Zatímco v roce 2005 si v kategorii ojetých automobilů nad 150 tisíc Kč koupily jen 27 % vozů, loni už to bylo už 34 %.
Vyplývá to z průzkumu skupiny AAA AUTO, zaměřeného na spotřebitelské chování žen-řidiček.
„Tuzemské motoristky představují natolik specifickou a dynamicky rostoucí skupinu, že jsme se rozhodli spoluiniciovat projekt speciální automobilové internetové stránky a vytvořit unikátní vyhledavač vozů z nabídky AAA AUTO podle typicky ženských kriterií,“ připomněla viceprezidentka AAA AUTO Karolína Topolová. Nový projekt, jehož činnost byla tento týden spuštěna, je umístěn na adrese www.zenaaauto.cz.
Z průzkumu, který byl připraven v rámci nového projektu www.zenaaauto.cz, dále vyplynulo, že tuzemské řidičky mají stále větší zájem o vozy střední třídy, hlavně pak Renault Laguna a Ford Mondeo. S takto velkými vozy se sice hůře parkuje, stále se ale rozšiřuje počet zkušených řidiček, kterým to nevadí a namísto malých rozměrů vozu preferují pohodlí a bezpečnost.
Tradičně nejprodávanějším ojetým vozem ale zůstává Škoda Fabia, která má nejširší servisní síť. Následují modely Škoda Felicia a Škoda Octavia, následované kultovním modelem Peugeot 206. Na pátém místě žebříčku se umístil Opel Astra, následovaný Fiatem Punto a Renaultem Megane. Tuzemské řidičky zvolily za svou nejoblíbenější barvu karoserie stříbrnou, následuje modrá a červená.