Nová DS 3: Umění elegance

Během pařížského týdne módy (Paris Fashion Week) odhalila značka DS Automobiles svůj nejnovější výtvor, novou DS 3. Ano, v tomto autě se nejezdí, to si oblékáte.

foto: DS

Ze stárnoucího modelu DS 3 Crossback, který byl ve svém segmentu vzorem z hlediska stylu, technologií a elektrifikace, se teď stala Nová DS 3. Ta se svou novou efektivnější a dynamičtější přídí, restrukturalizovanou a atraktivní výbavovou řadou, příchodem nových technologií a novým spojením elektromotoru a baterie u 100% elektrické verze nad konkurencí skutečně vyniká.

foto: DS

foto: DS

Nádherné přednosti E-Tense

Značka DS , která je od roku 2020 multienergetickou značkou s nejnižšími emisemi CO2 v Evropě, nabízí Novou DS 3 se třemi různými typy motorů: elektrickým, benzinovým a dieselovým. DS 3 E-Tense je vybavena zcela novým elektromotorem (montovaným v Trémery-Metz), redukční převodovkou (vyráběnou ve Valenciennes) a novou baterií (montovanou v Poissy) pro zvýšení výkonu a dojezdu.

Nový hybridní synchronní elektromotor využívá zkušeností získaných ve Formuli E k dosažení vysoké účinnosti. Poskytuje výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Nová baterie s kapacitou 54 kWh (užitečná kapacita 50,8 kWh) je tepelně regulována pomocí cirkulace kapaliny a tepelného čerpadla, což umožňuje rychlé dobíjení, delší dojezd a delší životnost. Standardní palubní nabíječka pojme 100 kW stejnosměrného proudu (0 až 80 % za 25 minut) a 11 kW střídavého proudu (0 až 100 % za 5 hodin).

Díky lepší hustotě energie je baterie velmi kompaktní a je umístěna pod předními a zadními sedadly a pod středovým tunelem. Vnitřní prostor a poloha řidiče jsou naprosto stejné jako u ostatních motorů a odolnost proti nárazu překračuje nejpřísnější požadavky.

Elektro verze nabízí i zvětšený dojezd až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP (12,6 kWh/100 km) a více než 500 km v městských podmínkách, a to díky účinnosti elektromotoru, jeho schopnosti rekuperace energie a pomocné výbavě.

Nová DS 3 je k dispozici také se dvěma benzinovými motory: PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici je také dieselový motor BlueHDi 130 spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny tyto motory splňují nejnovější normy omezující znečišťování životního prostředí.

Nejzákladnější model startuje na 690 000 korun, nejluxusnější verze stojí 1360 000 Kč.

foto: DS

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...