Všechny vozy Alfa byly původně stavěny jako závodní a po léta nabízeny veřejnosti v prakticky identické podobě. Stejně jako nyní se již tehdy vyráběly automobily s perfektním designem a plné temperamentu. Vždy vykazovaly téměř zázračnou rovnováhu mezi rozumem a citem, mezi zákony techniky a tvořivostí.
Vlastní oslava 90. narozenin je pojata jako cesta ke kořenům italské legendy jménem Alfa Romeo Je to příležitost pro fanoušky automobilů a samozřejmě i pro širokou veřejnost, jak se seznámit s historií automobilky. Jako první se uskutečnila přehlídka Cuore Sportivo – Podstata krásy. Po jejím úspěchu v Dublinu, kam se přišlo podívat přes 30 tisíc návštěvníků včetně Michaela Schumachera, který se právě vracel jako vítěz závodu seriálu Formule 1 z Grand Prix v Brazílii, bude výstava na podzim přesunuta do Varšavy a poté do Vídně.
Zlatým hřebem výstavy je kolekce 24 modelů, které se zapsaly do historie automobilismu. Tyto klenoty opustí nové muzeum v Arese, aby potěšily srdce fanoušků. Od modelu 6C 1750 GS, se kterým Nuvolari a Varzi zvítězili v Mille Miglia v roce 1930 až po 159 Grand Prix, s nímž si dojel pro vítězství ve Světovém poháru 1951 Juan Manuel Fangio. Nebo od impozantního cestovně laděného 8C 2900 B Lungo z roku 1938 k 6C 2500 Super Sport Villa d´Este, vítěze soutěže Villa d´Este Concours d´Elegance (1949). Dále zde nebude chybět ani vůz s označením 1900 Super Sprint z roku 1954, dvojmístná Giulietta navržená Pininfarinem (1955), koncept Proteo z roku 1991 a prototyp Nuvola vytvořený v roce 1996. Samozřejmě se zde veřejnost setká i s nejnovějším přírůstkem v rodině vozů Alfa, modelem 156 Sportwagon. Vedle automobilů budou k vidění i motory, kresby, plakáty, náčrtky techniků, designérů a dobové fotografie závodních modelů v akci na okruhu.
Alfa také vždy figurovala na každoročním Festivalu rychlosti, který se také letos konal od 23. do 26. června v Goodwood House. Již od prvního ročníku v roce 1993 nebyla tato událost svátkem jen pro fanoušky automobilového sportu a sběratele, ale i pro týmové manažery a dnešní řidiče. Téma jejich letošního setkání bylo spojeno s padesátiletým výročím závodů seriálu F1, jenž se časově kryje s 90. výročím založení Alfy Romeo. Alfa Romeo byla vůbec první značkou, která vyhrála první ročník F1 v roce 1950 s vozem Alfetta 158. Také letos byly představeny na závodní dráze klenoty z historického muzea značky: Grand Prix Tipo B, monopost P3 z roku 1932, který je spojen s mnoha velkými úspěchy Tazia Nuvolariho. Dále zde měla veřejnost možnost zhlédnout provedení označené 159, s nímž Manuel Fangio vyhrál světový pohár v roce 1951, prototyp 2900 Le Mans, který byl zkonstruován v roce 1938 pro nejslavnější vytrvalostní závod všech dob (24 hodin Le Mans) a vůz 33 TT 12, jenž získal v roce 1975 pohár konstruktérů. Vystavena bude také cestovní verze 1900 Super Sprint 1954, dvojmístná Giulietta SZ (1958) a 6C 2500 Super Sprint z roku 1947, první Alfa z poválečného období. Ta se také bude účastnit „Concour d´Elegance“, součásti slavností v Británii.
Společnost Alfa Romeo je také hlavním sponzorem dvou důležitých sportovních události. Zúčastní se jich Portello Team a RIAR (Italský registr vozů Alfa Romeo). Co se týče Portello Teamu, je to jediná italská posádka mezi 94 zahraničními týmy ve 2000 London-Sydney Marathon pro vozy postavené do roku výroby 1970. Tento 18 tisíc kilometrů dlouhý závod začal 2. června v Londýně a trasa byla vedena přes střední Evropu do Rumunska, Turecka a Iránu. Vozem vybraným do závodu byl model 1967 Giulia Ti Super s pilotem Marcem Cajanim, prezidentem týmu a vítězem cestovní kategorie Evropského poháru „vintage cars“ z roku 1987, 1991 a 1995. Další příspěvek k tomuto maratonu, který má být pro společnost „Svátkem Alfy“, bylo uvedení nového modelu Alfa Sportwagon, který měl funkci doprovodného vozu v zemích, přes které vedla trasa Maratonu. Druhou událostí organizovanou RIAR od 1. do 9. září je akce spojená s prezentací sportovní historie společnosti – 21. ročník International Rally for Alfa Romeo Vintage Cars – Sicílie a Targa Florio.
O opravdu vzrušující zážitek se postará procesí celkem padesáti vozů Alfa Romeo vyrobených před rokem 1965, jejichž cesta povede po historicky nejatraktivnějších turistických a sportovních trasách. Po návštěvě největších pozoruhodností Palerma budou posádky pokračovat do Noto, Syracuse, Catania, Caltanisetta, Ragusa, Trabia a poté na velkolepý „okruh Madonie“, kde v roce 1930 vyhrál Achile Vazi na voze P2 závod Targa Florio. Odtud se bude pokračovat do Cefalu, Acireale, Erice, Segesta a zpět do Palerma. Součástí oficiálního programu bude samozřejmě i mnoho souběžných akcí, které pořádají kluby a fanoušci značky Alfa Romeo.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií