Ascona se vrátila na Rallye Monte Carlo

Málokdo ví, že nejslavnější automobilová soutěž Rallye Monte Carlo se během roku jede vlastně třikrát. Kromě známého prestižního podniku mistrovství světa se totiž jezdí ještě AvD Histo-Monte Carlo klasických automobilů z let 1931 až 1976 a v poslední době přibyla ještě Rallye Monte Carlo elektromobilů..

Ascona se vrátila na Rallye Monte Carlo

Na start letošního sedmého ročníku AvD Histo-Monte Carlo se měl s vozem Opel Ascona A postavit legendární jezdec Walter Röhrl, který s ním vybojoval v roce 1974 evropský titul, když z osmi startů šestkrát vyhrál. O rok později vystoupil v Rallye Akropolis poprvé na nejvyšší stupeň soutěže ze seriálu mistrovství světa. Dvojnásobný světový šampion (v roce 1980 na Fiatu, 1982 s Opelem Asconou 400) a čtyřnásobný vítěz Rallye Monte Carlo (1980 Fiat, 1982 Opel Ascona 400, 1983 Lancia a 1984 Audi) však pro bolesti zad svoji účast na poslední chvíli odřekl. Zastoupil jej tedy Reinhard Hainbach, dvojnásobný mistr Německa. Také tento výborný soutěžák sbíral v minulosti vavříny s automobily Opel, např. s Asconou 400 se stal v roce 1980 vicemistrem své země a s vozem Opel Manta si dojel v Barum rallye v roce 1985 pro zelený věnec.

Reinhard Hainbach s bývalým spolujezdcem Waltera Röhrla Jochenem Bergerem odstartovali z Nürburgringu, aby po 2400 kilometrech dojeli do Monackého knížectví na devatenáctém místě, když o umístění v první desítce přišli až v posledním úseku. Přehlédnutí jedné odbočky je totiž stálo dvě a půl minuty.


Přesto si Opel z Monte Carla odvezl vítězství v soutěži značek. K pěknému úspěchu přispěli především Roland Senge a Heinz Jansen, kteří na voze Opel Kadett GTE skončili třetí a zároveň vyhráli kategorii vozů z let 1972 až 1976. Hned o jedno místo za nimi se umístili Reinhard Stahl a Michael Schöllhorn (Opel Kadett B Rallye) a vynikající úspěch završili ještě šestí Wolfgang Krapp a Anja Geist (Opel Ascona A).


„Šlo o velice náročnou soutěž,“ prohlásil v cíli spokojený Jochen Berger. „Často jsme museli jet opravdu hodně rychle, abychom na sekundu dodrželi předepsané rychlostní průměry. Reinhard Hainbach jel opravdu skvěle a také naše Ascona běžela spolehlivě a perfektně jako před pětadvaceti lety.“


Ascona se vrátila na Rallye Monte Carlo

Historie soutěžního vozu Opel Ascona A je úzce spjata s Rallye Vltava, nejslavnější, nejnáročnější a i v Evropě uznávanou českou rallye. Právě s tímto vozem přijeli v roce 1974 do Klatov obhajovat Röhrl a Berger své vítězství z předešlého ročníku. Ovšem cesta k úspěchu nebyla tentokrát pro dvoumetrového dlouhána v kostkované košili a manšestrácích (tehdy ještě nebyly předepsány nehořlavé kombinézy) však vůbec jednoduchá. Už při tréninku dva tisíce kilometrů dlouhé soutěže měl poruchu na tréninkové Asconě – uprostřed vysoko položených šumavských lesních samot, a navíc v hluboké noci.

Tato událost jakoby předznamenala strastiplnou cestu k druhému úspěchu na Rallye Vltava. Hned v páté rychlostní zkoušce Röhrl třikrát opravoval prasklý klínový řemen, čímž ztratil dvacet minut. Do cíle v tu chvíli zbývalo ještě dvacet zkoušek. Počty tedy hovořily jasně: „Na každém úseku musím být prostě o minutu rychlejší než ostatní,“ prohlásil tehdy lakonicky Röhrl. Znalci automobilových soutěží však vědí, že časové odstupy mezi jezdci na rychlostních zkouškách jsou minimální a najíždět pravidelně minutu je úkol téměř nadlidský. Walter Röhrl však tehdy dokázal, že je skutečným mistrem volantu a bravurní jízdou, na kterou pamětníci dodnes vzpomínají, se mu podařilo ztrátu vymazat. A nejen to! Ještě získal náskok půldruhé minuty na druhého Švéda Carneborna, který jel rovněž s Opelem Ascona, ale se samočinnou převodovkou.

Jindřich Lasík
převzato z OPEL magazínu jaro ’99
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů OPEL

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karel Kašák rozvážel jídlo potřebným s dodávkou zapůjčenou z AAA AUTO

Karel Kašák rozvážel jídlo...

Známý moderátor Karel Kašák se rozhodl pomoci, usedl za volant dodávky a pod patronátem Potravinové banky Praha a Středočeský kraj rozvážel jídlo potřebným. Sám moderátor neměl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží jídlo potřebným a pomáhá v boji s plýtváním

Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží...

Od dnešního dne vozí po Praze a Středočeském kraji nevyužité potraviny určené pro pomoc potřebným i Fiat Ducato, který České potravinové bance Praha a Středočeský kraj zapůjčila síť...