Jedná se o nejsilnější Cayenne vůbec, který uspokojí rostoucí poptávku zákazníků po exkluzivních sportovních SUV vozech s ještě vyšší dynamikou jízdy.
Motor a výkony
Model vybavený motorem V8 o objemu 4,8 litrů s dvojím přeplňováním dává výkon 550 k (404 kW). Navýšení je umožněno modifikovaným sáním a optimalizací řízení motoru. Vedle maximálního výkonu byl zvýšen také maximální točivý moment až na 750 Nm s rozsahem otáček od 2.250 do 4.500 za minutu, což je o 50 Nm více než u verze Cayenne Turbo. Pro zrychlení z nuly na 100 km/h potřebuje Cayenne Turbo S 4,8 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činí 227 km/h. Přestože nový model disponuje vylepšeným jízdním výkonem jeho spotřeba je, podle nového evropského jízdního cyklu, stejná jako u vozu Cayenne Turbo.
Podvozek
Cayenne Turbo S je sériově vybaven podvozkem se vzduchovým pérováním a regulací náklonu a světlé výšky vozidla včetně Porsche Active Suspension Management (PASM), který je kombinován s příčnou stabilizací Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a servořízením Servotronic s proměnlivým účinkem.
Exteriér
Zvenčí lze verzi Turbo S poznat podle 21 palcových kol Cayenne SportPlus z lehkých slitin s lakovaným rozšířením podběhů a podle sportovní koncovky výfuku ve čtyřtrubkovém provedení z přesného hliníkového odlitku. Přední mřížky pro přívod vzduchu jsou navíc nalakovány v barvě vozu. Dalším charakteristickým znakem je barevný odstín – metalická lávová šeď. Ten jen vyhrazený exkluzivně pro Cayenne Turbo S.
Interiér
Hodnotný charakter nového špičkového modelu Cayenne Turbo S podpořilo také sériové vybavení interiéru, které zahrnuje vpředu sportovní sedadla s balíčkem Komfort-memory, zadní lavici s vytvarováním jednotlivých sedadel, nerezové nástupní lišty s vyobrazeným označením modelu a dvě exkluzivní kombinace barev pro koženou výbavu (černá/havana a černá/ocelová šeď) včetně kontrastních švů a dvoubarevný kožený volant s polstrovaným věncem.
Nejmladší generace sériového multimediálního systému Porsche Communication Management PCM včetně navigačního modulu s pevným diskem nabízí mimo dotykového ovládání obrazovky spoustu nových a jednoduše ovladatelných funkcí. Kromě toho lze u Cayenne Turbo S stejně jako u ostatních modelů Cayenne volitelně objednat ovládání hlasem se zadáváním slov pro cíle navigace, univerzální audio rozhraní s přípojkou MP3, zařízení Bluetooth pro napojení mobilních telefonů a TV modul pro příjem analogového a digitálního terestrického signálu. Sériový systém BOSE® Surround Sound se 14 reproduktory má zvýšený jmenovitý výkon 410 W a může nyní při přehrávání hudebních a videových DVD reprodukovat hudbu ve formátu 5.1 Discrete Surround.
Základní cena pro evropský trh bude od 111.400 EUR. Přesná cena pro český trh bude známa v průběhu července 2008.
Technická data vozu Porsche Cayenne Turbo S
- Motor: V8 se dvěma paralelními turbodmychadly na výfukové plyny
- Úprava směsi: přímé vstřikování benzínu (Direct Fuel Injection DFI)
- Obsah válců: 4806 cm3
- Vrtání: 96 mm
- Zdvih: 83 mm
- Kompresní poměr: 10,5:1
- Maximální výkon: 404 kW (550 PS) při 6000 otáčkách za minutu
- Maximální kroutící moment: 750 Nm od 2250 do 4500 ot/min
- Převodovka: šestistupňová automatická převodovka s měničem Tiptronic S
- Přenos síly: stálý pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM) s redukční převodovkou
- Rozložení momentu při pohonu všech kol: 38 % : 62 % (přední náprava/zadní náprava)
- Podvozek: nezávislé zavěšení; vpředu na velká základní dvojitá příčná ramena; náprava s prostorově uloženými rameny vzadu; vzduchové odpružení s regulací náklonu a světlé výšky vozidla včetně Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
- Brzdy: 6-pístkové monoblokové hliníkové kotoučové brzdy s pevným třmenem vepředu a dvoudílné brzdové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 380 mm, 4-pístkové hliníkové monoblokové kotoučové brzdy s pevným třmenem vzadu a brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 358 mm
- Kola: 10 J x 21
- Pneumatiky: 295/35 R 21
- Řízení: servořízení Servotronic s proměnlivým účinkem
- Hmotnost prázdného vozidla: 2355 kg (DIN)
- Přípustná celková hmotnost: 3080 kg
- Zrychlení: 0-100 km/h za 4,8 s
- Nejvyšší rychlost: 280 km/h
- Spotřeba paliva: 14,9 l/100 km
- Emise: CO2 358 g/km (celkem)
- Třída škodlivin: EURO 4
O společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, která se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
Společnost Porsche Inter Auto CZ je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, Škoda a importér značky Porsche v České republice. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů.
V České republice má společnost Porsche Inter Auto CZ sedm provozoven – v Praze, Brně, Plzni, Olomouci a Českých Budějovicích. Autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. O zákazníky se stará téměř 600 zaměstnanců, kteří pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou držiteli certifikátu ISO 9001:2000.
Sítě provozoven firmy Porsche Inter Auto jsou nejen v České republice, ale rovněž v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Francii, Itálii a na Slovensku. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Holding i v Číně.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií