Ryzí sportovní automobil: Motor „vpředu-uprostřed“, sekvenční převodovka, pohon zadních kol.
Studie sportovního automobilu dokumentuje neustálý vývoj inovací značky Opel
– svými tvary vyráží dech, styling je zredukovaný jen na ty nejzákladnější atributy. Čistokrevný atlet s motorem vpředu za přední nápravou (tzv. uložení „vpředu-uprostřed“) a s pohonem zadních kol je přímým následníkem legendárního modelu Opel GT i studie Monza Concept a posouvá filozofii skulpturálního designu značky Opel na novou úroveň. Tento sportovní model je avantgardní a puristický, odmítá cokoli, co by rušilo jeho čisté tvary. GT Concept nemá vnější kliky dveří, vnější zpětná zrcátka ani stěrače.
„Studií Opel GT Concept jsme udělali další krok směrem k emocionálnějšímu designu a většímu požitku z jízdy. GT Concept ukazuje, jaký je Opel dnes. Jsme sebevědomí, ambiciózní, inovativní a každým novým modelem chceme získat víc zákazníků,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.
V duchu nejlepších tradic: GT Concept navazuje na filozofii studie Opel Experimental GT
Opel GT Concept jde ve stopách slavné studie Opel Experimental GT. V roce 1965, jen rok po založení prvního designerského studia automobilového výrobce, představil Opel toto úhledné expresivní kupé se spolehlivou technikou sériového modelu Kadett B na frankfurtském autosalonu. Ale inovace nespočívala pouze v tom, že to bola historicky první studie evropského automobilového výrobce. Opel Experimental GT už tehdy přinesl takové prvky, jako jsou výklopné reflektory nebo atraktivně tvarovaná karoserie s perfektními proporcemi bez zbytečných dekorací. Nekompromisní studie, kterou navrhl Erhard Schnell, chtěla být především designerským poselstvím. Reakce veřejnosti byla ale taká nadšená, že jen o tři roky později stál sériový Opel GT v autosalonech prodejců vozů Opel.
Aktuální studie GT Concept znovu dokládá průkopnického ducha značky Opel. Dynamický vůz, jehož charakter okamžitě deklaruje rudá linie horizontálně dělící karoserii a dodávající jí osobitý styl. Unikátní červené pneumatiky – namontované na discích z lehkých slitin s vyzývavým designem kolečkových bruslí – jsou reminiscencí motocyklu Opel Motoclub 500, který ve své době také představoval avantgardu a v roce 1928 zaujal rudými pneumatikami. Ovšem kromě tohoto nemá GT Concept mnoho společného s dávnou minulostí. Dlouhá štíhlá kapota motoru, absence víka zavazadlového prostoru, dvojitý středový výfuk a samozřejmě název – to vše navazuje na původní model GT. Jinak ale Opel GT Concept nenese žádné jiné známky retro-designu.
Mark Adams, viceprezident automobilky Opel odpovědný za design říká:
„Vytvořili jsme GT Concept proto, abychom zachytili výrazný, emocionální duch značky Opel. Studie je dramatická a plná inovací, což odpovídá naší tradici, kterou chceme dále rozvíjet. V roce 1965 Opel vyvinul studii GT, nekompromisně moderní vůz s čistě řešeným designem. Je velmi těžké vytvořit novou ikonu, ale jak byl Experimental GT ve své době avantgardou, tak je jí dnes GT Concept – absolutně ryzí, minimalistický a současně výrazný a nekompromisní automobil. Toto kupé demonstruje kontinuální vývoj naší filozofie designu „sochařského umění ve spojení s německou precizností“,“
Klíčovou inovací studie Opel GT Concept jsou velké dveře s integrovanými bočními okny, které vytvářejí plynulý přechod skla do lakovaného povrchu karoserie. Řidič i spolujezdec mají přístup do nečekaně prostorné kabiny po stlačení dotykové plošky elektricky ovládaných dveří, která je integrovaná do rudé obrysové linie. Dveře se při otevření výrazně zanoří do předních blatníků. Inovativní patentované závěsy dveří šetří prostor a dovolují velký uhel otevření dveří i ve stísněných prostorách. Díky tomu je kompaktní atlet dokonale připravený i pro hustý městský provoz. Dvě kamery ukryté za lemy blatníků zaručují dokonalý přehled o situaci kolem vozu. Obraz kamer se přenáší na dva monitory u levé a pravé strany kokpitu – zdá se, že éra vnějších zpětných zrcátek s nebezpečnými mrtvými úhly se uzavírá. Čelní sklo plynule přechází do střechy, takže posádka si může vychutnávat podobný pocit z jízdy jako poskytují automobily s tzv. targa střechou.
Skutečně sportovní automobil: Motor „vpředu-uprostřed“, přeplňování turbodmychadlem, pohon zadních kol
Protažená kapota naznačuje koncepci pohonu studie GT Concept: Stejně, jako první Opel GT a ikona mezi americkými sportovními automobily koncernu GM Chevrolet Corvette, má také motor uložený vpředu za přední nápravou, tedy tzv. „vpředu-uprostřed“. Díky tomu je těžiště vozu posunuté dolu a do středu, což je ideální řešení pro zajištění sportovních jízdních vlastností a vynikající dynamiky v zatáčkách. Opel GT Concept pohání výkonný turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec o objemu jen 1,0 l, který konstrukčně vychází z moderního celohliníkového motoru modelů ADAM, Corsa a Astra. Vysoce efektivní high-tech agregát disponuje výkonem 107 kW (145 k) a chlubí se maximálním točivým moment 205 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na koal zadní nápravy přes mechanický samosvorný diferenciál a sekvenční 6-stupňovou převodovku s ovládáním páčkami na volantu. S tradičně sportovní koncepcí Opelu GT Concept korespondují i jízdní výkony dvoumístného kupé s pohotovostní hmotností nižší než 1000 kg. Opel GT Concept zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h.
Další lahůdkou studie Opel GT Concept
– jsou přední reflektory s integrovanými směrovými světly. K nim se perfektně hodí technologie adaptivního osvětlení příští generace, založená na bázi LED diod. Reflektory Opel IntelliLux LED®, které dovolují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly bez oslňování jiných účastníků provozu, debutovaly v nové modelové řadě Astra v roce 2015 a získaly ocenění SAFETYBEST. Opel GT Concept využívá další vývojový stupeň tohoto inteligentního osvětlovacího systému. Design reflektorů doplňuje trojrozměrný design koncových skupinových světel, které vytvářejí charakteristický světelný obraz studie v noci.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas