Před rokem to byl nejprodávanější německý elektromobil třídy B-SUV za měsíce říjen a listopad. Pak změnil jméno, získal vyšší výkon i efektivitu. Jak obstál na prahu zimy?
Opel Mokka Elektric coby Držitel titulu „Zlatý volant 2021“ dostal novou trakční baterii, tím i výrazně narostl dojezd, a zároveň se snížila energetická spotřeba, která poklesla na 15,2 kWh na 100 km jízdy.
Mokku Electric pohání nový elektromotor z dílny koncernu Stellantis, takže ten samý najdeme v mnoha dalších značkách a modelech jako třeba Peugeot e-2008. Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW (136 k) na 115 kW (156 k) a nejvyšší točivý moment dosahuje 260 Nm. Stejný trakční elektromotor pohání i plně elektrickou Astru Electric.
Průkopník třídy elektrických SUV je nyní ještě lepší
Mokka byla první Opel dostupný hned od začátku prodeje jak s vysoce účinnými spalovacími motory benzin/nafta, tak i s plně elektrickým pohonem. To zákazníkům dává svobodnou volbu… a tato volba je již převážně elektrická – třeba v listopadu se nejméně 65 procent všech německých zájemců o model Mokka rozhodlo pro variantu s elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi!
Onen dojezd dosahuje až 406 kilometrů (dle WLTP), což je asi o 20 procent delší akční rádius než dříve.
V zimě nicméně plně nabitá baterka ukazuje sotva 320 km.
Energie uložena v nové Li-Ion baterii o kapacitě 54 kWh je instalována přímo do podvozkové platformy, proto se nízko umístěné těžiště pozitivně projevuje ve výborných jízdních vlastnostech.
Rekuperuje se písmenem „B“
V závislosti na svých preferencích mohou řidiči volit jeden ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. V režimu Eco je elektrické SUV energeticky nejúspornější v zájmu co nejdelšího dojezdu. Díky nejmodernějšímu brzdovému systému s rekuperací dokáže Mokka Electric získávat energii při zpomalování nebo brzdění. V těchto situacích elektromotor přeměňuje setrvačnou energii na elektřinu. Pokud navíc řidič přepne převodovku do režimu „B“ zvýší se výrazně stupeň rekuperace a tedy i brzdný účinek. A když už musí kompaktní elektrické SUV „tankovat“ u nabíječky, lze jeho akumulátor nabít na 100 kW DC stanici z nuly na 80 procent kapacity za přibližně 30 minut. Kromě nabíjení stejnosměrným proudem na veřejných stanicích mohou řidiči Opelu Mokka Electric díky palubní nabíječce o výkonu 11 kW nabíjet také třífázovým střídavým proudem, a to např. z wallboxu nebo přímo z domácí zásuvky.
Cena startuje na částce 909 000 korun.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.