Náročná soutěž s bronzovým finále

Posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková obsadila v cíli 33. Šmucler Historic Vltava Rallye třetí místo v absolutním pořadí. Současně tak zvítězila mimo jiné v klasifikaci MČRHA a stala se rovněž nejúspěšnější smíšenou posádkou. Cílovou rampou projely také další dva historické soutěžní vozy připravované v dílnách Racing21.

Na startu 33. Šmucler Historic Vltava Rallye se o uplynulém víkendu sešlo téměř sedm desítek posádek, přičemž necelá polovina z nich byla přihlášena do klasifikace FIA EHRC. Jednalo se totiž o druhý podnik tohoto evropského šampionátu. Již tradičně náročná trať dvoudenní soutěže v okolí Klatov byla tvořena celkem dvanácti rychlostními zkouškami s celkovou délkou 141 kilometrů. A zatímco páteční shakedown byl ovlivněn dešťovými přeháňkami, po oba víkendové dny si všichni účastníci i diváci na trati užívali převážně příjemného slunečného počasí.

Hlavní motivací Vojtěcha Štajfa pro letos ojedinělý start s historickou Toyotou Celica GT-Four ST165 byl loňský úspěch na Historic Vltava Rallye v podobě absolutního vítězství. Již před startem letošního ročníku však byly jeho myšlenky na obhajobu zlata spíše v teoretické rovině, a to zejména z důvodu silné konkurence na startu. Tu představovala pro Štajfa s Havelkovou především favorizovaná finská posádka Jari-Matti Latvala – Tuukka Shemeikka, jedoucí také s vozem Toyota Celica GT-Four, avšak v „mladší“ specifikaci ST185. Na pódiový výsledek však měly políčeno i další zahraniční posádky.

Po slibném sobotním úvodu se však na voze Vojtěcha Štajfa začala projevovat závada na hydraulickém systému ovládání mezinápravového diferenciálu, což na třetím měřeném úseku vyústilo v jeho nedobrzdění do retardéru a následný lehký kontakt s bezpečnostní bariérou. Výsledkem této menší nehody bylo, kromě časové ztráty, přidělení 30sekundové penalizace a okamžitý propad z třetího na osmé místo celkové klasifikace. Na trati se však poté česká posádka vyvarovala větších chyb a posunula se v cíli prvního dne o dvě pozice výše, na místo šesté.

Do posledních čtyř nedělních měřených úseků nastoupil Štajf s cílem vrátit se na pódiové umístění, a o této snaze vypovídal mimo jiné i druhý nejrychlejší čas na RZ č. 10 za finským favoritem Latvalou. Závěrečný ostrý souboj s irskou posádkou Kelly – Kennedy dokázali Štajf s Havelkovou ustát s časovým odstupem 7,3 sekundy a na cílové rampě v Klatovech si převzali hned několik pohárů, především bronzové za třetí místo absolutně a také zlaté za vítězství v klasifikaci domácího šampionátu historiků. Radost jim udělalo také vítězství ve smíšených posádkách.

„Letošní Vltava byla pro nás s Veronikou velmi náročná. Zatímco na předsoutěžním testu auta bylo vše v pořádku, v soutěži jsme měli s Celicou menší technické problémy. Vlivem špatně fungující hydrauliky mezinápravového diferenciálu jsem na třetí erzetě ztratil na chvíli koncentraci a levým předkem jsme trefili slaměný balík v retardéru. Nechali jsme tam dost času, a ještě dostali penalizaci 30 sekund, což bylo frustrující. Spadli jsme v pořadí o pět míst, ale nevzdali jsme to. V neděli se nám už jelo lépe, dobře jsme volili pneumatiky a tak jsme mohli na trati zrychlit, což nám přineslo v závěru soutěže tolik vytoužené pódium. Mám také obrovskou radost, že do cíle dorazily i další dva soutěžní vozy, které technicky připravujeme v naší dílně,“ řekl v cíli soutěže Vojtěch Štajf.

Zkušený Vladimír Zelinka, který se za volant soutěžního vozu vrátil po 30 letech, dovezl historický Opel Ascona A do cíle na 17. místě klasifikace MČRHA a čtvrtém místě ve třídě 2B. Premiéru v roli navigátorky si při soutěži užila Matylda Štajfová, dcera pražského jezdce a talentovaná týmová fotografka. Ve stejné klasifikaci skončila na 15. místě a třetím ve své třídě posádka Zdeněk Ferko a Michal Pertl, kteří se zúčastnili soutěže s pronajatým vozem Opel Kadett C GT/E.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...