Na Rallye Acropolis nasazuje Citroën osvědčené posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordó – Marc Martí na vozech Citroën C4 WRC.
Dva vozy C4 WRC pojedou pod hlavičkou soukromého týmu PH Sport za podpory Citroën Sport s posádkami Urmo Aava – Kuldar Sikk a Conrad Rautenbach – David Senior.
Rallye Acropolis od A do Z
- 55. ročník, 7 podnik MS z 15
- Povrch: šotolina
- Dějiště: Athény, Tatoi.
- Shakedown proběhl včera – ve čtvrtek 29. května od 8 do 12 hod. na trati 3,44 km.
- Slavnostní start – čtvrtek 29. května v 19.30 hod. u Akropole.
Trať – celkem 1311,32 km, z toho 339,94 km měřených v 20 RZ.
- 1. etapa – dnes v pátek 30. května: 465,24 km, z toho 110,08 km měřených v 7 RZ na 4 tratích. Start 8.15 – RZ 1: ‚Schimatari 1‘ (11,57 km) – RZ 2: ‚Thiva 1‘ (23,76 km) – RZ 3: ‚Psatha 1‘ (17,41 km) – Seskupení (12.51/18 min.) – Asistence A (13.09/30 min.) – RZ 4: ‚Schimatari 2‘ – RZ 5: ‚Thiva 2‘ – RZ 6: ‚Psatha 2‘ – RZ 7: ‚Superspeciálka Tatoi 1‘ (4,60 km) – Asistence B (18.42/45 min.) – Cíl kolem 22.45 hod.
- 2. etapa – sobota 31. května: 472,72 km, z toho 119,12 km měřených v 6 RZ na 3 trasách. Start – asistence C (8.30/15 min.) – RZ 8: ‚Aghii Theodori 1‘ (32,16 km) – RZ 9: ‚Pissia 1‘ (16,60 km) – RZ 10: ‚Aghia Triada 1‘ (10,80 km) – Seskupení (13.09/18 min.), Asistence D (13.27/30 min.) – RZ 11: ‚Aghii Theodori 2‘ – RZ 12: ‚Pissia 2‘ – RZ 13: ‚Aghia Triada 2‘ – Asistence E (18.21/45 min.) – Cíl kolem 22.30 hod.
- 3. etapa – neděle 1. června: 191,22 km, z toho 57,67 km měřených v 7 RZ na 4 tratích. Start – Asistence F (5.50/15 min.) – RZ 14: ‚Avlonas 1‘ (20,00 km) – RZ 15 : ‚Assopia 1‘ (17,87 km) – RZ 16: ‚Aghia Sotira 1‘ (15,20 km) – Seskupení (9.46/13 min.), Asistence G (9.59/30 min) – RZ 17: ‚Avlonas 2‘ – RZ 18: ‚Assopia 2‘ – RZ 19: ‚Aghia Sotira 2‘ – RZ 20: ‚Superspeciálka Tatoi 2‘ – Seskupení (14.42/3 min.), Asistence H (14.45/10 min.) – Závěrečné pódium kolem 15 hod.
Hodně drsná legenda
Acropolis rallye patří k nejstarším a tudíž také legendárním soutěžím v seriálu světového šampionátu, a to především díky extrémnímu terénu a podmínkám, ve kterých se soutěž koná. Auta a jejich posádky čekají opravdu tvrdé zkoušky. Dvacítka rychlostních zkoušek na 339 kilometrech proti chronometru nezůstává nic dlužna pověsti řecké rallye. Trasy podniku, který je situován severozápadně od Atén, doznaly proti minulosti jen minimum změn, tou největší je návrat k tradici zahajování soutěže pod Akropolí. Tam se „bohové volantu“ potkají s ostatním božstvem.
Mestelan-Pinon: Raději zůstáváme při zemi
„Až dosud pro nás Akropole nebyla příliš přívětivá,“ říká Xavier Mestelan-Pinon, technický šéf Citroën Sport. „Zdejší terén je extrémně náročný a nutí nás držet se v prognózách před startem při zemi. Acropolis rallye má však své konstanty – drsnost, rychlost, vedro, prach…To vše dává dohromady mnohdy obtížně stravitelný koktejl pro zavěšení kol a pneumatiky, které jsou velice namáhané. Pečlivě jsme se na Řecko připravovali v průběhu dubna na pobřeží Livadia. Stejně jako na všech rallye, příprava vozů C4 vychází z naší předchozí práce.“
Loebova „kulatá“ matematika
Sébastien Loeb s Danielem Elenou mají nyní na kontě 40 titulů ve WRC, případné vítězství v Řecku by pro ně znamenalo 41. triumf. „Je pravda, že mám rád kulatá čísla, ale neměl bych nic proti tomu, kdybych k dosavadním čtyřiceti vítězstvím přidal hned další. Znamenalo by to totiž, že jsme schopní bojovat o mistrovský titul. Na Sardinii se nám podařilo snížit náskok vedoucí posádky a Rallye Acropolis by mohla být dobrou příležitostí k tomu, abychom ještě snížili naše bodové manko. Není to moje oblíbená rallye. Na zdejších rozbitých tratích auta hodně trpí, což je něco, co nemám rád. Letos také musíme jet s pneumatikami bez výplně mousse, a tak se letošní ročník může stát loterií. I když jsme na Sardinii viděli, že pneumatiky Pirelli Scorpion hodně vydrží. Doufejme, že tomu bude tak i v Řecku, kde budeme usilovat o další vítězství.“
Citroën v Řecku
- 1 vítězství 2005: (Loeb/Elena/Xsara).
Posádky – Sébastien Loeb/Daniel Elena:
- WRC premiéra: Katalánsko 99 (Saxo Kit-Car/vypadli)
- WRC startů: 104
- První vítězství v MS: Německo 2002 (Xsara)
- Celkem vítězství v MS: 40
- Titulů MS: 4 (2004, 2005, 2006 a 2007).
Dani Sordo:
- WRC premiéra: Katalánsko 2003 (18.)
- WRC startů: 50
- Juniorské tituly: 2005 (C2 S1600).
Marc Martí:
- WRC premiéra: Katalánsko 1992 (21.)
- Celkem startů WRC: 116
- Juniorské tituly: 2005 (C2 S1600).
Posádky Citroën na Rallye Acropolis:
Sébastien Loeb/Daniel Elena: 8 účast: 2007 (C4/2.), 2006 (Xsara/2.), 2005 (Xsara/1.), 2004 (Xsara/2.), 2003 (Xsara/vypadli), 2002 (Xsara/7.), 2001 (Saxo/19./1. S1600).
Dani Sordo: 4 účast: 2007 (Marc Martí/C4/24.), 2006 (Marc Martí/Xsara/6.), 2005 (Oriol Julia/C2 S1600/vypadli).
Marc Martí: 8 účast: 2007 (Dani Sordo/C4/24.), 2006 (Dani Sordo/Xsara/6.), 2005 (Carlos Sainz/Xsara/3.), 2004 (Carlos Sainz/Xsara WRC/19.), 2003 (Carlos Sainz/Xsara WRC/2.), 1998 (Oriol Gomez/Ibiza 16V Evo 2/16.), 1997 (Oriol Gomez/Ibiza 16V/15.).
Dva vozy Citroën C4 WRC v barvách privátního týmý PH Sport mají posádky: Conrad Rautenbach/David Senior a Urmo Aava/Kuldar Sikk. Oba vozy jsou připravovány za podpory Citroën Sport Technologies.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií