Čisté elegantní linie Volva S60 s nadčasovým designem se zaoblenými hranami a s nízkou hodnotou aerodynamického odporu s vyspělou konstrukcí podvozku a bohatou výbavou přispívají k prvotřídnímu pohodlí a komfortnímu cestování.
Vzhledem k mimořádným vlastnostem dieselového motoru testovaného vozu, mně dovolte, abych se přednostně a podrobně zabýval tímto celohliníkovým motorem D5 se zdvihovým objemem 2,4 litru, který je exkluzivním vrcholem rozšířené nabídky dieselových motorů Volvo. Maximální výkon motoru D5 je 136 kW/185 k. Točivý moment 400 Nm dosahuje motor již od 2 000 do 2 750 ot/min, což znamená silný zátah a živou odezvu při nízkých i při vysokých otáčkách. Vstřikovací systém je tvořen vstřikovači s tryskami o sedmi otvorech. Palivo jemně rozprašuje, čímž přispívá k efektivnímu spalování. Vstřikování probíhá ve třech krocích: předvstřik, hlavní vstřik a následný vstřik. Poslední krok přispívá k lepšímu spálení pevných částic výfukových plynech. Elektronicky řízený systém žhavení umožňuje dosažení krátké doby žhavení, usnadňuje startování motoru v chladném počasí a minimalizuje škodlivé emise po studeném startu.Motor D5 je vybaven turbodmychadlem poslední generace, které je opatřeno elektronickým řízením umožňujícím pružnou a přesnou regulaci plnícího tlaku a tím vysokou hodnotu točivého momentu a vyšší výkon. To napomáhá k výborné akceleraci a k dobré dynamice při vysokých rychlostech. Elektronicky řízené turbodmychadlo minimalizuje prodlevu vytvoření plnícího přetlaku při akceleraci (prodlevu zapnutí turba). Skříň turbodmychadla je chlazena chladící kapalinou, což je u dieselových motorů neobvyklé. Toto řešení, jinak běžně používané pouze u benzínových motorů, zajišťuje dochlazování turbodmychadla i po vypnutí motoru. Opatření zajišťuje postupné snižování teploty turbodmychadla při vypnutí motoru po předcházející vysoké zátěži a minimalizuje tak opotřebení a riziko poškození turbodmychadla (při vypnutí motoru po rychlé jízdě po dálnici).
Motor splňuje přísné emisní normy Euro 4. Oxidační katalyzátor je umístěn velmi blízko motoru, což umožňuje jeho rychlé zahřátí výfukovými plyny a aktivaci procesu čištění spalin. Motor je osazen širokopásmovou lambda sondou, která podobně jako u benzínových motorů sleduje výsledek spalování a funguje jako zpětnovazební člen informující řídící systém motoru o průběhu spalování. Použití lambda sondy u dieselové motoru přispívá ke zpřesnění regulace směšovacího poměru a ke snížení škodlivých emisí. Motor D5 je standardně vybaven účinným částicovým filtrem, který dokáže ze spalin odstranit až 95% pevných částic. Jeho speciální povlak pomáhá při spalování zachycených částic. Z tohoto důvodu není zapotřebí přidávat do paliva žádná aditiva a filtr je zcela bezúdržbový. Spalování sazí probíhá plně automaticky vždy po ujetí 500 až 1000 kilometrů v závislosti na podmínkách jízdy.
Volvo S60 D5 zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Maximální rychlost uvádí výrobce 230 km/100 km a kombinovanou spotřebu paliva 6,6 litrů/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu o 1,2 l nižší, tedy 5,4 l/100 km. Dosažená kombinovaná spotřeba je vzhledem k hmotnosti vozu mimořádně nízká i když jsem při testování většinu kilometrů absolvoval sám a bez zavazadel.
Testovaný sedan byl vybaven šestirychlostní manuální převodovkou s dobře odstupňovanými rychlostními stupni. Konstrukce podvozku spolu s vybavením nejmodernějšími systémy a prvky usnadňující vedení vozu a zvyšující bezpečnost mně umožňovali projíždět i ostré zatáčky vyšší rychlostí. Stabilita Volva S60 byla v zatáčkách i při brždění velmi dobrá.
Všechny výše uvedené vlastnosti spolu s komfortním naladěním pérování a účinném odhlučnění motoru i podvozku umožňují cestovat s Volvem S60 bezpečně a pohodlně i na delší vzdálenosti a vychutnávat jeho celkové výborné jízdní vlastnosti. K tomu nesporně přispívá i interiér vozu, který přes svou velikost působí útulným dojmem. Elegantní palubní deska a umístění všech ovládačů a sdělovačů je podle všech ergonomických zásad. Možnost zaujmout optimální polohu pro řízení vozu mně umožnilo všestranně seřiditelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením a volant nastavitelný ve dvou směrech. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 424 litrů. Pro informaci uvádím vnější rozměry vozu: délka 460 cm, šířka 180 cm a výška 143 cm. Rozvor je 272 cm.
Cena Volva S60 s dieselovým motorem 2,4 s výkonem 136 kW ve výbavě Sport s manuální šestistupňovou převodovkou je 1 009 000 Kč.
Sériová výbava Volva S60 ve stupni Sport je opravdu bohatá. Obsahuje mimo jiné systém posilovač řízení, brzdový systém ABS s EBD, brzdový asistent EBA, protismykový systém DSTC, přední a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, otáčkoměr, palubní počítač, tempomat, systém ochrany při bočním nárazu, systém ochrany páteře při nárazu zezadu na předních sedadlech, multifunkční volant s ovládáním rádia, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky seřiditelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s rádiem a přehrávačem CD, kola z lehké slitiny 17 palců a další prvky u komfortních aut v základní výbavě již dnes běžných.
Výbavu lze rozšířit o řadu volitelných položek za příplatek.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.