Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří nedokončili druhou etapu, využili pravidla superally a v neděli se znovu vrátili na trať. Měli tak možnost přípravy na prosincovou Wales rallye Velká Británie.
Závěrečná porce necelé stovky kilometrů rozdělné do tří rychlostních zkoušek ve dvou průjezdech a finále v superspeciálce v Obihiru, to vše bylo na programu v neděli, a opět s velice časným startem – v 3.30 hod. Navíc s celkovou délkou přes 290 km v rychlostních testech a s nízkou teplotou (5 st. C) udělaly z Japonské rallye jednu z nejobtížnějších soutěží celého roku. I když Dani Sordo měl pouze jedinou zkušenost se startem v Japonsku, tentokráte ostrov Hokkaido opouští s dobrým pocitem. „Nebyla to lehká soutěže,“ řekl Dani s nezbytným šampaňským v ruce. „Museli jsme být hodně obezřetní, protože také poslední etapa byla velice kluzká. Kombinace rychlých a techničtějších úseků vyžadovaly velké soustředění. Jsem rád, že jsem dojel druhý a že jsem za celý víkend získal spoustu cenných zkušeností z různých druhů povrchu. A to se mi určitě hodí v budoucnu. Rovněž jsme udělali několik změn v nastavení vozu pro Rallye Wales.“
Už příprava na Wales
I přes sobotní konec na 13. rychlostní zkoušce se Sébastien Loeb a Daniel Elena vrátili v neděli na trať s cílem připravit se na poslední šotolinovou rallye sezony. „Společně s technickým týmem Citroën Sport jsme se rozhodli využít posledního dne rallye na přípravu a nastavení vozu v podmínkách, které se dají očekávat na poslední soutěži sezony ve Walesu. Daniel a já jsme naši sobotní chybu nechali za námi. Je nám jasné, co musíme udělat, chceme-li obhájit titul mistrů světa. Nic není ještě rozhodnuto a my jsme připraveni odvést maximální výkon v posledních dvou kolech šampionátu.“
„Rád bych poblahopřál Danimu a Marcovi za prvotřídní výkon navzdory obtížným podmínkám,“ nechal se slyšet Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Museli se vypořádat s mlhou, deštěm, blátem i ledem s mizivým množstvím zkušeností. Pódium je pro ně velkou odměnou. Doufám, že podobný úspěch zopakují na Rallye Irsko. Tam by to mohla být velká pomoc pro Sébastiena. Vynikající potenciál našeho vozu v těchto podmínkách je druhým pozitivem víkendu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby Sébastien s Danielem dokázali zužitkovat vypadnutí Marcuse Grönholma. Ale když vypadli i oni, situace na bodovém čele klasifikace se nezměnila. Tím, že zbývají poslední dvě rallye, budou muset obě vyhrát, pokud chtějí titul. Možné je všechno. Všichni víme, jak velká je to výzva a všichni v Citroën Sport jsme odhodláni udělat vše pro jejich úspěch.“
Sobotní zklamání
Vraťme se ale ještě k sobotní smolné etapě. Loeb: „Když Marcus odstoupil, měl jsem možnost jít do vedení v šampionátu, i kdybych dojel třeba jen druhý. Byl jsem spokojen s nastavením vozu a nechtěl jsem zbytečně riskovat. Pak ale přišla pravá zatáčka, Daniel mi přečetl něco jiného a šli jsme ven. Levou zadní částí vozu jsme pokáceli pár stromků. Zadek vozu zůstal na trati, ale předek uvízl na větvích a nešlo s tím nic dělat. Je to velké zklamání, ale stále jsme v boji o vítězství. Nezbývá nám než obě zbývající soutěže vyhrát.“
A Daniel Elena? „Byla to stoprocentně moje chyba. Je to jednoduché – někdy myslíte modrá a řeknete zelená. Rozpis byl napsán správně, přečetl jsem si ho správně, ale nahlásil něco jiného. Nechápu, jak se to mohlo stát. Možná jsem nebyl plně koncentrovaný. Malý zkrat a bylo to. Chci se všem moc omluvit a poděkovat Sebovi i týmu, že mě to moc nevyčítají.“
Guy Fréquelin: „Byla to jeho první chyba za deset let. Řekl jsem mu, ať to hodí za hlavu a koncentruje se na to, co je ještě před námi. Chybovat je lidské.“
Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 4 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 5 : JM. Latvala – RZ 6 a RZ 7 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 8 : D. Sordo – RZ 9 : Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer) – RZ 10 : Xévi Pons (Subaru Impreza).
2. etapa – RZ 11 : S. Loeb – RZ 12 : M. Hirvonen – RZ 13 : D. Sordo – RZ 14, 15 a 16 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 17 : D. Sordo – RZ 18 : P. Solberg – RZ 19 a 20 : Frederico Villagra (Ford Focus).
3 etapa – RZ 21 : S. Loeb – RZ 22 : D. Sordo – RZ 23, 24 a 25 : S. Loeb – RZ 26 : D. Sordo – RZ 27 : F. Villagra.
Nejlepší časy celkem:
D. Sordo a S. Loeb 6 – P. Solberg 4 – M. Hirvonen a F. Villagra 3 – JM Latvala 2 – M. Grönholm, X. Pons a A. Araujo 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 až 2 : JM. Latvala – RZ 3 : M. Grönholm – RZ 4 až 5 : JM. Latvala – RZ 6 až 27 : M. Hirvonen.
Konečné pořadí:
- 1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3:23:57,6 hod.
- 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 37,4 s
- 3. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:33,7 min.
- 4. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 6:37,9
- 5. L. Perez-Companc/JM Volta (Ford Focus) + 6:40,4
- 6. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 7: 04,3
- 7. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 11:15,3
- 8. Y. Taguchi/T. Sato (Mitsubishi Lancer) + 20:40,1
- 9. G. Pozzo/D. Stillo (Mitsubishi Lancer) + 21:53,0
- 10. A. Araujo/M. Ramalho (Mitsubishi Lancer) + 24:13,5
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (14/16):
1. Ford, 189 – 2. Citroën Total, 155 – 3. Subaru, 73 – 4. Stobart, 71 – 5. OMV Kronos Citroën, 43 – 6. Munchis, 14.
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí pilotů (14/16):
1. M. Grönholm, 104 – 2. S. Loeb, 100 – 3. M. Hirvonen, 84 – 4. D. Sordo, 53 – 5. P. Solberg, 38 – 6. H. Solberg, 34 – 7. C. Atkinson, 29 – 8. JM. Latvala, 24 – 9. M. Stohl, 12 – 10. F. Duval, 12 – 11. T. Gardemeister, 10 – 12. J. Kopecký, 10 – 13. D. Carlsson, 9 – 14. M. Wilson, 6 – 15. G. Galli, 5…
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií