Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel odstartoval rekordní jízdu:
Bílý Opel Ampera v rámci akce Ampera e-Motion 2012 v cíli:
Řidič – publicista a elektromobilní nadšenec Jakub Špaček – ukončil svou pouť po ČR i SR ve středu 5. září 2012 v cíli: v Ústavu jaderného výzkumu v Řeži u Prahy. Snažil se maximum cesty absolvovat na elektřinu.
Jakub a „jeho“ Opel Ampera najeli během své třináctidenní prezentační pouti po českých a slovenských dealerstvích značky Opel celkem 2736 kilometrů, na kterých si vystačili pouze se 31,2 litry benzinu – průměrná spotřeba benzinu tedy činila jen 1,14 l/100 km!
Zaknihovaný rekord
„Mohu potvrdit, že před startem zapečetěná 35-litrová nádrž Opelu Ampera nebyla otevřena, takže do připravovaného vydání České knihy rekordů můžeme zapsat tento výkon jako český rekord v disciplíně „ujetá vzdálenost na jednu nádrž paliva“,“ potvrdil Miroslav Jonáš z pelhřimovské „rekordní“ agentury Dobrý den. Kromě agentury Dobrý den sledoval regulérnost celé jízdy i GPS monitoring od společnosti gpsdozor.cz.
Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel zdůraznil:.
„Ano: Jsme soutěživí, a chtěli jsme názorně předvést, co Ampera dokáže. Na internetu lze nalézt řadu neoficiálních i oficiálních rekordů v dojezdu na jednu nádrž. Ten asi nejdelší se uskutečnil před časem v USA, kdy posádka s konvenčním vznětovým modelem s velkou palivovou nádrží ujela celkem 2617 km. Našich 2736 kilometrů ujetých s Amperou na jednu nádrž benzinu je tedy nejenom českým rekordem, ale zřejmě i aktuálně nejlepším světovým výkonem.“
Ampera nabízí výrazně nižší provozní náklady
Projekt Ampera e-Motion 2012 si kladl za cíl především seznamovat klienty dealerů Opel s novým elektromobilem, který patří do kategorie E-REV elektromobilů s tzv. prodlužovačem dojezdu. Pro určitý okruh zákazníků může být E-REV elektromobil Ampera ideálním vozem pro každodenní využívání: „Provozní náklady jsou v závislosti na odběrním tarifu elektřiny 2,5x až 5x nižší než u srovnatelného vozu se spalovacím motorem. A dojezd Ampery na elektřinu vyhovuje životnímu stylu a potřebám výrazné většiny evropských řidičů. Určitě nejsilnější stránkou Ampery je ale její schopnost plynule pokračovat v jízdě i po vybití baterií – a právě to rekordní jízda skvěle prokázala,“ říká ředitel Šilha.
Kilometr za korunu
Při rekordní 2736 km dlouhé jízdě spotřebovala Ampera 299,9 kWh elektřiny a 31,2 l benzinu. To při průměrné ceně elektřiny pro domácnost 4,54 Kč/kWh a průměrné ceně benzinu 38,20 Kč/l znamená náklady jen 0,93 Kč na jeden kilometr. Běžný vůz třídy Ampery se podobně výkonným zážehovým motorem by tuto vzdálenost ujel s náklady přibližně 2,63 Kč/km, tedy téměř třikrát dráž! A to při výraznějším využití levnějšího tzv. nočního proudu pro nabíjení Ampery by byly její náklady na ujetý kilometr ještě zřetelně nižší…
Žádný strach z omezeného elektrického dojezdu
Podle stylu jízdy a aktuálních jízdních podmínek Opel Ampera ujede čistě jen na energii z akumulátorů 40 km až 80 km. Jakub Špaček ale dokázal v běžném provozu často ujet 100 km i více – na rovinatých moravských silnicích zajel osobní rekord 127 km. „Ani při tomto nejdelším elektrickém přejezdu jsem samozřejmě neriskoval a nejel extrémně pomalu – rychlost jsem udržoval většinou mezi 60 a 70 km/h,“ přibližuje jízdou svoji taktiku řidič rekordní Ampery.
Průměrný denní nájezd „rekordní“ Ampery činil 210 km, což je mnohonásobně více, než ujede průměrný český řidič. I v tomto ohledu tedy Ampera prokázala bezproblémovou použitelnost v běžném každodenním provozu.
Deklarovaný akční rádius Ampery 40 km až 80 km
– zvolili konstruktéři automobilky Opel proto, že podle marketingových průzkumů asi 80 procent evropských řidičů neujede v pracovních dnech více než 60 km denně. Ampera je tedy ideálním vozem pro každodenní dojíždění do práce. Ani vybité akumulátory ji však nezastaví: Po vyčerpání baterií se totiž samočinně spustí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který dál dodává energii trakčnímu elektromotoru.
Tento unikátní systém prodlužovače dojezdu E-REV
– je považován za nejvhodnější řešení elektromobility ve střednědobém časovém horizontu, protože eliminuje největší slabinu konvenčních elektromobilů, totiž obavu z omezeného dojezdu, daného kapacitou akumulátorů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.