Nový typ byl poprvé vystaven na podzim v roce 2006 na IAA v Hannoveru. Od té doby dospěl do sériové produkce, která byla započata na jaře letošního roku. V tomto okamžiku také startuje výroba výměnných účelových nástaveb řady renomovaných výrobců, které jsou určeny pro nový typ vozidla.
Zadáním při vývoji nového nosiče bylo nabídnout vozidlo pro široké podmínky použití v oblasti silniční údržby, městských služeb, údržby zeleně a služeb v zemědělství. Výrobci se podařilo unifikovat součástkovou základnu se stávající řadou vozidel Unimog, při zachování zvoleného zadání pro tuto novou typovou řadu.
.
Vozidlo disponuje všemi hlavními atributy jeho větších sourozenců:
- Robustní a kompaktní konstrukce podvozku
- Trvalý pohon 4 x 4 s uzávěrami diferenciálů
- Univerzální upínací body, mezirám korby
- Jednoduchá montáž komunálních pneumatik
- Přední náhonová hřídel motoru, pohon z převodovky
- Portálové nápravy odpružené vinutými pružinami
- Pracovní dvouokruhová hydraulika pro nástavby
- Výkonný agregát, vícestupňová převodovka
- Komfortní a bezpečná kabina pro obsluhu
Pomocné pohony vozidla Unimog typ U 20
- Mechanické výstupy jsou k dispozici pro pohon pracovních nástaveb za jízdy vozidla – motorový pohon (čelní sekačky, sněhové frézy, kropičky, atd.) nebo pohon z převodovky pro nástavby pracující u stojícího vozidla (např. hydraulické ruky, manipulační plošiny, atd.)
- Přední pohon motoru zakončený vývodovou hřídelí umožňuje pohánět nástavby s příkonem až do plného výkonu motoru, při zapnutí se automaticky mění charakteristika motoru tak, aby byly zajištěny konstantní otáčky pohonu.
- Pomocný vedlejší výstup převodovky umožňuje pohon nástaveb s příkonem až do plného výkonu motoru – hydraulických čerpadel nástaveb.
Provedení kabiny vozidla Unimog typ U 20
Celokovová kabina nového Unimogu U 20 byla převzata z produkce nákladních vozidel. Nabízí vysoký komfort a bezpečnost obsluhy. Konstrukce plní požadavky normy ECE R29.
Charakteristiky:
- Trambusová krátká sklopná kabina s komfortním čtyř-bodovým uložením s tlumiči
- Velký úhel otevření dveří (téměř 90o) umožňuje bezpečný nástup a výstup obsluhy
- Protikorozní ochrana je zajištěna kompletním pozinkováním ocelových dílů kabiny
Provedení interiéru kabiny :
- Komfortní interiér kabiny sériově se třemi sedadly
- Nastavitelná výška a sklon volantu zaručují možnost optimálníhonastavení dle požadavku obsluhy
- Standardně se dodává výkonné teplovodní topení
- Na přání je možné dodat klimatizaci kabiny
- V sériové výbavě je elektrické ovládání oken
- Předvolič EPS-řazení převodovky v optimálním dosahu řidiče
- Střední panel je vybaven joystickem pro ovládání hydrauliky a dalšími ovládacími prvky vozidla a jeho soustav
- Za kabinou je nad motorem sériově k dispozici víceúčelový vodotěsný úložný box s oboustranně zamykatelnými víky, do kterého je možné vložit samostatné 4 vyjímatelné schrány, které jsou součástí dodávky vozidla.
Dvouokruhová hydraulická soustava vozidla Unimog U 20
Pracovní dvouokruhová hydraulika s pohonem od motoru, parametry 48 + 24 lit/min při tlaku 20 MPa integrovaná na motoru vozidla, systém nadlehčování čelních nástaveb 0-100 %, možnost sepnutí plovoucí polohy. Ovládání polohy pomocí joysticku. Olejová nádrž 40 litrů. Hydraulický rozvod s rychlospojkami vpředu a vzadu na vozidle.
Prostory pro instalaci nástaveb a nářadí u Unimog U 20
- Upínací prostor vpředu – čelní upínací deska – pro instalaci pluhu, frézy, štěpkovače
- Zadní upínací body na rámu pro montáž nástaveb – bagru, hydraulické ruky, atd.
- Upínací systém se 4 body pro nástavby – korby, sypače, cisterny na vodu, manipulační plošiny, hydraulické ruky, hasičské nástavby, atd.
Další informace získáte při návštěvě expozice CROY s.r.o., Generální zastoupení Daimler AG pro UNIMOG v České republice; veletrh AUTOTEC 2008, volná plocha P, stánek č. 003