stlačeného vzduchu a turbodmychadlem s měnitelnou geometrií lopatek se chlubí výkonem 150 k a nejvyšším točivým momentem 310 Nm, který je k dispozici v širokém rozmezí otáček 1500 min-1 až 3200 min-1. Svůj výkon přenáší tento motor na poháněná kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, v nabídce je i pětistupňová samočinná převodovka tiptronic. Obě tyto převodovky se montují i do vozů s pohonem všech kol quattro. Škálu vznětových motorů pro nové Audi A4/A4 Avant doplňují známé čtyřválce 1.9 TDI o výkonu 110 k a 90 k. Nabídka zážehových motorů pro Audi A4/A4 Avant zahrnuje tři čtyřválce o výkonech 100 k, 125 k a 150 k a dva šestiválce o výkonech 165 k a 193 k.
Pro dosažení příznivějšího průběhu točivého momentu a čistších spalin jsou zážehové motory o objemech 1,6 a 1,8 l vybavené sacím potrubím proměnné délky. Větší z těchto motorů, dvacetiventilový čtyřválec o objemu 1,8 l, má navíc i variabilní časování sacích ventilů. Na vrcholu výkonové škály stojí šestiválcové motory o objemu 2,4 l a výkonu 165 k a 2,8 l a výkonu 193 k.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů