MODEL CIVIC SLAVÍ SVÉ 50. VÝROČÍ

  • Od roku 1972 vyvinula společnost Honda 11 generací modelu Civic a po celém světě prodala 27,5 milionů těchto vozů
  • Základní principy první generace modelu Civic nadále formují tento ikonický vůz
  • Zcela nový model Civic e:HEV završuje závazek společnosti Honda elektrifikovat do roku 2022 všechny hlavní modely prodávané v Evropě
  • Verze Type R zůstává standardem výkonu hatchbacku s pohonem předních kol

Civic celebrates its 50th Anniversary

Společnost Honda tento rok slaví 50. výročí svého ikonického modelu Civic. Vozů Civic, vyvinutých jako „automobil pro celý svět“, se od svého uvedení na trh v roce 1972 prodalo více než 27,5 milionů ve 170 zemích. Na začátku své šesté dekády uvedením 11. generace model Civic nadále stanovuje nové standardy pro danou třídu a překonává očekávání zákazníků po celém světě.

Stálá popularita modelu Civic je důkazem průkopnické práce konstruktérů společnosti Honda za poslední půlstoletí. Každá generace představila svůj vlastní progresivní vývoj od původního designu modelu Civic, pokročilé technologie a nové úrovně výkonu, přičemž si zachovala stejný účel jako první Civic: prostorný, zábavný a ekonomický kompaktní vůz.

Civic celebrates its 50th Anniversary

1972 – 1979Honda Civic pro všechny

První model Civic byl vyvinut jako globální vůz pro všechny trhy, nabízející výjimečnou praktičnost při každodenním řízení. Byl to jeden z prvních vozů značky Honda prodávaný v Evropě, který okamžitě získal uznání pro svůj kompaktní design, působivou spotřebu paliva a užitnost. Model Civic, vybavený revolučním motorem CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion – spalování s řízeným odděleným vírem), se stal prvním vozem, který splňoval nejpřísnější emisní předpisy na světě, Zákon o čistém ovzduší z roku 1970, a stanovil tak standard pro budoucí emisní cíle v celém globálním automobilovém průmyslu. První generace modelu Civic byla poprvé vyrobena v japonské továrně Suzuka. Akumulovaný objem výroby dosáhl během prvních čtyř let 1 milionu kusů.

Do 80. letech 20. století: Honda Civic dospívá

V roce 1979 přišla druhá generace modelu Civic spolu s vylepšeným motorem CVCC-II, navazujícím na úspěch původního modelu Civic s motorem o objemu 1,3 litru, který nabízel plynulejší přenos hnací síly a zároveň byl hospodárnější. Nabídka modelů byla rozšířena také o 1,5litrový sedan, hatchback a kombi. Do nabídky byla přidána také pětistupňová manuální převodovka. Model představil nový výrazný lichoběžníkový design, přičemž přední maska a světlomety získaly hranatější vzhled. Tento tvar však neměl dlouhého trvání, protože popularita modelu Civic rostla a byl vyžadován nový model, který by uspokojil poptávku spotřebitelů po větších autech.

Třetí generace modelu Civic přišla v roce 1983 s širším rozvorem a hranatějším designem. Je pozoruhodná zavedením principu Honda „Man Maximum-Machine Minimum“, což je přístup k designu zaměřený na člověka, který zajišťuje, že technologie a uspořádání odpovídají potřebám řidiče a cestujících. Tento princip dodnes pomáhá definovat všechny modely Honda, aby poskytovaly prostor a užitnost, které moderní řidiči očekávají.

Třetí generace byla k dispozici ve třech provedeních karoserie: třídveřové, které kladlo důraz na sportovní jízdu, praktičtější čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi Civic Shuttle, které nabízelo výjimečný prostor a užitné vlastnosti. Představena byla také sportovnější verze model Civic Si s řadovým čtyřválcovým motorem 1,6 litru DOHC.

1987 – 2000: Nové standardy kvality a výkonu

V roce 1987 představila čtvrtá generace modelu Civic novou řadu možností motorů se systémem Honda VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control – variabilní elektronická kontrola časování a zdvihu ventilů). Jeho mechanismus variabilního časování způsobil revoluci v technologii motoru, protože poskytoval vyšší výkon ve vysokých otáčkách a nižší spotřebu paliva v nízkých otáčkách – za což získal model Civic několik ocenění.

Pátá generace modelu Civic rychle následovala v roce 1991, debutovala s uhlazenějším a aerodynamičtějším tvarem pro sportovnější přitažlivost – při zachování každodenní funkčnosti, pro kterou se vůz stal synonymem. Šestá generace modelu Civic byla vyvinuta za účelem vytvoření vyšší hodnoty než nabízí vozy dané třídy. V 90. letech 20. století nabyla na významu nižší spotřeba paliva a další ekologická opatření. Jako takový byl tento model vybaven nově vyvinutým motorem VTEC. Poprvé byl také vybaven automatickým průběžně měnitelným převodem ‚Hondamatic Transmission‘ (CVT), který nabízel plynulé řazení a hospodárnost jako u manuálního řazení.

Na základě výjimečných dynamických schopností standardního modelu Civic představila společnost Honda v roce 1997 verzi Type R zaměřenou na výkon. Se zaměřením na poskytování nejextrémnějšího výkonu, jaký kdy Civic dosud nabízel, se stal katalyzátorem 25 let úspěchu společnosti Honda v konkurenčním hot hatch sektoru.

2001 – 2021: Honda Civic tisíciletí

Sedmá generace přišla v roce 2000 a stala se prvním modelem Civic, který v roce 2001 nabídl hybridní technologii.

Tento model Civic se stal celosvětově nejúspornější 5místný sériově vyráběný benzinový vůz s extrémně nízkou spotřebou paliva 3,39 l/100km.

V roce 2005 dorazila osmá generace hatchbacku pro evropské trhy s futuristickým stylem, maskou chladiče z plexiskla a trojúhelníkovými akcenty – včetně dvojitých koncovek výfuku – díky nimž se stal jedním z nejvýraznějších vozů na silnicích. Jednalo se také o první generaci modelu Civic, která byla vybavena sedadly Honda Magic Seats, kde lze sedáky zadních sedadel zvednout a vytvořit tak vysokou ložnou plochu. To umožnili konstruktéři, kteří umístili palivovou nádrž pod přední sedadla – rozvržení pro dosažení vnitřního prostoru a užitnosti, které se dodnes používá u různých modelů značky Honda.

Devátá generace modelu Civic přidala další vylepšení, aby pro zákazníky vytvořila ucelený balíček, včetně nejvyšší účinnosti ve své třídě. Díky přepracovanému motoru 1,6 DTEC dosáhl tento vůz titulu Guinessovy knihy rekordů za „Nejnižší spotřebu paliva – všech 24 sousedních zemí EU (všechny vozy)“, kdy zaznamenal průměrnou spotřebu 2,82 litru na 100 km (100,31 mpg) přes 13 498 km, za 25 dní jízdy napříč všemi 24 sousedními zeměmi EU.

Kompletně přepracovaná 10. generace dorazila v roce 2015 s výběrem ze dvou motorů VTEC TURBO a poprvé zahrnovala pokročilé bezpečnostní prvky a asistenty řidiče, Honda SENSING. Byla navržena s tužším podvozkem a vyšším dynamickým výkonem a poskytla dokonalou platformu pro model Civic Type R 2017, který stanovil nové hranice výkonu pro vysoce výkonné hatchbacky. Vůz byl všeobecně chválen pro svou přímou ovladatelnost, okamžitou odezvu na plyn, vysokou maximální rychlost, stabilitu a výjimečnou brzdnou sílu – to vše přispělo k tomu, že verze Type R vytvořila nový traťový rekord na kolo pro vozy s pohonem předních kol na okruhu Nürburgring Nordschleife v Německu v dubnu 2017.

ALL-NEW HONDA CIVIC e:HEV TO DELIVER EXCEPTIONAL DYNAMICS AND EFFICIENCY AS STANDARD

2022: Nová éra modelu Civic

Model Civic 11. generace staví na 50letém dědictví a spojuje silný výkon a efektivitu s vyšší úrovní komfortu interiéru, vizuální přitažlivosti a celkové užitnosti. Nejnovější iterace představuje pro společnost Honda v Evropě významný milník, protože jde o nejnovější model v řadě, který má být elektrifikován, čímž završuje závazek společnosti Honda Motor Europe „Electric Vision“ pro rok 2022 elektrifikovat všechny běžné modely. Představuje nejpokročilejší iteraci mnohanásobného ocenění značky za plně hybridní pohonný systém e:HEV ve standardní výbavě, který nabízí podmanivou dynamiku a výkon s působivou hospodárností a účinností.

„Už od první generace, která byla uvedena na trh s tak velkým ohlasem, je Honda Civic pro evropské zákazníky ikonickým modelem,“ řekl Tom Gardner Senior Viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd. „11. generace shrnuje základní charakteristiky funkčnosti, užitnosti a komfortu z úplně první generace modelu Civic. Byla zkonstruována tak, aby zajistila, že její hnací jednotka, řízení a odpružení poskytují podmanivé úrovně výkonu, dynamické odezvy a zpětné vazby, které byly vždy ústředním bodem přitažlivosti vozů Civic..”

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...