A ještě o ostřejší a atraktivnější jízdě s novými modely Volvo S60 a V60 R-Design

Odborníci na podvozky ze společnosti Volvo Cars pokračují ve stopách nových modelů Volvo S60 a V60 a učinili další krok na cestě do ráje automobilových nadšenců.

Výsledkem je Volvo S60 a V60 R-Design – ještě sportovnější design, ještě dynamičtější a ještě atraktivnější.

Vylepšování podvozku lze přirovnat k atletovi usilujícímu o dosažení nového rekordu. Jakmile jeden rekord překonáte, ihned se soustředíte na další. Podvozky vozů v provedení R-Design se oproti dynamickému podvozku u běžných modelů S60 a V60 vyznačuje ostřejším řízením, agilitou a tuhostí,“ říká Stefan Sällqvist, manažer pro dynamiku vozidel ve Volvo Cars. Dodává: „Zážitek z jízdy by měl být tak bezprostřední a hutný, aby vyvolával dojem, že automobil byl vyroben z jednoho kusu hliníku.“

Po dokončení vývoje nových modelů S60 a V60, což jsou mimochodem nejdynamičtější modely v historii značky Volvo, se tým odborníků na podvozky soustředil na další vylepšení celé řady detailů.

„Cílem bylo dále posílit dynamiku, aniž by zároveň podvozek působil příliš surovým dojmem. Pokud je podvozek příliš tvrdý, může i jízda po hladkém asfaltu připomínat přejezd nerovností. Chtěli jsme dosáhnout výrazného, ale zároveň uhlazeného chování,“ vysvětluje Stefan Sällqvist.

Příčná výztuž zvyšuje přesnost řízení

Konstruktéři pod kapotu do motorového prostoru umístili příčnou výztuž, která rozpírá vrchní konce ramen nápravy. Toto je klasická metoda pro vyztužení konstrukce karoserie. „Automobil nyní působí stabilněji, což pomáhá zvýšit přesnost a zpětnou vazbu řízení a zlepšuje pocit kontaktu s vozovkou,“ vysvětluje Stefan Sällqvist.

Jednoplášťové tlumiče vzadu

Na zadní nápravě jsou modely S60 a V60 R-Design vybaveny jednoplášťovými tlumiči. Na rozdíl od dříve použitých dvouplášťových tlumičů je u jednoplášťového systému k tlumení při stlačování a roztahování použit tentýž ventil. Ten umožňuje kratší a rychlejší proudění tekutiny, což zrychluje jeho reakci. „Tato rychlejší reakce dokáže eliminovat počáteční tendenci k naklánění, kterou lze pociťovat při otočení volantem. Jedná se o účinný způsob pro zlepšení odezvy a pocitu kontaktu s vozovkou“, říká Stefan Sällqvist.

Kratší a tvrdší pružiny

Přední a zadní pružiny byly zkráceny o 15 mm, což ovlivnilo chování vozidla. Tuhost pružin je navíc o 15 procent vyšší než u dynamického podvozku v běžných modelech S60 a V60. „Díky tomu se vůz snáze ovládá a zmenšila se jeho tendence k naklánění. Při úpravách v této oblasti je nezbytný vytříbený cit, aby bylo dosaženo správné kombinace dynamiky a komfortu. Pokud totiž zajdete příliš daleko, podvozek vozidla je příliš tvrdý i na hladkém povrchu. Do nalezení ideální rovnováhy jsme investovali spoustu času a úsilí,“ říká Stefan Sällqvist.

Tužší pouzdra

Pouzdra, pomocí kterých jsou zadní tlumiče upevněny ke karoserii, jsou o 20 procent tužší než u běžných verzí S60 a V60. Přední pouzdro vlečného ramene, tj. upevnění v zadní části vozu, je o plných 400 procent tužší než dříve, aby dokázalo vyrovnat odskakování a otřesy kol. „Čím jsou pouzdra tužší, tím méně dochází k oscilacím a náklonům. Pohyby jsou lépe kontrolované. To je zřetelně patrné zejména uvnitř vozidla,“ říká Stefan Sällqvist.

Nový systém řízení trakce v zatáčkách přispívá k hladším průjezdům zatáčkami

Podobně jako u standardních verzí je podvozek nového Volva S60 a V60 R-Design je vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále.

Systém řízení trakce v zatáčkách je novou funkcí, která pomocí přenosu točivého momentu umožňuje hladší průjezd zatáčkami. Tato technologie je dalším vylepšením stabilizačního systému DSTC. Při průjezdu zatáčkou je hnací kolo automobilu uvnitř zatáčky přibrzděno, čímž se více síly přenese na vnější hnací kolo. Tím se zmenšuje poloměr zatáčení při průjezdu zatáčkou a omezuje se tendence k nedotáčivosti.

Stabilizační systém DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) zastává několik funkcí, které zvyšují bezpečnost a zlepšují jízdní vlastnosti, například:

  • Rozšířené řízení stability. Pomocí nového gyroskopického čidla, které snímá úhel příčného náklonu, lze jakoukoli tendenci ke smyku identifikovat již v počáteční fázi. Díky tomu je stabilizační systém DSTC schopen zasáhnout dříve a s vyšší přesností. Pokročilé řízení stability představuje výrazné zlepšení jízdních vlastností a pomáhá při nouzových úhybných manévrech při dynamické jízdě, kdy na vozidlo působí velké boční síly.
  • Řízení odporu motoru. Zabraňuje ztrátě přilnavosti kol v případě brzdění motorem na kluzkém povrchu.
  • Systém DSTC disponuje sportovním režimem, který řidiči umožňuje aktivnější styl jízdy. Při deaktivaci protiprokluzového systému automobil dovolí výraznější přetáčivé chování.

Široká nabídka benzínových i dieselových motorů

Vozy v provedení R-Design mohou být vybaveny celou řadou benzínových a dieselových motorů – od ekonomického agregátu DRIVe s výkonem 115 k až po nejvýkonnější verzi s přeplňovaným motorem o výkonu 304 k.

Benzínové motory

Typ Objem Uspořádání Výkon Toč. moment
T6 3,0 řadový šestiválec 304 k 440 Nm
2.0T 2,0 řadový čtyřválec 203 k 300 Nm
T5 2,0 řadový čtyřválec 240 k 320 Nm
T4 1,6 řadový čtyřválec 180 k 240 Nm
T3 1,6 řadový čtyřválec 150 k 240 Nm

Všechny benzinové motory byly vyvinuty s důrazem na splnění nejnáročnějších požadavků na potěšení z jízdy při zachování nízké spotřeby paliva.

Dieselové motory

Typ Objem Uspořádání Výkon Toč. moment
D5 2,4 řadový pětiválec 205 k 420 Nm
D3 2,0 řadový pětiválec 163 k 400 Nm
1.6 D DRIVe 1,6 řadový čtyřválec 115 k 270 Nm

Taktéž i všechny dieselové motory byly vyvinuty s důrazem na splnění nejnáročnějších požadavků na potěšení z jízdy při zachování nízké spotřeby paliva.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...