Systém pohonu všech kol quattro je pro značku Audi čímsi jako rodovým znamením. Všechna čtyři kola v záběru propůjčují vozu špičkové jízdní vlastnosti na každém povrchu a výrazně se zvyšuje i bezpečnost jízdy. Po sportovních modelech TT Coupé a modelech vyšších tříd Audi A6 a A8 se nyní pohonem na všechna kola může pochlubit í nejmenší modelová řada Audi A3.
Verze Audi A3 s pohonem všech kol pohání čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 1,8 l o výkonu buď 110 kW (150 k) nebo ve výkonnější verzi dokonce o výkonu 132 kW (180 k), který se objevuje i v novém Audi TT Coupé. Verze s motorem o výkonu 132 kW (180 k) uspokojí sportovní choutky i hodně náročných řidičů – tento vůz jede až 226 km/h a z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za 7,5 sekundy, za což vděčí především impozantnímu točivému momentu 235 Nm, který je k dispozici v širokém rozmezí již od 1950 až do 5000 ot/min. I přes pozoruhodné výkonové parametry není čtyřválec s pětiventilovou technikou nijak přehnaně žíznivý! V průměru spotřebuje jenom 8,9 l benzinu na 100 km. Se slabším motorem Audi A 3 dosahuje maximální rychlost 215 km/h, z 0 na 100 km zrychluje za 8,2 s a spotřebu má pouze 7,5 l/100 km.
UAudi A3 quattro, stejně jako u modelu Audi TT Coupé, použili konstruktéři pro přenos výkonu na jednotlivá kola náročný elektro-hydraulický distribuční systém, který má stejné výhody, jako dosud známé konstrukce používané ve vozech Audi quattro, je však velmi kompaktní. Tento systém je mimořádně citlivý: ještě dříve, než vzájemné pootočení hřídelí propojujících přední a zadní nápravy dosáhne 45 stupňů, zasáhne citlivá elektronika a přizpůsobí „tok“ výkonu podle okamžité situace. Najedou-li tedy například přední kola na kluzký povrch a nemohou účinně přenášet plnou dávku trakčních sil na vozovku, změní elektro-hydraulická jednotka poměr přenášených sil ve směru k vyššímu využití zadní nápravy. Tento proces je tak rychlý, že vůz během něj ujede jenom asi 25 centimetrů!
Elektronicky řízená hydraulická vícelamelová spojka je umístěná mezi hnací kloubový hřídel a zadní nápravový diferenciál. Soustava lamel uvnitř skříně spojky je ponořená do olejové lázně. Zvýšením tlaku oleje ve skříni dojde k pevnějšímu propojení lamel a celá soustava přenáší vyšší výkon i moment k zadní nápravě. .Poměr momentu přenášeného přední a zadní nápravou tedy není fixní, ale lze jej rychle a účinně měnit. Tlak, potřebný ke změně přenosových charakteristik, vytváří speciální čerpadlo. Pokud se vstupní í výstupní část spojky otáčejí synchronně, čerpadlo nepracuje. Dojde-li ke změně otáček vstupu vůči výstupu, čerpadlo začne zvyšovat tlak a tím dochází i ke změně poměru momentů přenášených přední resp. zadní nápravou.
V praxi to znamená, že řidič Audi A3 quattro má v každém okamžiku k dispozici ty nejlepší trakční podmínky, jaké lze za daných podmínek mít. To se samozřejmě odrazí ve stabilnější jízdě a v konečném dopadu i v podstatně vyšší bezpečnosti.