Vzhledem k tomu, že obě novinky si zasluhují oprávněně obsáhlejší informaci, uvádím dnes pouze první dojmy ze seznámení s nimi.
Zítra ve středu uvedeme v samostatném článku podrobnější informace o nové Alfě Romeo 147 GTA a ve čtvrtek v samostatném článku informace o novém turbodieslovém motoru 1.9 JTD 16V Multijet.
Nalevo nový benzinový šestiválec 3,2 24 V, vpravo nový turbodiesel 1.9 JTD 16V Multijet:
K úspěchu Alfy 147.významně přispěl atraktivní design, dynamický charakter i její bohatá výbava. Nová verze s označením GTA ještě dále prohloubila její výše uvedené vlastnosti. Zejména dynamika je srovnatelná se závodními speciály díky novému šestiválcovému benzinovému motoru o objemu 3,2 litru s dvacetičtyřmi ventily o výkonu 250 k (184 kW). Tento motor umožňuje vozu rychlost 246 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekund. Nová verze Alfy 147 GTA s uvedeným motorem a se šestistupňovou převodovkou se důstojně tak zařadila do exkluzivní řady vozů, které ztělesňují ty nejčistší sportovní hodnoty. Do rodiny exkluzivních automobilů Alfy Romeo se tak po nedávné úspěšné premiéře nových modelů Alfa 156 GTA a Alfa Sportwagon GTA zařazuje i nová představená Alfa 147 GTA.
Tvůrci novou Alfu 147 GTA navrhli tak, aby byla praktická pro každodenní používání, ale zároveň aby svého řidiče den co den odměňovala vzrušujícími zážitky z jízdy. Z těchto důvodů si Alfa 147 GTA zachovala původní karoserii, která si vysloužila tolik chvály za stylové a svěží tvary. Designérské úpravy jsou decentní a podtrhují nesmlouvavý sportovní charakter vozu, zato všechno ostatní na autě bylo radikálně změněno. Provedené dílčí designerské úpravy však mají význam nejen z hlediska stylistického, protože automobil opticky rozšiřují a zvýrazňují jeho svalnaté proporce, ale důležité jsou i pro aerodynamické vlastnosti při sportovní jízdě.
Už 24 kilometrů, které jsem s novou Alfou 147 GTA s novým benzinovým šestiválcovým motorem 3,2 l ujel, mně potvrdily, že tento vůz se stane oblíbeným řidičům, kteří vedle užitných vlastností vozu od jízdy vyžadují požitek a radost z jeho řízení.
Druhou novinkou včera představenou byla druhá generace turbodieselů s přímým vysokotlakým vstřikováním Common Rail se šestnácti ventily s novou technikou Multijet. Prvním členem nové rodiny je čtyřválec 1.9 JTD s výkonem 103 kW (140 k), montovaný do vozů Alfa 147, 156 a Sportwagon spolu se sportovně naladěnou šestistupňovou manuální převodovkou.
Poprvé se jednotka JTD se vstřikováním Unijet Common Rail objevila v Alfě 156 v roce 1997 a okamžitě se zařadila na špičku mezi nejmodernější turbodiesely. Konstruktéři z vývojového centra Fiatu však dále zkoumali možnosti vstřikovacího systému Common Rail a výsledkem jejich práce je právě uváděná druhá generace motorů JTD pojmenovaných Multijet.
Zcela nově navržený čtyřválec 1.9 JTD nabízí řadu výhod. V první řadě to je nízká úroveň hluku během zahřívání jednotky. Podle otáček motoru a teploty vnějšího vzduchu se jedná o snížení hlučnosti o 3 až 6 decibelů. Dalším zřetelným kladem je vynikající výkon 103 kW při 4000/min a vysoká hodnota točivého momentu – 305 Nm při 2000/min. Obě tyto hodnoty patří na vrchol objemové třídy, a přitom spotřeba zůstala mimořádně nízká. A na co se určitě nesmí zapomenout, jsou ještě nižší emise, kterých jednotka dosahuje, aniž by se ve výfukovém potrubí používalo komplikované zařízení na jejich omezení.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií