Sportovní Ford Fiesta ST v testu redakce

Motor o výkonu 110 kW, sportovní podvozek mně umožnili během testu vychutnat mimořádné jízdní vlastnosti tohoto třídveřového modelu.

Sportovní Ford Fiesta ST v testu redakce
Sportovní Ford Fiesta ST v testu redakce
Sportovní Ford Fiesta ST v testu redakce

Třídveřová testovaná Fiesta ST měla benzinový motor 2,0 l Duratec se šestnácti ventily, který dosahuje výkon 110 kW (150 k) při 6000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 190 Nm při 4500 ot/min. Motor má výbornou odezvu: na pokyn řidiče bezodkladně zrychluje a je elektronicky omezen až při cca 6500 ot/min. Na dvojku Fiesta dosáhne rychlost 100 km/h, na trojku téměř 160 km a na čtyřku svou maximální rychlost 208 km/h. Na pátou rychlost na dálnici při rychlosti 130 km/h vykazuje motor necelých 4000 ot/min. Výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 7,4 l na 100 km i při dosahování vyšších průměrných rychlostí jsem během testu nepřekročil.

Sportovní Ford Fiesta ST v testu redakce
Sportovní Ford Fiesta ST v testu redakce

Pětistupňová manuální převodovka má optimálně odstupňované převodové poměry pro sportovní jízdu, krátké dráhy a lehce se řadí.

Snížený sportovní podvozek mně umožňoval plné využití výkonu motoru a jeho točivého motoru a vychutnat tak v plné šíři mimořádné jízdní vlastnosti tohoto modelu jak v prudkých zatáčkách tak ve členitém terénu.

Ford Fiesta ST má oproti výbavě Trend navíc:

  • 16ti palcová kola s 9 paprsky v unikátním designu ST
  • palubní počítač
  • manuální klimatizaci
  • boční airbagy
  • snížený sportovní podvozek
  • výkonný brzdový systém s ABS
  • kotoučové brzdy i na zadních kolech
  • sportovní převodovku s krátkými drahami řazení
  • sportovně naladěné řízení
  • sportovní výfuk
  • sportovní přední sedadla v kombinaci kůže/látka s logem ST
  • přední sportovní mřížku
  • zadní spojler
  • sportovní pedály
  • ochranné prahy s logem ST
  • elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná vnější zrcátka v barvě karoserie

Základní cena Fiesty ST je 529 990 Kč včetně DPH.

Fiesta je u nás velmi oblíbený model Fordu. Důvodů pro to je několik, ale především skutečnost, že každý si muže vybrat podle svých požadavků různé provedení, výkon motoru, převodovku a výbavu:

Je dodávaná jak ve třídveřovém tak v pětidveřovém provedení s šesti benzinovými a dvěma naftovými motory a v šesti stupních výbavy.

Benzinové motory s výkony od 44 do 110 kW mají elektronické vstřikování paliva s elektronickým systémem řízení motoru s elektronickým bezkontaktním zapalováním se snímačem klepání. Naftové motory s přímým vstřikováním paliva se systémem common-rail s elektronickým systémem řízení motoru turbo a recirkulaci výfukových plynů dosahují výkon 50 a 66 kW.

Manuální převodovky mají pět stupňů, benzinový motor 1,4 je dodáván i s manuální převodovkou s automatickým řazením Durashift EST a benzinový motor 1,6 i se 4stupňovou automatickou převodovkou.

Moderně konstrukčně řešený podvozek s účinnými brzdami a posilovačem řízení zajišťuje Fiestě mimořádné jízdní vlastnosti, pohodlnou a bezpečnou jízdu.

Kombinovaná spotřeba u benzinových motorů je od 5,9 do 7,4 l na 100 km, u naftových 4,4 a 4,5 l.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...