Zcela nový Ford Kuga v kostce
- Zahájení prodeje v první polovině roku 2008
- Design je inspirován konceptem iosis X z pařížského autosalonu 2006
- Kuga je nejnovější interpretací kinetického designu
- Působivé jízdní vlastnosti na silnici, nečekané schopnosti v terénu
- Pohon předních nebo všech čtyř kol
- Motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kW
- První crossover navržený a vyvinutý společností Ford of Europe
- Vyráběn bude v německém Saarlouis
Produktové portfolio evropského Fordu se opět rozrůstá – a zase novým směrem. Nový Ford Kuga je vzrušující crossover s pohonem všech čtyř kol, který kombinuje styl s technologickou vyspělostí a slibuje jak perfektní chování na silnici, tak vynikající průchodnost nezpevněným terénem.
Prodej nového Fordu Kuga bude zahájen v první polovině roku 2008. „Když jsme na pařížském autosalonu v roce 2006 ukázali světu úchvatný koncept iosis X, slíbil jsem, že do dvou let vstoupíme do tohoto segmentu se zcela novým vozidlem,“ připomíná prezident a generální ředitel evropského Fordu John Fleming.
„Kuga jedinečným způsobem kombinuje vlastnosti typické pro vozy kombi a SUV se sportovním charakterem, jaký bychom očekávali spíše od kupé,“ řekl viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby Stephen Odell.
„Uvádění vzrušujících nových produktů, jako je právě Kuga, hraje klíčovou roli v naší podnikatelské strategii,“ dodává. „S-MAX nám ukázal, že existuje poptávka po automobilech, které nabízejí všestrannost potřebnou v pracovním i soukromém životě, ale také opravdové potěšení z jízdy.“
Na první pohled Ford
Vývojový tým dostal věru nesnadný úkol: vtisknout novému vozu perfektní jízdní vlastnosti a současně zaručit průchodnost nezpevněným terénem.
Z tohoto důvodu bude Ford Kuga k dispozici s inteligentním pohonem všech čtyř kol, který přispívá k dobré ovladatelnosti na asfaltových cestách a uděluje automobilu téměř sportovní projev. Jedná se o skutečný crossover, tedy jakéhosi křížence různých automobilových kategorií – vždyť Ford zařadí do nabídky i verzi s pohonem pouze předních kol.
Pod kapotou vozu pracuje osvědčený a velmi hospodárný vznětový motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kW (136 PS), vybavený vstřikováním common-rail a spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou.
Vnější vzhled – Kuga vyčnívá z řady
„Náš kinetický design je velmi flexibilní designový jazyk, který propůjčí všem modelům skutečně vzrušující vzhled,“ říká Martin Smith. „Na sériovém vozidle lze nalézt většinu expresivních detailů z konceptu iosis X. Ford Kuga je dramatickým novým přírůstkem do portfolia Fordu a nepochybuji, že značně přispěje k rozvoji naší značky,“ dodává s oprávněným nadšením.
Co do proporcí a základních tvarů zůstává model Kuga věrný konceptu iosis X. Blízkou příbuznost obou aut ještě podtrhává stejný odstín laku, mohutné blatníky vyplňují tatáž litá kola o průměru devatenácti palců. Klíčovými atributy designu jsou síla a pružnost atleta. Tyto vlastnosti lze spatřit v dynamických liniích, napjatých plochách a svalnatých obrysech vozu. Samozřejmě zde nechybějí grafické komponenty kinetického designu, jako je lichoběžníková maska, klínovitý profil a dozadu protažené světlomety.
Zatímco koncept iosis X profilem střechy poněkud připomínal vozy kupé, pro sériové provedení byla zvolena vyšší silueta, v níž nalezne dostatek prostoru pětice dospělých cestujících. Zavazadlový prostor je přístupný děleným zadním víkem. Dělené jsou rovněž zadní sdružené svítilny, takže Kuga se pyšní mimořádně širokým nakládacím otvorem. Pochopitelně i vzadu se široce uplatnil kinetický design, ať již na tvaru sdružených svítilen, okna či nárazníku. Koncovky výfuku jsou elegantně integrované do nárazníku s naznačeným difuzorem.
Kuga zevnitř – prostor a pohodlí
Interiér nového Fordu Kuga působí velmi prostorným dojmem – a rozhodně to není pouze efekt vytvořený panoramatickou skleněnou střechou, jež bude pro sériový model nabízena jako výbava na přání.
Úhledná, ergonomicky bezvadně navržená palubní deska plynule přechází do středové konzoly, která jakoby „splývala“ mezi přední sedadla. Ti, kteří na nich sedí, se tedy cítí být příjemně obklopeni. Vysoko uložené sedadlo a bohaté prosklení mají za následek, že interiér působí velice lehce a vzdušně, zatímco řidiči i jeho spolujezdci se naskýtá dokonalý výhled všemi směry.
Také v materiálech uvnitř lze spatřit odkazy na koncept iosis X. Vidíme zde tytéž moderní látky, jemnou kůži a efektní oranžové lemy. S tmavými plochami interiéru v provedení Ebony ostře kontrastuje bílá středová konzola a detaily na dveřích. Tyto prvky naznačují, že Ford v budoucnu hodlá umožnit zákazníkům, aby si nový vůz Kuga přizpůsobili podle svých představ.
Další nápovědou, tentokrát o technologiích na palubě, je nový navigační systém Blaupunkt, jehož sedmipalcová obrazovka umí kromě jiného zprostředkovat řidiči obraz ze zpětné kamery, umístěné na víku zavazadlového prostoru. Tento konkrétní detail si rozhodně najde cestu do sériové výroby.
„Od modelu Kuga si slibujeme mnoho,“ přiznává Fleming. „Nemůžeme se dočkat, až ho začátkem příštího roku uvidíme na silnici – a také mimo ni!“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů