Závodní série Haigo – historické formule a cestovní vozy míří znovu do Mostu

Minulý víkend jsme byli svědky velmi napínavých závodů na okruhu v Mostě a znovu se tam vydají účastníci MMČR 7.-8. června.

Haigo bývá hostem mosteckého autodromu již po několik sezón. Hlavní myšlenka vzniku této série byla využít již odložené stroje formule Easter, Mondial a k nim stářím odpovídající Žigulíky, nebo postarší konstrukce BMW, či Fordu.

Soubojům neschází adrenalin a o zážitky mají diváci též postaráno. Na vlastní oči vidět vyletět klikovou hřídel u Lady to se jen tak často nepovede. Cestovní vozy i formule absolvují vždy dva oddělené závody.

V Mostě však pokračuje i MMČR na okruzích. Představí se nám opět všechny tři divize.

V divizi 2 určené formulovým a prototypovým vozům do 2000ccm3 vládl v obou závodech Bahrainec a korunní princ Hamad Al Fardan. S nejnovější Dallarou 307 F3 Mercedes se ani vody bát nemusel. Druhý z favoritů Rakušan Tiller doplatil na srážku v první zatáčce, a tak mu body přinesla alespoň druhá jízda, kde jeho F3 Dallara Opel již fungovala. Naši se v prvních závodech divize 2 neztratili. Martin Tlustý byl dokonce v první jízdě druhý na voze formule Renault a jeho souboje s Palmim, Horákem a Herndlhofferem patřili k ozdobám jejich závodních jízd. Ve druhé jízdě pak české barvy vyzdvihnul třetím místem Pelhřimovák Milan Svoboda s Dallarou F3 STV 302. Do závodů však přispěl i Kostruh, který měl premiéru na okruzích s prototypem Norma M20, nebo účast Francouzů R. a G. Striebigových.

Divize 3 měla oproti minulým ročníkům slabší účast a k vidění v Mostě byly jen deset vozů. V prvním závodě se znovu o slovo přihlásil Tomáš Chabr s Tomisem, kterého se poměrně dobře držel mistr Lešínský s Fiksem. Velmi překvapil mladý Jakub Klášterka, který dojel čtvrtý a jako nováček si nepočínal vůbec špatně. Ve druhém závodě ukazoval soupeřům záda Procházka, a tak se před ním musel poklonit i Tomáš Chabr. Jeho syn pak dojel na pátém místě a nováček Klášterka znovu zajel čtvrtý.

Divize 4 nabídla jak vytrvalostní závody, tak sprinty. Ve sprintu do 2000ccm3 kraloval v sobotu Miroslav Forman s Audi A4 ST. Jeho největší soupeř Michl jezdil na kopcích ve Slovinsku, proto měl úlohu trochu ulehčenou. Druhé místo patřilo překvapivě Horáčkovi s Octávií a bronz si zasloužil Petr Fulín s dalším vozem z Boleslavi. Cíl neviděli ani Mikoláško, ani Sládečka. Slováci tak vyšli naprázdno.

Sprint nad 2000ccm3 si nenechal utéct mezi prsty Tomáš Enge, i když musel povinně projet boxovou uličkou, Kostku na vodě znovu předjel a vítězství patřilo právě jemu. Kostka pak na Audi DTM uhájil druhé místo a Nimč rozhodl pro sebe souboj s Charouzem na dalším Mercedesu DTM. Tento rok bude asi souboj o první příčky trochu barvitější, než před lety kdy vládly vozy Mercedes. Třídu do 3,5ltr. vyhrál Vonka s už dost starou konstrukcí Porsche 911. Kusín se Suchým na BMW M3 na něj tentokrát neměli. Až čtrnáctý celkově dojel tentokrát Bezák a mnoho se nevedlo ani na 18. místě Kačírkovi.

Vytrvalostní sobotní závod patřil Audi A4 DTM s posádkou Kostka/Terting/Maděryč. Druhé místo si z Mostu odvezli Bezák se Studeničem, kterým vyhovují spíše delší závody. Stupně vítězů pak ještě zajeli Kačírek se Suchým na BMW M3, což při dané konkurenci byl obrovský úspěch. Ńahrál jim i fakt, že nedojel ani jeden z vozů stáje Charouz Racing Systém, kde startoval na jednom z Mercedesů i Ital Liuzzi. Poměrně dobře se dařilo i Vonkovi s Fumalem na Porsche 996 RS, kteří dojeli šestí. Ve dvoulitrech se také závod povedl dvojici Hladík/Duda s Renaultem Clio. Celkem nedojelo 11 posádek, ale vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám, to zase tak mnoho není. Vyloučeni po závodě byli Poláci Bany a Kolakowski na Alfě Romeo 156.

Uvidíme, jak si účastníci MMČR na okruzích povedou při dalším závodním klání na autodromu v Mostě 6.-8. Června, kdy na tento okruh zavítá i německá série Haigo.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...