Nyní již nejezdím do Brna tak často, jako tomu bylo v minulých letech. Naposledy jsem tam byl na INVEXu 97, a dopravní situace na příjezdu i odjezdu byla jako vždy příšerná – z křižovatky Brno západ k parkovišti vzadu v areálu výstaviště nám to trvalo značně déle než od Devíti Křížů k odbočce.
Vše se má změnit otevřením nového Pisáreckého tunelu (nového – již se buduje hodnou řádku let). Na cestě ven z Brna se skrze něj již jezdí – při návštěvě letošního veletrhu GO jsem si to vyzkoušel.
Cesta 512 metrů dlouhým tunelem trvá jen chvilku a s úzkou kopcovitou silnicí, kterou jezdí trolejbusy, přecházejí ji chodci a v jízdě někdy brání zaparkovaná vozidla se to nedá srovnávat. Pokud objíždíte výstaviště od hlavní brány, musíte sice do tunelu odbočovat vlevo na světelné křižovatce (ještě na ní chyběla i některá tělesa semaforů), ale to je jediná komlikace, s kterou se setkáte.
Podobného komfortu i směrem do Brna bysme se prý měly dočkat určitě do letošního MSV (mezinárodního strojírenského veletrhu – na podzim). Pokud by stavební firmy využili letošní „zimy“, mohlo by to určitě být mnohem dřív. Ale na staveništi jsem si ráno i odpoledne všiml pouze čtyř kopáčů, zřejmě pracujících na výkopu pro osvětlovací nebo signalizační kabel.
Pisárecký tunel má především sloužit pro tranzitní dopravu dálnice – silnice I/43 na Svitavy a pro zlepšení spojení brněnských částí jako jsou Žabovřesky a Řečkovice s dálnicí. Efekt pro nárazovou dopravu na akce jako je BSV, FIBEX, INVEX a další je podmíněn schopností policie organizovat tuto dopravu a parkování v okolí výstaviště. Za všechny řidiče přeji brněnským policistům v tomto směru co nejméně problémů a pevné nervy.