Ocenění Evropský vynálezce roku dostávají firmy, které svými nápady významným způsobem přispívají k hospodářskému růstu a zvyšování konkurenceschopnosti Evropy.
„Toto ocenění potvrzuje náš technologický náskok v oboru lehké hliníkové konstrukce, která je pro automobilový průmysl tak důležitá,“ řekl Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. Značka se čtyřmi kruhy se s technologií ASF prosadila v kategorii „Průmysl“ proti patentům konkurenčních značek.
Heinrich Timm, vedoucí střediska Audi pro hliníkové a lehké konstrukce, a Norbert Enning, spoluvynálezce koncepce ASF, převzali cenu Evropského vynálezce roku v Lublani: „S technologií Audi Space Frame objevila firma Audi nový rozměr lehké konstrukce automobilů,“ prohlásil Timm. Kromě větší stability a bezpečnosti přináší konstrukce automobilové karoserie Audi Space Frame výraznou úsporu hmotnosti v porovnání s karoserií z ocelových plechů. „To je hlavní předpoklad pro snižování spotřeby paliva a emisí CO2,“ vysvětlil Enning.
Audi Space Frame – lehká hliníková konstrukce s významnými přednostmi
Již v roce 1993 byla karoserie Audi Space Frame poprvé představena světové veřejnosti na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem – v podobě karoserie typu Audi A8.
U konstrukce ASF se jedná o mimořádně pevnou rámovou strukturu z hliníku. Integrovanou součástí této struktury jsou také vnější panely karoserie, které se tak spolupodílí na nosné funkci. Základem karoserie Audi Space Frame je komplexní struktura z protlačovaných profilů a tlakově odlévaných spojovacích „uzlů“, jejichž kombinací se dosahuje značné tuhosti karoserie, od níž se odvíjí rovněž vysoká úroveň pasivní bezpečnosti vozu. Konstrukce ASF umožňuje výrazné snížení hmotnosti, zlepšení jízdních vlastností a snížení spotřeby paliva. Technologií Audi Space Frame jsou vybavené vozy Audi A8, Audi TT Coupé, TT Roadster a Audi R8.
Norbert Enning – spoluvynálezce Audi Space Frame
Norbert Enning (51 let) patří u Audi k zaměstnancům s největším počtem vynálezů. Začátkem 80. let vyvinul Enning společně se svým týmem pod vedením Heinricha Timma technologii ASF. „Karoserie Audi A8 s konstrukcí ASF je jednou z nejlehčích ve třídě luxusních vozů,“ řekl Enning. Diplomovaný strojař, který u Audi pracuje od roku 1982, je kromě četných vynálezů souvisejících s konstrukcí ASF úspěšný jako vynálezce také v oblastech ochrany chodců a vnitřní výbavy. V současné době se Enning věnuje předběžnému vývoji automobilových konceptů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií