Na říjnovém autosalonu v Paříži presentovala automobilka Alfa Romeo, slavící letos 90 let od svého vzniku, poprvé nový model 147, který návštěvníky zaujal především svým designem. Tří a pětidveřová Alfa Romeo 147 je ve střední třídě po mnoha letech vozidlem, které do nejsilnějšího segmentu přichází s překrásnými až avantgardními liniemi, čímž nápadně kontrastuje s ostatními evropskými modely. Technicky i kvalitativně nabízí prostě víc než řada ostatních výrobců a tak není divu, že ji titul Auto roku patří právem.
Už sériová výbava staví „147“ na samý vrchol své třídy, protože klimatizací a šesti airbagy se opravdu nemůže pochlubit každý. Nižší stupeň výbavy Progression, který v žádném případě nelze označit za základní verzi, neboť tu u nové Alfy vůbec nenajdeme, zahrnuje dále mj. čtyřkanálový systém ABS s dynamickým rozdělením brzdné síly, kvalitní audiosoustavu s osmi reproduktory, multifunkční displej s integrovaným palubním počíta čem (kromě 1.6 Eco Progression), elektrické ovládání předních oken a zpětných (vyhřívaných) zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním atd.
Vyšší verze Distinctive má navíc automatickou klimatizaci s oddělenou regulací pro pravou i levou část vozu, pohodlnou středovou opěrku mezi předními sedadly, kožený volant i hlavu řadicí páky, tempomat a v pětidveřovém provedení ještě elektricky ovládaná zadní okna. Zvláště praktické je přitom rozšířená funkce centrálního zamykání, kdy se stisknutím tlačítka uzavřou také boční i střešní okno.
Alfa Romeo nabízí i další možnosti jak si model dále individualizovat. Vedle 14 barevných odstínů karosérie si mohou zákazníci vybrat ze tří různě laděných interiérů – elegant, klasik a sport. A jak je už u italské značky zvykem, interiér může být na přání zušlechtěn kvalitní kůží.
Po technické stránce jsou k dispozici takové delikatesy jako je systém trakční kontroly ASR, regulátor brzdného momentu při řazení dolů (MSR), stabilizační systém VDC nebo nejmodernější, zčásti hlasem ovládané systémy audio, komunikace a navigace.
Jako u každé Alfy Romeo hrají zcela zvláštní úlohu pohonné jednotky, na úvod jsou nasazeny tři šestnáctiventilové čtyřválce Twin-Spark objemu 1.6 a 2.0, na jaře se objeví ještě úsporný turbodiesel 1.9 se systémem vstřikování common-rail. Už ve dvou tisících dosahuje točivý moment největší hodnoty 255 N.m, takže vůz dosáhne „v pohodě“ rychlosti 190 km/h a spotřeby 6 litrů.
Pohonné jednotky pro Alfu 147:
Motor | 1.6 | 1.6 | 2.0 | 1.9D |
Výkon | 77 kW/105 k | 88 kW/120 k | 110 kW/150 k | 81 kW/110 |
Rychlost | 185 km/h | 195 km/h | 208 km/h | 190 km/h |
Zrychlení | 11,3 s | 10,6 s | 9,0 s | |
Spotřeba | 8,3 l | 8,2 l | 8,5 l | 6,0 l |
Kromě mechanických převodovek může být verze 2.0 spojena se samočinně řazenou převodovkou Selespeed se sekvenčním řazením na volantu. Pravým tlačítkem (+) volí řidič stupně nahoru, naopak lehkým dotykem levého (-) dolů.
Alfa Romeo 147 je sice nástupcem předchozích modelů a nese jejich nezaměnitelný styl, ale v žádném případě nebyla vyvíjena na základě „145“. Využívá podvozkové platformy modelu 156, jehož tradiční stylistické prvky, např. trojdílný motiv přední partie složený ze dvou horizontálních vstupů vzduchu a vertikálního emblému či nárazníku ve tvaru V se odrážejí i v nové verzi. Typická chladičová maska připomíná Alfu 1900 Sprint nebo legendární 6C 2500 Villa d´Este (1949), čímž zachycuje a zároveň podtrhuje historickou hodnotu značky. Progresivně působící celkové ztvárnění vozu spojuje v sobě historii, současnost a budoucnost a vytváří tak nový designerský směr, který v podstatě nepřipouští žádné „rozškatulkování“ do tříd. Alfa Romeo 147 není vozidlo určité třídy, je to prostě Alfa Romeo.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů