Premiéra nového typu nosiče Mercedes- Benz UNIMOG U 20 na červnovém veletrhu AUTOTEC v Brně

Rok 2008 se stává okamžikem premiéry nového typu kompaktního nosiče výměnných nástaveb M-B UNIMOG U 20 v České republice. Nový Unimog U 20 nabízí komfort obsluhy a manévrovací vlastnosti na úrovni osobního vozidla ve spojení s užitnými vlastnostmi koncepce Unimog.

Premiéra nového typu nosiče Mercedes- Benz UNIMOG U 20 na červnovém veletrhu AUTOTEC v Brně

Nový typ byl poprvé vystaven na podzim v roce 2006 na IAA v Hannoveru. Od té doby dospěl do sériové produkce, která byla započata na jaře letošního roku. V tomto okamžiku také startuje výroba výměnných účelových nástaveb řady renomovaných výrobců, které jsou určeny pro nový typ vozidla.

Zadáním při vývoji nového nosiče bylo nabídnout vozidlo pro široké podmínky použití v oblasti silniční údržby, městských služeb, údržby zeleně a služeb v zemědělství. Výrobci se podařilo unifikovat součástkovou základnu se stávající řadou vozidel Unimog, při zachování zvoleného zadání pro tuto novou typovou řadu.

.

Vozidlo disponuje všemi hlavními atributy jeho větších sourozenců:

  • Robustní a kompaktní konstrukce podvozku
  • Trvalý pohon 4 x 4 s uzávěrami diferenciálů
  • Univerzální upínací body, mezirám korby
  • Jednoduchá montáž komunálních pneumatik
  • Přední náhonová hřídel motoru, pohon z převodovky
  • Portálové nápravy odpružené vinutými pružinami
  • Pracovní dvouokruhová hydraulika pro nástavby
  • Výkonný agregát, vícestupňová převodovka
  • Komfortní a bezpečná kabina pro obsluhu

Pomocné pohony vozidla Unimog typ U 20

  • Mechanické výstupy jsou k dispozici pro pohon pracovních nástaveb za jízdy vozidla – motorový pohon (čelní sekačky, sněhové frézy, kropičky, atd.) nebo pohon z převodovky pro nástavby pracující u stojícího vozidla (např. hydraulické ruky, manipulační plošiny, atd.)
  • Přední pohon motoru zakončený vývodovou hřídelí umožňuje pohánět nástavby s příkonem až do plného výkonu motoru, při zapnutí se automaticky mění charakteristika motoru tak, aby byly zajištěny konstantní otáčky pohonu.
  • Pomocný vedlejší výstup převodovky umožňuje pohon nástaveb s příkonem až do plného výkonu motoru – hydraulických čerpadel nástaveb.

Provedení kabiny vozidla Unimog typ U 20

Celokovová kabina nového Unimogu U 20 byla převzata z produkce nákladních vozidel. Nabízí vysoký komfort a bezpečnost obsluhy. Konstrukce plní požadavky normy ECE R29.

Charakteristiky:

  • Trambusová krátká sklopná kabina s komfortním čtyř-bodovým uložením s tlumiči
  • Velký úhel otevření dveří (téměř 90o) umožňuje bezpečný nástup a výstup obsluhy
  • Protikorozní ochrana je zajištěna kompletním pozinkováním ocelových dílů kabiny

Provedení interiéru kabiny :

  • Komfortní interiér kabiny sériově se třemi sedadly
  • Nastavitelná výška a sklon volantu zaručují možnost optimálníhonastavení dle požadavku obsluhy
  • Standardně se dodává výkonné teplovodní topení
  • Na přání je možné dodat klimatizaci kabiny
  • V sériové výbavě je elektrické ovládání oken
  • Předvolič EPS-řazení převodovky v optimálním dosahu řidiče
  • Střední panel je vybaven joystickem pro ovládání hydrauliky a dalšími ovládacími prvky vozidla a jeho soustav
  • Za kabinou je nad motorem sériově k dispozici víceúčelový vodotěsný úložný box s oboustranně zamykatelnými víky, do kterého je možné vložit samostatné 4 vyjímatelné schrány, které jsou součástí dodávky vozidla.

Dvouokruhová hydraulická soustava vozidla Unimog U 20

Pracovní dvouokruhová hydraulika s pohonem od motoru, parametry 48 + 24 lit/min při tlaku 20 MPa integrovaná na motoru vozidla, systém nadlehčování čelních nástaveb 0-100 %, možnost sepnutí plovoucí polohy. Ovládání polohy pomocí joysticku. Olejová nádrž 40 litrů. Hydraulický rozvod s rychlospojkami vpředu a vzadu na vozidle.

Prostory pro instalaci nástaveb a nářadí u Unimog U 20

  • Upínací prostor vpředu – čelní upínací deska – pro instalaci pluhu, frézy, štěpkovače
  • Zadní upínací body na rámu pro montáž nástaveb – bagru, hydraulické ruky, atd.
  • Upínací systém se 4 body pro nástavby – korby, sypače, cisterny na vodu, manipulační plošiny, hydraulické ruky, hasičské nástavby, atd.

Další informace získáte při návštěvě expozice CROY s.r.o., Generální zastoupení Daimler AG pro UNIMOG v České republice; veletrh AUTOTEC 2008, volná plocha P, stánek č. 003

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...