Z obou úvodních soutěží GLOBAL ASSISTANCE Mezinárodního mistrovství České republiky v rally si vezla zlato ve třídě N3. Z víkendové Horácké rallye si nakonec přivezla alespoň stříbro, nicméně nadále se drží průběžně v čele uvedené třídy.
Letošní 18.ročník Horácké rally přivítal v Třebíči více než šest desítek posádek. S dvoulitrem ALFA ROMEO 147 2.0 TS nechyběl ani hustopečský jezdec Martin Rada, na jehož rudém voze se tentokrát objevilo startovní číslo 35. V úvodu se posádka držela na druhém místě ve třídě, pak ale přišla menší penalizace a hlavně čtyřminutová ztráta kvůli defektu pneumatiky a s ní pokles na místo třetí.
„Soutěž byla velmi náročná i z hlediska počasí – úmorné vedro zatěžovalo jak auto – hlavně motor a převodovku- tak i nás. V autě bylo přes 50 stupňů a myslím, že nejhorší to bylo v pátek odpoledne. Začali jsme opatrně a po první sekci jsme byli druzí za Křížkem (Honda Civic Type R). Bohužel hned v prvním servisu jsme se zdrželi o minutu, kdy jsme museli opravovat poloosu, ale nakonec z toho bylo jen 10 sekund penalizace. Honza Vaňáč ( Peugeot 206 RC), dělal kolo na RZ 2 a tak jsme před ním měli asi 3,5 min náskok. Bohužel jsem v RZ 4 přehlédl kámen a byl z toho defekt, který nás zdržel o téměř čtyři minuty, takže jsme klesli na třetí místo. Spát jsme šli se ztrátou 11 sekund na Honzu,“ popisuje průběh prvního dne Martin Rada.
Po pátku tedy ve třídě N3 vedl jasně Křížek, druhý byl Vaňáč a třetí Rada. Již v první sobotní a celkově osmé zkoušce se Martinovi podařilo z jedenáctisekundové ztráty odepsat deset sekund, po devítce již se Rada o sekundu dostal opět na druhé místo. Následoval velký a velmi vyrovnaný boj, když oba jezdce v následujících erzetách dělil vždy jen minimální rozdíl. Nicméně nakonec se Martinovi Radovi podařilo druhé místo ve třídě udržet.
„V sobotu jsme museli dotahovat a neudělat chybu, která by znamenala konec nadějí. Dařilo se nám jet vždy o trochu rychleji než Honza, a výsledkem bylo 11 sekund plus na Honzu v konečném součtu po sobotě. Pro nás dobrý výsledek a důležitých 15 bodů za druhé místo,“ byl nakonec v cíli spokojen jezdec z jihu Moravy. A spokojen je i s průběžným vedením ve třídě N3 a s dosavadní bilancí dvou vítězství a dvou druhých míst v rámci třídy.
„Jinak Horácká byla velmi náročná a rychlá soutěž. Poděkování patří mechanikům, Luboši Horáčkovi, Broňovi Dofkovi a Lukáši Křivinkovi za péči o auto a celý ten kolotoč, včetně stěhování servisu,“ poděkoval ještě důležitým členům týmu jezdec,
Dalším závodem bude pro Martina Radu a Romana Petra vyhlášená srpnová Barum rally Zlín, která bude poprvé součástí šampionátu IRC. Vloni se Rada právě na Zlínsku dočkal svého dosud nejlepšího výsledku, když si v náročné soutěži vyjel stříbrnou medaili ve skupině N3 a bronzovou v N.
„Nyní nás čeká Barumka, na kterou se těšíme. Očekáváme zde také velmi silnou konkurenci a několik zahraničních posádek i v rámci naší třídy, takže to bude o to zajímavější,“ těší se na příští start Martin Rada.
Tisková informace AGROTEC racing teamu, Pavel Jelínek,media servis, foto Alois Fiala.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií