Velice úspěšný debut vozu Peugeot 908 HDi FAP v Le Mans

Sébastien Bourdaisovi se podařilo překonat cílovou pásku závodu 24 hodin v Le Mans 2007 na 2. místě po ujetí 4892 km.

Velice úspěšný debut vozu Peugeot 908 HDi FAP v Le Mans

Čtrnáct let po hattricku v roce 1993 se značce Peugeot návrat do závodu 24 hodin v Le Mans dokonale podařil, když s novým modelem Peugeot 908 HDi FAP, za jehož volantem se střídali Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy a Sébastien Bourdais, obsadila druhé místo. I když ze závodu musel hodinu a půl po startu odstoupit Peugeot č. 7 s piloty Nicolas Minassianem/Marc Genem/Jacques Villeneuvem, který se držel na druhém místě, je výsledek pro Team Peugeot Total velice pozitivní, protože cílem bylo nasbírat zkušenosti pro rok 2008.

V cíli 75. závodu 24 hodin v Le Mans, který probíhal ve velice vrtošivém počasí, se Team Peugeot Total, jenž před dvanácti měsíci právě na tomto okruhu v Le Mans představil „pouhou“ maketu budoucího vozu 908 HDi FAP, dočkal velkého uspokojení, k němuž měl mnoho důvodů. O rok později se po houževnaté práci kvalifikoval do závodního pole „skutečný“ Peugeot 908 HDi FAP poté, co zajel nejlepší čas při testovacích dnech a dosáhl dvou úspěchů v Le Mans Series. Peugeot 908 HDi FAP na druhé straně zajel při simulační jízdě naráz jen 3 500 km. Tento víkend Peugeot č. 7 ujel před odstoupením ještě mnohem dál a Peugeot č. 8 přetnul cílovou pásku na 2. místě po 4892 km. Team Peugeot Total díky tomu sesbíral cenné informace do budoucna.

Pilot Français Stéphane Sarrazin kvalifikoval Peugeot 908 HDi FAP č. 8 do startovního pole při posledních vteřinách prvních kvalifikací, zatímco Nicolas Minassian ujel 3. nejlepší čas. Oba vozy Peugeot 908 HDi FAP vyrazily v sobotu v 15:00 před více než 200 000 diváky hned od startu. Nedlouho po 20 hodinách boje na předních místech se Peugeot č. 8 musel vrátit do boxu kvůli výměně zadního ložiska. Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy a Sébastien Bourdais se vrátili na 13. pozici a pustili se do fantastického boje, aby se vrátili do čela po boku s piloty Minassianem, Genem, Villeneuvem (Peugeot č. 7), kteří se dostali poté, co vůz v čele vyjel z trati, na 2. místo. Přesně 100 minut od cíle ale motor vozu Peugeot 908 HDi FAP č. 7 vypustil duši. I na druhém voze vykazoval motor V12 HDi FAP známky slabosti, ale Sébastien Bourdaisovi se podařilo překonat cílovou pásku závodu 24 hodin v Le Mans 2007 na 2. místě.

Frédéric SAINT-GEOURS (generální ředitel Peugeotu): „Je to vynikající výsledek, velice slibný pro budoucnost. Všechny finanční a lidské investice, které jsme vložili do programu Endurance se nám dlouhodobě vyplatí.“

Michel BARGE (ředitel divize Peugeot Sport): „Je pravda, že na konci jsme měli velký strach, hlavně proto, že jeden automobil jsme ztratili hodinu a půl před cílem. Měli jsme obavy kvůli významnému poklesu tlaku. Musíme dál pracovat na spolehlivosti, abychom dosahovali při závodech stejných výsledků jako v testech. 2007 je rokem příprav a zajíždění motorů pro příští rok. Bravo celému týmu a pilotům, kteří všichni společně tomuto projektu věnovali svou zkušenost.“

Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Je to vynikající. Mechanici odvedli vynikající práci, když museli vyřešit na začátku závodu malé mechanické problémy. Neměli jsme dostatek zkušeností pro boj o vítězství, ale výsledek je víc než pozitivní.“

Sébastien BOURDAIS (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Nejsilnější moment? Pochopitelně cíl, konec zcela bláznivého závodu, který probíhal v naprosto pekelných podmínkách. Měli jsme velké problémy s motorem a nevěděli jsme, jestli vydrží další kolo! Tým podal za posledních šest měsíců mimořádný výkon, aby skončil v tomto nejobtížnějším závodě na světě na stupni vítězů.“

Pedro LAMY (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Program Peugeot 908 HDi FAP začal pozdě. Před rokem jsme neměli nic, takže tento výsledek je nečekaný. Mí kolegové v týmu odvedli vynikající práci. „

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....