Ta byla zahájena 30. listopadu 2006 ve spolupráci s 8 největšími a nejslavnějšími školami designu na světě: European Institute of Design se sídlem v Turíně, Design Faculty of Milan Polytechnic, Detroit College for Creative Studies, Coventry University of Art and Design, Tokyo Communications Arts, Stroganov State University se sídlem v Moskvě, Ahmedabad National Institute of Design (Indie) a Umea University Institute of Design (Švédsko).
Při zrození projektu byl přítomen jak tým designérů Centro Stile Fiat, tak zástupci značek Fiat, Lancia a Alfa Romeo, dále zástupci výroby a oddělení lidských zdrojů. Na definici rámcových kritérií pro každou značku se mimo jiné podíleli Luca De Meo, marketingový ředitel značek Fiat, Lancia a Alfa Romeo, Olivier François a Antonio Baravalle.






Soutěže se zúčastnilo 200 studentů 12 národností, kteří byli rozděleni do 3 skupin, každá pro jednu značku – Fiat, Alfa Romeo a Lancia – a společně připravili na 100 projektů. V každém týmu přitom byli 2-3 studenti. Studenti měli možnost se v rámci grantu zúčastnit pětiměsíční stáže ve vývojových centrech Fiat Group, která byla zaměřena na umění komunikace produktu, design a vývoj.
Při slavnostním večeru byly vyhlášeny nejlepší práce studentů.
Ceny se udělovaly v kategoriích:
- Nejlepší italský design pro Fiat, Alfa Romeo a Lancia
- Nejlepší inovace v užití materiálu,
- Nejlepší vize
- Nejlepší celková komunikace.
Zadáním projektu pro značku:
- Fiat bylo vyvinout koncept pro budoucí model Panda a vytvořit rodinu vozů kolem Grande Punta. Další částí zadání bylo dát vozidlům jasné společné prvky založené na jednoduchosti, dynamice, přátelských pocitech, které charakterizují značku Fiat.
- Lancia měli studenti za úkol přehodnotit koncept značky jako značky vytříbeného vkusu, šarmu a technologie a vyvinout 2 modely. Malý kompaktní automobil pro městské použití a všestranné malé MPV. Součástí jejich úkolu bylo zaměřit se na interiér, který by poskytl maximální možnosti personalizace ve shodě s trendy poslední módy.
- Alfu Romeo bylo cílem vyvinout velký a všestranný sportovní model, vlajkovou loď automobilky, která respektuje nový přístup ke stylu a zároveň splňuje očekávání tradičních zákazníků, dále pak navrhnout malé energické vozidlo pro potěšení z jízdy za dostupnou cenu. V interiéru byl kladen důraz na poslední technologické novinky. Sportovní styl a emoce jsou tím, co odlišuje tuto značku od ostatních.
Ze všech projektů bylo vybráno 24 finalistů, z nichž porota složená z novinářů a odborníků v oblastech designu, módy a architektury vybrala vítěze v následujících kategoriích:
Přehled udělených ocenění:
Nejlepší italský design pro značku Fiat: Fiat Panda – Danilo Tosetti, Luca Seren Gay, Enrico Vercelli – Istituto Europeo di Design, Torino (Itálie)
Nejlepší italský design pro značku Lancia: Lancia Aemila – Naoya Tsukamoto, Tatsuya Yamamoto, Chen Yi Kai – Tokyo Communication Arts (Japonsko)
Nejlepší italský design pro značku Alfa Romeo – zde byly uděleny dvě ocenění: Alfa Romeo – Mahan Ghose – National Institute of Design (Indie) a Alfa Romeo Area – Carmelo Giannone – Istituto Europeo di Design (Itálie).
Nejlepší inovace v užití materiálů: Panda Splash – Federico Weber, Danilo Mangini – Politecnico di Milano (Itálie)
Nejlepší vize: Fiat Panda – Danilo Tosetti, Luca Seren Gay, Enrico Vercelli – Istituto Europeo di Design, Torino (Itálie)
Nejlepší celková komunikace: Fiat Panda – Danilo Tosetti, Luca Seren Gay, Enrico Vercelli – Istituto Europeo di Design (Itálie)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.