Společnost Honda představuje nový všesměrový bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING 360

Systém se začne používat v roce 2022 v Číně a poté bude globálně rozšířen

Společnost Honda Motor Co., Ltd. dnes představila nový všesměrový bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozu a přispívá k zamezení nehodám a snížení zátěže řidiče při řízení. Systém Honda SENSING 360 vychází z předchozího systému a nabízí větší rozsah snímání nejen vpředu a vzadu, ale ve všech směrech kolem vozidla.

Systém Honda SENSING 360 se začne používat v roce 2022 u automobilu pro čínský trh. Společnost Honda bude usilovat o jeho rozšíření na všechny modely prodávané na všech hlavních trzích do roku 2030.

Ve snaze o společnost bez dopravních nehod pro všechny účastníky provozu se společnost Honda při výzkumu a vývoji bezpečnostních technologií z pohledu hardwaru i softwaru řídí sloganem „Bezpečnost pro každého“. Od svého uvedení na trh v roce 2014 pokročilý bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING*1 dále zdokonaluje své funkce, rozšiřuje své uplatnění na modelech sériově vyráběných vozů po celém světě a podporuje zákazníky společnosti Honda v různých jízdních situacích.

Systém Honda SENSING 360*1 nyní zvládá 360stupňové snímání*2. K jedno-objektivové kameře*3, kterou využívá současný systém Honda SENSING, bylo přidáno celkem pět radarových jednotek s milimetrovými vlnami vpředu a v každém rohu vozidla. Tento větší rozsah snímání pokrývá mrtvé úhly kolem vozidla, které je řidič schopen vizuálně kontrolovat jen obtížně, a přispívá k zamezení kolizím s jinými vozidly a chodci, a také ke snížení zátěže řidiče při řízení. Při vývoji systému SENSING 360 využila společnost Honda své znalosti a know-how nashromážděné během výzkumu a vývoje technologií pro autonomní řízení 3. úrovně.

Společnost Honda usiluje o snížení počtu smrtelných nehod motocyklů a vozidel značky Honda v silničním provozu po celém světě na nulu do roku 2050*4. Společnost Honda zapojí své silné stránky vyplývající z toho, že se zabývá jak motocykly, tak i automobily, a bude nadále usilovat o vedoucí postavení při zajištění společnosti bez dopravních nehod.

Klíčové vlastnosti systému Honda SENSING 360

  • Zdokonalení systému pro zmírnění následků nehody (CMBS)

Pokud při odbočování vpravo nebo vlevo na křižovatce systém detekuje jiná vozidla nebo chodce a rozpozná riziko nehody, spustí se systém pro zmírnění následků nehody (CMBS). Systém CMBS pro sadu technologií Honda SENSING 360 byl oproti systému z aktuální sady Honda SENSING zdokonalen, má širší rozsah detekce rozšířený z přední části vozu tak, aby pokryl všechny směry kolem vozu. To systému umožňuje pomáhat řidiči zabránit nehodě s jiným vozem nebo chodcem vjíždějícím (vstupujícím) do křižovatky současně z různých směrů a případně ji zmírnit.

  • Varování před vozidly vjíždějícími do křižovatky

Když vozidlo jede nízkou rychlostí nebo se rozjíždí na křižovatce, systém upozorní řidiče na informace o vozidlech, která se ke křižovatce přibližují ze stran a zepředu. Pokud systém rozpozná riziko nehody s vozidlem projíždějícím křižovatku, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce, aby neprodleně zamezil srážce.

  • Zmírnění následků nehody při změně jízdního pruhu

Při změně jízdního pruhu systém pomáhá vyhnout se srážce s vozidlem v sousedním pruhu, které se blíží zezadu. Když systém rozpozná riziko srážky s vozidlem blížícím se z mrtvého úhlu za vozidlem, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce a pomůže s řízením s cílem zamezit nehodě.

  • Aktivní asistent změny jízdního pruhu*5

Při jízdě s adaptivním tempomatem (ACC) s aktivovanými systémy následování pomalou rychlostí a udržování v jízdním pruhu (LKAS) a při splnění určitých podmínek na rychlostní komunikaci, kdy řidič zapne směrové světlo*6, systém pomáhá s řízením při změně jízdního pruhu.

  • Asistent rychlosti při zatáčení

Při zatáčení na rychlostní komunikaci se zapnutým ACC systém vhodně upravuje rychlost vozu. Pomocí přední kamery zjišťuje zakřivení jízdního pruhu před vjetím do zatáčky a pomáhá řidiči s plynulým zatáčením.

*1 Schopnosti jednotlivých funkcí systémů Honda SENSING a Honda SENSING 360 jsou omezené (např. schopnost rozpoznávání a ovládání). Nepřeceňujte možnosti těchto funkcí Honda SENSING/Honda SENSING 360 a jezděte bezpečně. Zachovávejte dobrou polohu při řízení a neustále pozorně sledujte své okolí.

*2 Výkon detekce systému Honda SENSING 360 je omezený. Přestože systém snímá v rozsahu 360 stupňů, stále je zapotřebí vizuální ověření řidičem.

*3 V závislosti na období prodeje a modelech jsou některé systémy Honda SENSING vybaveny kamerou, která není jednoobjektivová.

*4 Cíl bezpečnosti do roku 2050 společnosti Honda vyhlásil generální ředitel společnosti Honda na inaugurační tiskové konferenci, která se konala 23. dubna 2021. https://global.honda/newsroom/news/2021/c210423eng.html?from=topcopy

*5 Aktivní asistent změny jízdního pruhu nebyl navržen tak, aby pomáhal s řízením při změně jízdního pruhu za všech situací.

*6 Řidič si musí před zapnutím směrových světel a aktivací funkce aktivního asistenta změny jízdního pruhu ověřit bezpečnost okolního prostředí včetně jízdního pruhu, do kterého se hodlá zařadit.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...