General Motors neustále předbíhá růst trhu střední a východní Evropy

Po devíti měsících vzrostly prodeje GM meziročně o 43 % a tržní podíl GM se zvýšil na téměř 9 %

O téměř 21 % vzrostl trh osobních a lehkých užitkových automobilů v regionu střední a východní Evropy během prvních devíti měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím roku 2006. Ve stejném období se prodeje GM zvýšily o více než 43 % na celkových 362 019 (ze 253 018) vozidel a tržní podíl GM stoupl ze 7,46 na 8,83 %.

„Trh v tomto regionu rychle roste, ale prodeje GM tam rostou ještě rychleji. Předbíháme růst trhu – a platí to pro obě naše největší značky: Opel i Chevrolet,“ říká Chris Lacey, výkonný ředitel GM pro střední a východní Evropu. „Našim největším trhem samozřejmě zůstává Rusko, ale výborně si vedeme i na mnoha dalších trzích – například v Srbsku jsme nedávno podepsali smlouvu se společností Zastava o montáži modelů Opel Astra Classic. V obou těchto zemích se prodeje zdvojnásobily.“

Rusku se prodeje GM během prvních devíti měsíců tohoto roku zvýšily o 88 586 vozidel na více než 178 800 automobilů, což představuje nárůst o 98,2 %. Značky GM tak obsadily 9,34 % ruského trhu, zatímco vloni to bylo jenom 6,15 procenta. V Srbsku, Rumunsku a Bulharsku dosáhl meziroční nárůst prodejů GM 100 %, resp. 86 %, resp. 33 %.

Dvě největší značky General Motors – Chevrolet a Opel – dosáhly rekordních prodejů. Chevrolet je nyní jasnou „jedničkou“ GM ve střední a východní Evropě. Během prvních devíti měsíců tohoto roku se v tomto regionu prodalo více než 200 000 Chevroletů a 160 000 Opelů. To pro Chevrolet znamená meziroční nárůst během prvních devíti měsíců o 50 %, prodeje vozů Opel meziročně stouply o 35 %.

Rusku se extrémně dobře dařilo i prémiovým a luxusním značkám Cadillac, Saab a Hummer, které zaznamenaly pozoruhodný nárůst prodejů o 228 %, když si zákazníci odvezli 1547 vozů (vloni ve stejném období jen 479 vozů). Prodeje značky Saab vzrostly o 147 % ze 223 vozidel vloni na 551 automobilů ze stejné období letošního roku.

General Motors Corp. (NYSE: GM), největší výrobce automobilů na světě, je na čele světového prodeje už 76 let. Koncern GM byl založen v roce 1908, dnes zaměstnává asi 280 000 pracovníků na celém světě. Celosvětové vedení GM sídlí v Detroitu.

GM vyrábí automobily ve 35 zemích. V roce 2006 se celosvětově prodalo téměř 9,1 milionu automobilů GM, resp. jeho značek Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall.

V Evropě prodává GM automobily značek Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette a HUMMER ve více než 30 zemích. GM má v Evropě také 10 výrobních a montážních závodů v sedmi státech a zaměstnává asi 60 000 lidí.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....