Na evropském trhu[1], který v prvním čtvrtletí roku 2022 meziročně poklesl o 12,3 %, potvrzuje skupina Stellantis svou silnou pozici v oblasti osobních a lehkých užitkových vozidel. Její podíl na trhu dosahuje 21 %. Kromě toho má Stellantis vedoucí postavení na hlavních trzích (Francie, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie a Řecko).
Peugeot a Citroën patří v 1. čtvrtletí 2022 mezi 10 nejprodávanějších značek v EU30. V rámci skupiny Stellantis se pět modelů umístilo v žebříčku deseti nejprodávanějších vozů (Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel Corsa a Fiat Panda), přičemž Peugeot 208 je nejprodávanějším vozem v Evropě.
Stellantis rovněž potvrzuje své vedoucí postavení na trhu lehkých užitkových vozidel v EU30 s podílem 34 %, což v 1. čtvrtletí roku 2022 představuje prodej téměř 145 000 vozů.
Krátce po ročním výročí vzniku potvrdila skupina Stellantis své postavení mezi lídry automobilového trhu. Stellantis pokračuje v cestě k energetické transformaci, jejímž cílem je zajistit mobilitu dostupnou všem a současně respektující životní prostředí, přičemž klíčovou roli ve strategickém plánu Dare Forward 2030 hraje Evropa.
Obrovský průlom skupiny Stellantis v oblasti nízkoemisních vozů
Skupina Stellantis je v 1. čtvrtletí roku 2022 lídrem na trhu[2] nízkoemisních vozidel (LEV) v případě osobních a lehkých užitkových vozů, a to v hlavních evropských zemích, jako jsou Itálie (35,7% podíl na trhu), Francie (30,3 %), Španělsko (21,8 %) a Polsko (14,9 %), a s podílem 44,5 % je také lídrem v prodeji nízkoemisních lehkých užitkových vozů v EU30.
V rámci nejprodávanějších LEV v Evropě se skupina prosadila s modely Fiat 500, Peugeot 3008 a Peugeot 208, kterých se během 1. čtvrtletí prodalo celkem více než 34 000 kusů. Nový Fiat 500 navíc zaujímá třetí místo na trhu BEV (bateriových elektromobilů) a Peugeot 3008 je třetí na trhu PHEV (plug-in hybridů).
To pro Stellantis představuje silný signál a určuje směr pro dosažení 100% podílu BEV v prodeji osobních automobilů v Evropě do konce tohoto desetiletí. Skupina se již od svého vzniku odhodlaně zaměřuje na elektrifikaci jako záruku dostupné mobility, která ochrání planetu i pro budoucí generace.
„Náš strategický závazek směrem k elektrifikaci se opírá o celosvětové investice ve výši více než 30 miliard EUR v letech 2021–2025 do elektrifikace a softwaru s cílem dosáhnout do roku 2038 nulových čistých emisí uhlíku. Zahrnuje to uvádění modelů, které jsou stále ohleduplnější k životnímu prostředí, a spolupráci se špičkovými partnery při hledání nových řešení, která splňují potřeby zákazníků, ale také při vytváření udržitelného oběhového hospodářství,“ okomentoval Maxime Picat, provozní ředitel regionu Enlarged Europe.
[1] EU30 zahrnující EU 27 (kromě Malty), Island, Norsko, Švýcarsko a Velkou Británii
[2] Maloobchodní prodeje LEV vycházejí z odhadů skupiny a zahrnují Citroën Ami a Opel Rocks-e
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií