- Počet vozidel dodaných zákazníkům na celém světě vzrostl na 205 000
- Výrazné nárůsty u modelových řad Transporter a Crafter
- Výnosy z prodeje se zvýšily na 5,3 miliardy eur
- Provozní zisk dosáhl částky 87 milionů eur
- Třináctiprocentní nárůst na českém trhu s 2301 registracemi
Značka Volkswagen Užitkové vozy se v prvním pololetí 2021 vrátila k zisku. Navzdory přetrvávajícím náročným podmínkám dosáhla po šesti měsících provozního zisku 87 milionů eur. Ve stejném období loňského roku byl její hospodářský výsledek -334 milionů eur a ztrátový byl i celý rok 2020. Výsledky v loňském roce výrazně ovlivnila koronavirová pandemie, která přinesla klesající počty prodaných vozů a přechodné uzavření montážních závodů bez aktivní výroby. V prvním pololetí 2021 vzrostly výnosy z prodeje o 1,1 miliardy eur na 5,3 miliardy eur. Volkswagen Užitkové vozy slaví po prvních šesti měsících letošního roku úspěchy také na českém trhu, na němž s 2301 registracemi nových vozů obhájil své vedoucí postavení.
„V prvním pololetí jsme společně jako značka odvedli mimořádné výkony,“ komentuje výsledky Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v ČR. „Situace je ale navzdory dobrým výsledkům i nadále napjatá. Vývoj na dodavatelských trzích je stále nejistý, koronavirová pandemie nebyla ještě zdaleka překonána, což má vliv mimo jiné na dodací doby nových vozů. Přesto vnímám první pololetí pozitivně, a to i s výhledem na celý rok 2021.“
Především modely Multivan, Transporter a Crafter dosáhly v prvním pololetí značných nárůstů. Zákazníkům bylo předáno 95 000 vozů řady Transporter (+54 procent) a více než 35 000 vozů Crafter (+43 procent). V případě modelu Caddy to bylo téměř 50 000 vozů. Nová generace městského dodávkového vozu tak mírně zaostala za loňským rokem (-4 procenta) vzhledem ke generační obměně a velmi napjaté situaci s polovodiči. Amarok, který je po ukončení výroby v Hannoveru i nadále vyráběn v argentinském závodě Pacheco, dosáhl s 24 000 vozy dodanými zákazníkům – především v Austrálii a Jižní Americe – téměř loňské úrovně (-3 procenta).
Poptávka po oblíbených kempovacích vozech značky Volkswagen Užitkové vozy pokračovala v růstu. U modelu California 6.1 vzrostl počet objednávek v prvním pololetí 2021 o 40 procent oproti již tak silné poptávce ve stejném období loňského roku. Meziročně si výrazně polepšil také jeho větší sourozenec Grand California, u něhož se počet objednávek zdvojnásobil.
Značka Volkswagen Užitkové vozy si v prvním pololetí letošního roku vedla mimořádně úspěšně také v České republice a s 2301 registracemi nových vozů (+13,0 %) obhájila první místo v segmentech N1+N2/M1+M2 a získala tržní podíl 14,4 %. K meziročnímu nárůstu přispěly modelové řady Caddy s 784 registracemi (+7,0 %), řada T s 1048 registracemi (+30,5 %) a Crafter s 435 novými vozy (+7,4 %). V Evropě již nevyráběný model Amarok se v prvním pololetí zapsal do statistik 34 registracemi (-64,2 %).
Volkswagen Užitkové vozy představil v červnu nový model Multivan, který na začátku příštího roku rozšíří paletu modelů mimo jiné o verzi s hybridním pohonem (PHEV). Volkswagen Užitkové vozy tak důsledně rozšiřuje své portfolio o vozidla s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. V současnosti již dodává zákazníkům model Crafter ve zcela elektrické verzi (BEV). V příštím roce oslaví světovou premiéru ID.BUZZ – nová, zcela elektrická ikona v duchu modelu Bulli.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií