Již v tréninkových jízdách to vypadalo na dobrý start sezóny pro český tým Charouz Racing Systém, kde startovala dvojice J.Charouz a Němec Mücke, který také závod rozjížděl.
Během závodu měl problémy jak vůz Audi R10 Tdi posádky Capello-Mc Nish, tak také Peugeot 908 FAP Hdi s jezdci Sarrazinem a Lamym. Ovšem druhý vůz Peugeot 908 fungoval velmi dobře a před Prématem a Rockenfellerem na Audi si udržovali solidní náskok.
Nás potěšila skutečnost, že do elitního tria patřil i vůz Lola Aston Martin a celkové třetí místo posádky J.Charouz-Mücke je velkým úspěchem českého motorsportu na světové scéně. Spolupráce s týmem Prodrive přinesla velmi pěkné plody.
Bramborovou medaily si odváží z Katalánska Collard s Boullionem na stroji Pescarolo Judd, která už sice na tovární týmy trochu ztrácí, ale pořád patří mezi vážné kandidáty na stupně vítězů v Le Mans Series. Na velmi hezkém sedmém místě v LMP 1 dojela žena – Vannina Icks s dalším vozem Pescarolo Judd, který postavil právě bývalý závodník s prototypy Pescarolo. Ovšem staviteli Lavaggimu nepomohla ani změna motoru, ani W.Kauffman, vůz jezdil na konci pole a ve čtvrtém kole opět vyfasoval jedno kolo.
Klasifikaci LMP2 – slabší prototypy patřila podle předpokladů vozům Porsche RS Spyder. Jednalo se o vůbec první start těchto vozů v této sérii a hned okupovaly stupně vítězů ve své divizi. Nejlépe se vedlo dvojici Van Merksteijn-Vestappen, i když Jos Verstappen zrovna nepatří mezi milovníky dlouhých závodů a Le Mans Series s šestihodinovými maratóny patří spíše do kategorie těch hodně dlouhých. Druhým místem se dobře uvedl tým Speedy Racing Team Sebah, který stejně jako Charouz disponoval novou Lolou Coupé Judd. Bronz zajeli Dánové Nielssen-Elgaard s dalším vozem Porsche RS Spyder. Poslední osmé bodované místo v LMP2 patřilo nové stáji Trading Performance a vozu Zytek 07S Zytek, který tak jen vzpomíná na lepší časy.
LM GT1 počtem jezdců nenadchlo. Pět aut to je tedy hodně málo, i když podle zvyklostí to na klasifikaci plných bodů stačilo. Jeden z favoritů vůz Sallen S7-R z týmu Larbre startoval až z poslední příčky na startu, protože v kvalifikacích je zradil motor. I přes nesnáze v úvodu závodu se tým prodral až na druhé místo, ovšem pomohlo mu k tomu i odstoupení vozu Aston Martin s Engem a Garciou. Zvítězil stroj Corvette C6-R ze stáje bývalého úspěšného lyžaře Luce Alphanda.
Slabší vozy LM GT2 spíše prototypům překážely. Mnoho jezdců si právě na časté předjíždění pomalejších strojů stěžovalo.
Zvítězilo Ferrari F430 z Virgo Motorsport, ve složení G.Brunni-R.Bell. Další příčky pak obsadily vozy Porsche 997 GT3 RSR ze stájí Farnbacher a IMSA Performance. Páté místo si z Barcelony odvezla trojice Kelleners-Dumbreck-Vasiliev, která zachraňovala dost pošramocenou pověst vozů Spyker. Druhá posádka s tímto strojem pro změnu vůbec neodstartovala, protože jí v zahřívacím kole odletěla pneumatika.
Výsledky Le Mans Series 2008 Barcelona:
LMP1:
- 1) Gene/Minassian – Peugeot 908 FAP Hdi
- 2) Premat/Rockenfeller – Audi R10 Tdi
- 3) J.Charouz/Mücke – Lola Aston Martin
- 4) Collard/Boullion – Pescarolo Judd
- 5) Capello/McNish – Audi R10 Tdi
- 6)Primat/Tiseau – Pescarolo Judd
LMP2:
- 1) Van Merksteijn/Verstappen – Porsche RS Spyder
- 2) Belicchi/Pompidou/Zacchia – Lola Coupé Judd
- 3) Elgaard/Nielsen – Porsche RS Spyder
LMGT1:
- 1) Alphand/Moreau/Goueslard – Corvette C6-R
- 2) Makoviecki/Bornhauser/Bouchut – Sallen S7-R
- 3) Rousínov/Kox – Lamborghini Murcielago R-GT
LMGT2:
- 1) Bell/Brunni – Ferrari F430 GT2
- 2) Lieb/Davison – Porsche 997 GT3 RSR
- 3) Narac/Lietz – Porsche 997 GT3 RSR
Průběh závodu jsme měli možnost vidět na Galaxii Sport, kde ho velmi pěkně komentovali M.Straka aj.Janiš.
Vláďa Rožánek, Foto© DDPI Le Mans Series 2008