Volkswagen pokračuje rychlým tempem v transformaci na elektromobilitu. V roce 2022 dodala společnost na celém světě 330 000 elektromobilů, což je o 23,6 procenta více než v předchozím roce.
Celkový počet dodaných vozů značky Volkswagen klesl vzhledem k napjaté situace v oblasti zásobování napříč všemi druhy pohonu pod úroveň předchozího roku. V roce 2022 tak bylo zákazníkům na celém světě předáno 4,56 milionu vozidel (-6,8 procenta). Počet objednávek je však i nadále velmi vysoký. Od zákazníků v Evropě má Volkswagen objednávky na 640 000 vozidel se všemi druhy pohonu (+18 procent).
Plány jsou zrcadlem realizace strategie ACCELERATE, což je představení 10 nových modelů s elektrickým pohonem do roku 2026. Už dnes nabízí Volkswagen nejširší portfolio elektricky poháněných modelů. Do roku 2026 bude mít značka vhodnou nabídku v každém segmentu od vstupního elektromobilu s plánovanou cenou pod hranicí 25 000 eur až po novou vlajkovou loď ID.7.
ID.4 je v globálním měřítku jedničkou mezi elektromobily Volkswagen
Zcela elektrické modely z Wolfsburgu jsou na globálních elektromobilových trzích velmi oblíbené. Světovou jedničkou mezi elektromobily koncernu byl v roce 2022 model ID.4 se 170 000 dodanými vozy. V Číně, na největším trhu společnosti, dokázal Volkswagen počet dodaných elektromobilů z rodiny ID. více než zdvojnásobit. V roce 2022 se na čínském trhu prodalo 143 100 vozů ID.3, ID.4 a ID.6 (+102,9 procenta). Také v Severní Americe bylo dosaženo výrazně vyššího prodejního výsledku. Na tomto trhu prodala společnost celkem 22 700 vozů ID.4 (+27,7 procenta). Ve Švédsku byl model ID.4 s 8900 vozy nejprodávanějším automobilem – nezávisle na druhu pohonu. Modely ID. jsou tak již třetím rokem v řadě jedničkou na švédském trhu (v roce 2020 to byl model ID.3, v roce 2021 ID.4).
Elektrická ofenziva
Volkswagen dosáhl ve své elektrické ofenzivě prvního milníku. Od předání prvního vozu ID.3 zákazníkovi v září 2020 dodali na celém světě přes 580 000 automobilů z rodiny ID. Technickým základem modelů ID. je modulární platforma pro vozy s elektrickým pohonem (MEB). V uplynulém týdnu vystavil Volkswagen na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas nejnovějšího člena rodiny ID. – model ID.7, v ještě mírně zamaskované podobě. Volkswagen s touto limuzínou rozšíří svou nabídku elektromobilů do segmentu vyšší střední třídy s vysokými objemy prodeje.
Trend obliby SUV přetrvává
Navzdory náročným podmínkám na trhu dodal Volkswagen v roce 2022 zákazníkům na celém světě 4,56 milionu vozidel se všemi druhy pohonu (-6,8 procenta). Nejrychleji rostoucím tržním segmentem je kategorie SUV. Volkswagen tomu včas a důsledně přizpůsobil své portfolio. Podíl SUV na celkovém počtu dodaných vozidel vzrostl na současných 45 procent (+4 procenta). V USA realizoval Volkswagen dokonce více než 80 procent prodejů s SUV. Na evropském trhu SUV je nejprodávanějším vozem T-Roc.
Volkswagen očekává, že rok 2023 bude kvůli přetrvávajícím problémům se zásobováním polovodiči i nadále kolísavý a náročný. Společnost ale vychází z toho, že se v průběhu roku bude zásobování polovodiči postupně zlepšovat, a tím dojde ke stabilizaci výroby. „Intenzivně pracujeme na dalším zkracování dodacích lhůt pro naše zákazníky a na co nejrychlejším vyřízení vysokého počtu objednávek,“ řekla členka představenstva Labbéová, která má na starosti oblast prodeje.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”