Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně zvítězila v jejím absolutním pořadí a zaznamenala tak po dlouhých 13 letech vítězství pro české barvy v domácí soutěži evropského šampionátu historiků. Také druhá posádka týmu Jan Bejvl s Janem Hlistou se mohla radovat z výrazného úspěchu.

Velmi nevlídné šumavské zimní počasí, dokonce s občasnými sněhovými přeháňkami, přivítalo téměř 75 soutěžních posádek letošního ročníku Historic Vltava Rallye soupeřících částečně v evropském, ale i českém šampionátu historických vozů. Soutěž měla na programu celkem dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 145 kilometrů. Vlivem několika havárií startujících posádek, daných extrémní obtížností tratě, však byly tři měřené úseky v délce 32 kilometrů nakonec zrušeny.

Právě posádky započítávané do klasifikace seriálu FIA European Historic Rally Championship se již v pátek postaraly na velmi náročné trati o dramatické souboje, které se však bohužel neobešly bez vážných havárií. Zejména o průběžné vedení v absolutní klasifikaci soutěže se tak rozhořel ostrý souboj. V něm měla nejprve navrch maďarská posádka Érdi – Kerék, která zvítězila v loňském ročníku. Doslova v patách mu však byla posádka týmu ACCR Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou, která však soutěž začala s mírným respektem. Pořadí se ale obrátilo v odpoledních a večerních rychlostních zkouškách, kdy Štajf dokázal výrazně zrychlit a odsunul do té doby vedoucího Érdiho na druhou příčku se ztrátou téměř 9 sekund.

Sobotní ráno však trochu naznačilo, že společná cesta Štajfa a Havelkové za šumavským triumfem by mohla být o něco snazší, neboť z bojů odstoupili po technické závadě největší soupeři, Maďaři Érdi s Kerékem na Fordu Sierra. S celkem sedmi vyhranými rychlostními zkouškami a velmi vyrovnaným výkonem poté dovezli Štajf s Havelkovou svoji skvěle připravenou Toyotu Celica GT-Four vítězně na cílovou rampu v Klatovech. Se zlatými poháry tak přicházejí pro české reprezentanty rovněž první cenné mistrovské body do evropského šampionátu historiků.

„Máme oba s Veronikou z vítězství velkou radost, protože se jednalo skutečně o velmi těžkou soutěž z pohledu obtížnosti tratě i panujícího počasí. Právě vytrvalý déšť určil použití pouze mokrých pneumatik na celý závod. Pneumatiky na sucho jsme měli obuté jen na testovací zkoušce, naopak připravené zimní jsme nakonec nevyužili. V pátek jsme k bojům na trati přistoupili nejprve opatrněji, ale postupně jsme se zrychlovali. Toyota jela skutečně skvěle, děkuji mechanikům za její přípravu.“ řekl v cíli Vojtěch Štajf a dodal: „Pokud jsme chtěli myslet na vítězství, museli jsme být maďarské posádce Érdi – Kerék stále nablízku. Během pátečního večera ale přišla možnost zaútočit na vedení v soutěži, a to se nám podařilo. Na první sobotní ranní erzetě jsme ještě hodně tlačili na výkon, protože jsme o technickém problému maďarských soupeřů nevěděli. Po zbytek dne až do cíle jsme už ale měli situaci plně pod kontrolou. Chceme však také vyjádřit upřímnou lítost na smutnými následky havárií během obou soutěžních dnů.“

Z velmi kvalitního výsledku se v cíli radovala i druhá posádka týmu ACCR Racing21 Jan Bejvl s Janem Hlistou. V klasifikaci českého šampionátu historiků skončili na pátém místě a na cílově rampě si převzali poháry za vítězství v pro rok 2024 v EHRC nově vypsaných kategoriích FWD (vozy s předním náhonem) a Trofeji 1600 (vozy s objemem válců do 1600 cm³). „Byla to strašně těžká soutěž, ale mám z ní dobrý pocit. My jsme si v pátek pořádně zazávodili jen na dvou erzetách, protože ostatní museli pořadatelé soutěže po haváriích na trati zrušit. Já jsem klatovským rodákem, a tak jsem mohl zejména v sobotu alespoň trochu využít znalosti zdejšího prostředí za volantem naší Fiesty. Teď musíme s mým navigátorem a týmem Racing21 nastavit náš další sportovní program,“ prozradil v cíli spokojený Jan Bejvl.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...