CUPRA představila hrdinu nové éry, své první zcela elektrické SUV kupé a druhý elektromobil po modelu Born. Tohle je Tavascan, nové ztělesnění elektrifikované vize značky.
CUPRA Tavascan neznamená noc míň než významný krok v elektrifikaci značky. Rozšiřuje její produktovou řadu elektrifikovaných modelů, která již zahrnuje elektromobil CUPRA Born a plug-in hybridní varianty modelů CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer a CUPRA Formentor. Do roku 2025 vstoupí CUPRA do nové éry s dalšími novými elektrifikovanými modely – CUPRA Terramar, CUPRA UrbanRebel – a modernizovanou aktuální produktovou řadou.
Model CUPRA Tavascan, navržený a vyvinutý v Barceloně, bude vyráběn v nejmodernějším inovačním centru pro elektromobilitu koncernu Volkswagen v čínské provincii An-chuej. Tavascan bude uveden na trh v roce 2024 s prodejním cílem více než 70 000 vozů ročně.
Model, zkonstruovaný na základě elektromobilové platformy MEB koncernu Volkswagen, bude k dispozici ve dvou výkonových verzích. Na vrcholu modelové řady bude stát verze VZ o výkonu 250 kW (340 k). Její hnací sílu bude na povrch vozovky přenášet systém pohonu všech kol. Spojení elektromotorů na přední a zadní nápravě zajistí zážitky z jízdy nejvyšší úrovně. K dispozici bude také varianta s pohonem zadních kol, který bude zajišťovat elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) uložený na zadní nápravě. Sportovním výkonům těchto vozů se vyrovná jejich akumulátorová technologie, která nabízí dostatek uložené elektrické energie pro ujetí cca 550 km na jedno nabití.
Pohon
Systém pohonu všech kol používá synchronní elektromotor s permanentními magnety, který dosahuje nejvyšších otáček více než 13 000 min-1 a je uložen nad zadní nápravou před středy kol. Točivý moment je přenášen jednostupňovou převodovkou s diferenciálem, což zajišťuje hladký a konzistentní tok hnací síly, který je pro značku CUPRA typický.
Zadnímu elektromotoru pomáhá vpředu uložený elektromotor, pokud palubní řídicí jednotka detekuje potřebu přenášet točivý moment také na přední kola. Rotor asynchronního elektromotoru vpředu je ve vypnutém stavu unášen jen s minimálními ztrátami. Koaxiálně uložená přední poháněcí jednotka má nízkou hmotnost, pouhých 60 kg. Vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, není nutné mechanické propojení obou náprav, například tradičním spojovacím hřídelem, spojkou nebo diferenciálem. Systém je díky tomu rychlý a hospodárný. Oba elektromotory reagují okamžitě a zatížení regulují rychle a efektivně. Elektromotory dostávají nové pokyny od příslušné výkonové elektroniky každou milisekundu. Změny v přenosu točivého momentu na jednotlivá kola probíhají hladce a pro cestující jsou nezaznamenatelné. Schopnost variabilně přenášet točivý moment na všechna kola nejenže zvyšuje trakci a bezpečnost, ale také zintenzivňuje akceleraci.
Světlo a stín
CUPRA Tavascan má vnější délku 4644 mm, šířku 1861 mm, výšku 1597 mm a rozvor náprav 2766 mm. Tyto vnější rozměry vyvažují požadavky na snadnou ovladatelnost i praktické využití vozu v každodenním provozu, zatímco tvarové řešení umocňuje atraktivitu nového modelu. Příď modelu CUPRA Tavascan reprezentuje novou generaci vozů agresivním vzhledem s nádechem tajemnosti a zajímavými detaily. Její dominantou jsou charakteristické trojité trojúhelníkové „oči“ ve světlometech. Osvětlené trojúhelníky jsou doplněny vyspělými osvětlovacími funkcemi, například
adaptivními světly Matrix LED. Tato technologie umožňuje realizovat zcela automatický systém osvětlení, který zabraňuje oslňování řidičů ostatních vozidel jedoucích jak stejným, tak i opačným směrem. Zcela elektrické SUV kupé je díky konceptu osvětlení CUPRA okamžitě rozpoznatelné. Jeho vzhled umocňuje osvětlené logo CUPRA, mimochodem – Tavascan je jedním z prvních sériově vyráběných modelů v Evropě se svítícím logem.
Vnitřní design
Výrazné linie exteriéru modelu CUPRA Tavascan pokračují i uvnitř vozu. Kombinací materiálových a technologických konceptů vznikl vnitřní prostor, který poskytuje dokonalou harmonii mezi orientací na řidiče a komfortem cestujících. Klíčovým prvkem tohoto skutečně nekonvenčního designu je centrální páteř, strukturální centrální část, která je pilířem celého interiéru a pomáhá definovat charakter všech „plovoucích“ prvků. Páteř interiéru spojuje těleso konzoly s přístrojovou deskou modelu CUPRA Tavascan. Tento skulpturální, strukturální, architektonický prvek vytváří dojem lehkosti.
Zážitková sedadla
CUPRA Tavascan bude sériově vybavena sportovními, anatomicky tvarovanými sedadly. Později budou pro nový model k dispozici rovněž anatomicky tvarovaná sedadla CUP. Skulpturálně tvarovaná sedadla mají lehkou konstrukci, kterou umožnil nový koncept designu sedadel, aniž by se zhoršila opora těla. Eleganci sedadel umocňuje výběr barev: Soul Black, Dark Night nebo Enceladus Grey Metallic. Poslední uvedený odstín je vyhrazen pro vrcholnou verzi, anatomicky tvarovaná sedadla CUP. Sedadla dodávají interiéru nezaměnitelný charakter výběrem trvale udržitelných materiálů: tkanin obsahujících až 90 % recyklovaného polyesteru nebo tkanin z mikrovláken s až 50% podílem recyklovaných mikrovláken.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií