Společnost Ford Otosan slavnostně otevřela nové technické středisko v tureckém městě Gebze.

Pracovní příležitosti zde naleznou vysoce kvalifikovaní strojaři z istanbulského regionu.

200 odborníků bude pracovat na řešení technických problémů jak pro Ford Otosan, tak pro hlavní vývojová centra Ford of Europe v britském Duntonu a německém Merkenichu.

Realizace projektu si vyžádala investici ve výši 1,2 milionu USD (asi 23,4 milionů Kč).

„S růstem prodejů a objemu výroby rostou i naše požadavky na technické služby, které může poskytnout středisko v Gebze,“ řekl prezident společnosti Ford of Europe, John Fleming. „Velkou výhodou tohoto projektu je skutečnost, že ho řídí firma Ford Otosan, jež stojí za velmi úspěšným partnerstvím na bázi joint venture se skupinou Koç.“

Šance pro odborníky

Technické centrum v Gebze otevírá další kapitolu již třicet let trvajícího partnerství. Společnost Ford Otosan vyrábí pro Ford of Europe užitkové automobily. Padesátiprocentní podíl drží právě evropský Ford, druhá polovina náleží skupině Koç Holdings. Výrobní provozy jsou soustředěny v okolí města Kocaeli, vzdáleném od nového technického centra přibližně osmdesát kilometrů.

„V Turecku je vynikající podnikatelské prostředí,“ říká generální ředitel společnosti Ford Otosan, Mike Flewitt. „Již dávno jsme zjistili, že na zdejším trhu práce lze nalézt mnoho technicky vzdělaných odborníků. Tato skutečnost hrála při výběru lokality klíčovou roli. Dalšími faktory, které přispěly k vybudování centra právě v Gebze, jsou poloha blízko Istanbulu a integrace do existujícího výzkumného parku. O práci ve středisku je mezi strojními inženýry značný zájem, neboť Ford Otosan si v Turecku vybudoval velmi dobrou pověst“, dodal Flewitt.

V polovině roku 2008 by mělo středisko zaměstnávat přibližně dvě stovky vysoce kvalifikovaných lidí.

Historie úspěšné spolupráce

Společnost Otosan byla založena v roce 1959 jako vůbec první automobilka v Turecku. První ryze turecký automobil, model Anadol, představila o deset let později a v roce 1983 otevřela vlastní motorárnu.

Firma Ford Otosan vznikla v roce 1977, kdy Ford a Otosan uzavřely dohodu o licenční výrobě vozů Ford v Turecku. Roku 1997 získal Ford třicetiprocentní podíl v Otosanu, který o dalších deset let později navýšil na 41 procent. Přesně tolik měla i skupina Koç Holdings. Tímto krokem se otevřela cesta k vybudování nového výrobního závodu v tureckém regionu Marmara.

Dnes Ford Otosan vyrábí pro Ford of Europe model Ford Transit, ověnčený titulem „Mezinárodní dodávka roku 2007“. Ve výrobním programu figuruje také těžký užitkový vůz s názvem Cargo. Ford Otosan navíc provozuje Středisko distribuce náhradních dílů v istanbulské čtvrti Kartal.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...