Pane Lacey, v regionu střední a východní Evropy pracujete už celou řadu let. Proč zákazníci v tomto regionu tolik preferují sedany kompaktní třídy?
Důvodů je hned několik. Především automobily v zemích tohoto regionu jsou obecně více vytěžovány – jezdí obsazené více pasažéry než je běžné v západní Evropě. A když taková rodina ze střední Evropy vyrazí na dovolenou, potřebuje také hodně místa pro svá zavazadla. Svůj význam má také to, že oddělený zavazadlový prostor sedanu dává pocit vyššího bezpečí při nárazech zezadu. A – samozřejmě – pro řadu zákazníků je „opravdovým“ automobilem pouze tradiční tříprostorový sedan.
Existují ještě nějaké další odlišnosti v porovnání se západoevropským trhem?
Na to není právě snadné odpovědět – nemůžete generalizovat region, který se táhne od Estonska po Turecko, právě tak, jako nelze paušalizovat západoevropský trh, který zahrnuje tak rozdílné trhy, jakými jsou Norsko a Portugalsko. Mohu říci, že v regionu střední a východní Evropy hraje významnější roli segment malých vozů – Corsa hraje roli typického rodinného vozu a ne, jako v západní Evropě, roli druhého vozu do rodiny. Čtyřdveřová Astra je pro velkou řadu zákazníků vrcholem, na který „dosáhnou“.“
Je Opel vnímán jako „lidová značka“, jak je tomu v západní Evropě?
Opel má výborné výchozí postavení, protože se jménem značky se automaticky pojí pojmy „inovace“, „vyspělé technologie“ a „prvotřídní německé zpracování“. Naše výchozí značka Chevrolet na druhou stranu působí v cenově velmi citlivém segmentu a často představuje první volbu zákazníků, kteří si kupují automobil vůbec poprvé.
Jak významné je, že nová Astra Sedan se vyrábí v polských Gliwicích?
Polští zákazníci jsou samozřejmě velmi hrdí, že nový vysoce kvalitní sedan se vyrábí v jejich zemi. Ale z pozice Opelu jako předního automobilového producenta ve střední Evropě budou těžit i sousední země. Navíc gliwický závod dlouhodobě vykazuje nejvyšší kvalitu – to už se prokázalo při výrobě nové Zafiry, Astry Classic a Agily.
Chris Lacey pracuje v General Motors ve střední a východní Evropě od dubna 1995, kdy se stal obchodním ředitelem Opelu v Maďarsku a převzal odpovědnost za prodeje v devíti zemích jihovýchodní Evropy. V září 1998 se Crhis Lacey přesunul do Ruska do čela tamní kanceláře GM. V současné době je Chris Lacey ředitelem pro prodej, marketing a poprodejní služby GM v regionu střední a východní Evropy.
Chris Lacey začal pro GM pracovat v roce 1969 pro značku Vauxhall ve Velké Británii, kde zastával řadu různých funkcí až do roku 1995.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů