Po letech paběrkování vypustila Alfa do světa neuvěřitelnou krásku. Karoserii budou dělat machři z Carrozzeria Touring Superleggera a každý majitel dostane certifikát pravosti coby absolutní důkaz originality. Má to jen jeden háček. Vlastně dva. Vznikne jen 33 kusů a všechny jsou už pryč.
Model 33 Stradale je inspirací auta stejného jména z roku 1967, inspirovaný přímo vozem Tipo 33 – hvězdou světového motorsportu – a podle mnohých jedním z nejkrásnějších vozů vůbec. Nová 33 Stradale moderně a s respektem přebírá stylistické rysy svého
předchůdce. Vzbnikne pouhých 33 vozů, které jsou již všechny rozebrány, jde o poslední čistě spalovací supersport značky a současně i prvním elektrický.
33 unikátů
Každý z 33 vozů je navržen jako umělecké dílo, aby byl jedinečným autem, a to díky nebývalé míře individualizace.
Proto žádná dvě auta nebudou stejná.
Proto byl vytvořen tým Alfa Romeo Bottega, aby zaručil jedinečnost každého kusu s unikátními vlastnostmi. Pro oficiální potvrzení pak bude mít každá 33 Stradale vlastní osmimístný VIN zobrazený mimo jiné v kabině vozu, dále certifikát pravosti, další důkaz absolutní originality a exkluzivity garantované výrobcem. Služba, kterou mohou využít všichni majitelé historických vozů Alfa Romeo a vylepšit tak svůj vlastní vůz.
Elektrika, nebo šestiválec?
Zákazník si mohl vybrat i pohon, klasicky spalovací jednotku, nebo elektromobil. Vůni benzinu zajišťuje třílitrový vidlicový šestiválec se dvěma turby a výkonem 620 koňských sil. Mohlo by se zdát, že motor si Alfa propůjčila od značky Maserati, neboť její Nettuno má identickou sílu. Ale toto je prý evoluce 2,9litrové V6, která se montuje do ostrých verzí Giulie a Stelvia. Motor spolupracuje s automatickou převodovkou ZF a parametry odesílá na zadní kola.
Elektrické provedení má disponovat výkonem 750 koní a na jedno nabití urazit 450 kilometrů. Zájmem zákazníků o tento pohon se ale Alfa nepochlubila. Oba vozy nicméně dají stovku pod tři sekundy a svištět mohou maximální rychlostí 333 km/h. A jízdní vlastnosti? Prý vytříbené. Kromě týmu profesionálů se na jejich zdokonalení podílel i pilot F1 Valtteri Bottas.
Typická Italka
Novinka si zachovává charakteristické „motýlí“ dveře, jejichž koncepci umožňuje střecha z hliníku a karbonu. Koeficient odporu vzduchu pak dosahuje hodnoty 0,375 bez pomoci aktivní aerodynamiky. Právě z uhlíkových vláken je i monokok a z hliníku pak rám. Zadní okno je zhotoveno z polykarbonátu, obecně se na nízkou pohotovostní hmotnost se při stavbě kladl mimořádný důraz.
V elegantní kabině nového supersportu se potkává retro s novými technologiemi a automobilka si pro budoucí majitele připravila dvojici specifikací. Mohli si vybrat mezi variantou Tributo, vzdávající hold historickému originálu, a Alfa Corse s modernějším a sportovnějším stylingem. Nejvýraznějšími rysy jsou nepochybně nádherná přístrojovka inspirovaná letectvím a minimalistická středová konzola s ovládacími prvky a italskou trikolórou.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií