Astrid Linderová, výzkumná pracovnice v oboru pasivní bezpečnosti na Chalmersově technické universitě v G(teborgu, nedávno obhájila svou doktorskou práci, v níž porovnává bezpečnost různých automobilových sedadel zavedením zcela nové testovací procedury. “Udělala jsem to proto, aby se zdokonalily testovací postupy tak, abychom mohli kvantifikovat rozdíly mezi jednotlivými sedadly při různých rychlostech nárazu. Tímto způsobem dostáváme mnohem úplnější obraz o tom, co se vlastně děje při nárazu,” vysvětluje paní Linderová.
Sedadla Saabu jsou již známá díky své bezpečnosti. Interní studie ukázala, že aktivní opěrky hlavy (SAHR) riziko vážného poranění krční páteře při nárazu zezadu snižují o 75%. Studie se těšila velké mezinárodní pozornosti, jejíž součástí byla i zpráva v uznávaném americkém časopise The Journal of Trauma.
“Jsme spokojeni s přesvědčivými výsledky nezávislé studie Astrid Linderové, která dokazuje, že máme velmi bezpečná sedadla. Svědčí o tom, že jsme kladli správný důraz na naši filosofii bezpečnosti. Nová testovací procedura bude cennou pomůckou pro naší pokračující práci na dalším vývoji,” říká Stefan Olsén, vývojový inženýr divize Saabu pro pasivní bezpečnost.
Krátce řečeno, nová testovací procedura měří účinky nárazů při různých rychlostech. Testovací procedura Astrid Linderové také usnadňuje zkoumání toho, jak celé sedadlo reaguje v průběhu kolize spolu s tělem řidiče/spolujezdce. “Vznikají tam enormní síly, které působí na lidské tělo. Podařilo se mi dokázat, že opěrka SAHR je velmi účinná a zjistila jsem, že konstrukce sedadla významně zvyšuje bezpečnost.”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií