Tento model bude na trh uveden nejprve ve Francii a Švédsku a záhy poté i v dalších evropských zemích. Většina těchto zemí atraktivně zvýhodňuje tyto nové typy pohonných hmot.
Citroen C4 BioFlex je prvním flexfuel modelem značky v Evropě. Citroën již prodává flexfuel vozy v Brazílii, kde tento typ vozů tvořil v roce 2006 65 % obratu značky a více než 80 % od začátku roku 2007. Touto nabídkou Citroën vstupuje v této části světa na nový trh. Ve Francii se již začínají objevovat čerpací stanice pohonných hmot E85. Do konce roku se počítá s provozem přibližně 500 čerpacích stanic.
Model C4 BioFlex vybavený motorem o objemu 1.6 litru a výkonu 82 kW nabízí všechny úrovně výbavy jako „klasická“ modelová řada C4.
Přispívá k omezení tvorby skleníkových plynů snížením emisí CO2 o 5% v kombinovaném provozu a využitím obnovitelného zdroje energie rovněž přispívá ke snížení závislosti na fosilních palivech. Celkové emise („Z pole až k výfuku“) jsou zredukovány až o 40%.
C4 BioFlex je k dispozici jako 5-dveřový hatchback a nabízen je za tutéž cenu jako benzinové modely 1.6i 16V, tj. v ceně €18.650 za verzi Pack, €20.000 za Ambiance a €22.150 za model Exclusive.
C4 BioFlex: vynikající hodnocení z hlediska životního prostředí
Bioetanol je alkohol vyráběný kvašením cukru z rostlin jako je cukrová řepa, nebo škrobu z obilovin, například pšenice nebo kukuřice.
Využívání bioetanolu má z hlediska ochrany životního prostředí hned několik výhod:
- Na rozdíl od fosilních paliv jsou emise skleníkových plynů (CO2) produkovaných automobily na biopaliva ve značné míře absorbovány porosty rostlin využívanými k produkci bioetanolu. Tento proces absorpce se týká i CO2 uvolňovaného i z jiných zdrojů. Celkové emise jsou zredukovány až o 40%.
- Protože tento druh biopaliva obsahuje kyslík, podporuje zároveň redukci dalších znečišťujících látek, zejména oxidu uhelnatého (CO). Palivo E85 neobsahuje síru.
- A nakonec – na rozdíl od fosilních paliv jsou biopaliva obnovitelnou energií.
C4 BioFlex tak stojí na začátku účinného cyklu snižování a absorpce emisí skleníkových plynů.
4 BioFlex: vynikající hodnocení z hlediska úspornosti
Ekonomická výhodnost vozidel na biopaliva se mění podle jednotlivých zemí a způsobů zdanění. Při ceně zhruba €0,80 za litr činí současná cena E85 ve Francii model C4 BioFlex obzvlášť konkurenceschopným.
Kromě toho je využívání biopaliva podporováno některými daňovými systémy:
- 50% nebo úplné osvobození – podle oblasti – od podílové daně z registračních poplatků automobilů,
- Osvobození od zdanění firemních vozidel na 2 roky,
- Výjimečná amortizace firemních vozidel po dobu 12 měsíců namísto 5 let,
- 80% navracení DPH z pohonných hmot.
Ve Švédsku je E85 již hojně využíván. V zemi se nachází 650 čerpacích stanic E85 a více než 13% vozů prodaných v roce 2006 byly Flexfuel modely.
Četné fiskální pobídky (daně, mýtné a parkovné) upřednostňují využívání biopaliva.
V kombinovaném provozu má C4 BioFlex spotřebu 9,8 l/100 km a emise 160 g CO2 na km ve srovnání s 7,1 l/100 km a 169 g CO2 na km u standardního modelu 1.6i 16V model.
Ačkoliv má C4 BioFlex vyšší absolutní spotřebu paliva, jeho provoz je podstatně levnější. Ve Francii stojí jeho provoz 0,0784 euro na kilometr při ceně paliva E85 €0,80 za litr v porovnání s náklady u konvenčního modelu 0,0923 euro na kilometr při ceně benzinu SP95 €1,30 za litr.
C4 BioFlex: technologický pokrok pro opravdové výsledky
MotorC4 BioFlex byl konstruován a vyvinut pro provoz na normální bezolovnatý benzin (RON 95 nebo 98), na bioetanol s obsahem etanolu až 85% (E85) a na směs obojího s obsahem 0 až 85% etanolu.
Vývoj C4 BioFlex vyžadoval vynaložení úsilí ve dvou základních oblastech. Za prvé –všechny komponenty a součásti musely snášet kontakt s etanolem. A za druhé – motor musel optimálně fungovat bez ohledu na podíl alkoholu v palivu.
Motor dovážený z Brazílie se vyznačuje několika modifikacemi, které již byly uplatněny u místně využívaných motorů. Změny se týkají zejména součástí, které se dostávají do kontaktu s palivem, jako jsou například pístní kroužky a sedla ventilů. Ke změnám již došlo u systému vedení paliva, a to na nádrži, modulu palivového měřiče a čerpadla, palivových hadičkách a filtru.
Software motoru byl uzpůsoben a doplněn o nové nastavení, které se automaticky přizpůsobuje obsahu alkoholu v palivu. Při každém plnění nádrže probíhá analýza obsahu alkoholu za účelem výběru nejvhodnějšího pracovního cyklu. Během analýzy motor funguje s “ochranným” nastavením kompatibilním se všemi povolenými palivovými směsmi s obsahem etanolu v rozpětí 0 a 85%.
U provozu na E85 došlo ke zvýšení výkonu až na maximum 82 kW (nebo 113 k DIN, v porovnání s 80 kW/110 k DIN) při 5.800 ot/min – zlepšení o 2,5% – a maximálního točivého momentu 153 Nm (z původních 147 Nm) při 4.000 ot/min, tj. zlepšení o 4%. Při provozu na standardní bezolovnatý benzin (SP95) motor funguje prakticky shodně jako u verze 1.6i 16V.
Úprava je pro zákazníka zcela transparentní nemluvě o plánu údržby se servisními prohlídkami pro francouzský trh po každých 20 000 najetých km.
C4 BioFlex na českém trhu
Citroën ČR se připojuje k současnému vývoji a ke snaze vyšší ochrany životního prostředí snižováním škodlivých emisí. Byl jednou z prvních značek, které na náš trh uvedli vozy na CNG. V případě poptávky po tomto modelu jsme připraveni dovážet C4 BioFlex i do České republiky.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií