Generální ředitel Fiat Č.R. pan Anthony Sharkey v úvodu tiskové konference mimo jiné připomněl, že před několika dny nový model zn. Alfa Romeo – Alfa 147 zvítězila v prestižní soutěži Evropské auto roku 2001. Skutečnost, že tato cena je udělována pouze po důkladném testování špičkovými profesionálními motoristickými novináři, potvrzuje vysoké standardy technologie a designu značky Alfa Romeo. Stejnou cenu obdržela při svém uvedení na trh i Alfa 156 v roce 1997, která po uvedení na trh zvýšila v následujících letech prodej vozů značky Alfa Romeo o 45 %. Alfa 147 není jen nástupcem Alfy 145 a 146, ale je připravena sehrát podobnou úlohu jako Alfa 156, ale tentokrát v segmentu střední třídy.
V současné době je možné si již objednat u všech dealerů Alfu 147 ve třídveřovém provedení, pětidvéřový model bude uveden na trh v následujícím období. Jak jsem se dozvěděl od dealerů, mnozí návštěvníci žádali o Alfě 147 podrobné informace a někteří již vozy objednali s tím, že po obdržení přesných cen doplňků, svou objednávku upřesní.
Vnější design Alfy Romeo 147 celkově budí dojem elegantního nepřezdobeného sportovního kupé s důrazem na temperament a dynamiku. Přední části vévodí velký znak, který spolu se dvěma vstupy vzduchu po stranách vytváří pro Alfu typický trojdílný motiv. Celkový boční design Alfy 147 vyvolává dojem oválu, který je typický pro vozy typu kupé včetně tak jako menší plochy bočních oken. Zadní okno zachovává velký tvar V, který odráží podobnou linii jako u předních partií. Zužující se kuželová zadní část vozu podtrhuje celkový temperamentní vzhled vozu.
Atraktivní interiér Alfy 147 je zpracován v typicky italském stylu se svými zaoblenými liniemi, sedadla jsou dobře tvarovaná a pohodlná. Zaoblené přístrojové desce vévodí tři velmi dobře čitelné kulaté kontrolní přístroje, všechny ovladače jsou vhodně rozmístěny včetně ovládacích tlačítek pro rádio a telefon, které jsou na volantu, takže řidič z něj nemusí pustit ruce. Taktéž sekvenční řazení převodovky Selespeed může být umístěno volantu. Alfa 147 v sobě kombinuje dokonalý styl exteriéru i interiéru s výjimečnými technickými parametry a bezpečnostními prvky: má vysokou torzní tuhost – 110 000 kgm/rad (95 000 kg.m/rad pro pětidveřovou verzi). Alfa 147 má šest airbagů: dva vpředu, dva po stranách a dva přes celou délku všech postranních oken, takže v případě nárazu chrání hlavy cestujících na předních i zadních sedadlech. Tímto vybavením stojí Alfa 147 na vrcholu své třídy v pasivní bezpečnosti, navíc má ve dveřích postranní nárazové tyče, bezpečnostní teleskopický sloupek řízení, přední pásy s předpínači a omezovač zatížení a na prostředním zadním sedadle opěrku hlavy a samonavíjecí bezpečnostní pás. K tomu všemu přistupuje brzdový systém s velkými disky na všech čtyřech kolech a jedna z nejvyspělejších jednotek ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD). Systém ASR je zabudován proti prokluzu hnaných kol při akceleraci. Systém MSR reguluje brzdný točivý moment při řazení směrem dolů a zcela nový prvek VDC řídí dynamickou stabilitu v zatáčkách. VDC se nedávno poprvé objevilo u vlajkové lodi modelu Alfa Romeo 166.
Nová Alfa 147 přichází se čtyřmi pohonnými jednotkami. Tři benzinové motory, všechny s šestnáctiventilovým rozvodem a dvojitým zapalováním Twin Spark: 1,6 l 77 kW (105 k), silnější 1,6 l 88 kW (120 k) a 2,0 l 110 kW (150 k), který je k dispozici s buď ručně řazenou pětistupňovou nebo sekvenční převodovkou Selespeed. Řadu uzavírá naftový motor Common-Rail s variabilním nastavováním lopatek turbodmychadla s výkonem 81 kW (110 k) 1,9 JTD. Všechny pohonné jednotky Alfy 147 jsou vybaveny elektronicky řízeným akcelerátorem, který umožňuje lepší kontrolu spotřeby paliva a čistoty výfukových plynů. Uvedení motoru 1,9 JTD „Common Rail“ a dvoulitrové verze proběhne na našem trhu v květnu 2001.
Převodovka Selespeed se setkala s velkým úspěchem u řidičů (10% modelů Alfa 156 prodaných v Evropě je vybaveno tímto zařízením). Není to samočinné ústrojí, ale robotizovaná manuální převodovka. Kombinuje v sobě výhody automatické převodovky s rychlostí řazení manuálního mechanismu. Převodovku lze ovládat konvenční pákou, která se pohybuje nahoru a dolů jako joystick, nebo ovladači na volantu.
Výbava vozu odpovídá výbavě luxusních vozů, obsahuje podle stupně výbavy mimo jiné zvukový systém Bose, mechanickou nebo dvouzónovou klimatizaci se systémem kontroly kvality vzduchu a automatickou recirkulací, tempomat, dešťový senzor, současné zavírání a otevírání oken (včetně střešního) při zamykání nebo odmykání dveří. Nová Alfa je vybavena na přání systémem CONNECT, tj. vyspělou komunikační jednotkou, která zahrnuje rádio s CD přehrávačem, duální systém GSM s hands-free sadou, satelitní navigační systém, ovládání lidským hlasem, tlačítko SOS pro lékařskou nebo technickou pomoc či radu a palubní počítač. Nejlepší verze systému, CONNECT Nav+, přichází s pětipalcovou TFT obrazovkou zajišťující maximální ostrost obrazu, rozlišení a široký úhel viditelnosti.
Ceny třídveřové Alfy Romeo 147 se pohybují od 529 000 do 764 000 Kč podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy.
Sportovní oddělení Fiat Auto vyvinulo Alfu 147 tak, že může soutěžit v kategorii SuperProduzione podle pravidel FIA. Vůz je součástí dlouholeté závodní tradice vozů Alfa a bude se účastnit evropských i světových mistrovství včetně mezinárodního 24-hodinového závodu Spa.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií