Velice úspěšný debut vozu Peugeot 908 HDi FAP v Le Mans

Sébastien Bourdaisovi se podařilo překonat cílovou pásku závodu 24 hodin v Le Mans 2007 na 2. místě po ujetí 4892 km.

Velice úspěšný debut vozu Peugeot 908 HDi FAP v Le Mans

Čtrnáct let po hattricku v roce 1993 se značce Peugeot návrat do závodu 24 hodin v Le Mans dokonale podařil, když s novým modelem Peugeot 908 HDi FAP, za jehož volantem se střídali Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy a Sébastien Bourdais, obsadila druhé místo. I když ze závodu musel hodinu a půl po startu odstoupit Peugeot č. 7 s piloty Nicolas Minassianem/Marc Genem/Jacques Villeneuvem, který se držel na druhém místě, je výsledek pro Team Peugeot Total velice pozitivní, protože cílem bylo nasbírat zkušenosti pro rok 2008.

V cíli 75. závodu 24 hodin v Le Mans, který probíhal ve velice vrtošivém počasí, se Team Peugeot Total, jenž před dvanácti měsíci právě na tomto okruhu v Le Mans představil „pouhou“ maketu budoucího vozu 908 HDi FAP, dočkal velkého uspokojení, k němuž měl mnoho důvodů. O rok později se po houževnaté práci kvalifikoval do závodního pole „skutečný“ Peugeot 908 HDi FAP poté, co zajel nejlepší čas při testovacích dnech a dosáhl dvou úspěchů v Le Mans Series. Peugeot 908 HDi FAP na druhé straně zajel při simulační jízdě naráz jen 3 500 km. Tento víkend Peugeot č. 7 ujel před odstoupením ještě mnohem dál a Peugeot č. 8 přetnul cílovou pásku na 2. místě po 4892 km. Team Peugeot Total díky tomu sesbíral cenné informace do budoucna.

Pilot Français Stéphane Sarrazin kvalifikoval Peugeot 908 HDi FAP č. 8 do startovního pole při posledních vteřinách prvních kvalifikací, zatímco Nicolas Minassian ujel 3. nejlepší čas. Oba vozy Peugeot 908 HDi FAP vyrazily v sobotu v 15:00 před více než 200 000 diváky hned od startu. Nedlouho po 20 hodinách boje na předních místech se Peugeot č. 8 musel vrátit do boxu kvůli výměně zadního ložiska. Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy a Sébastien Bourdais se vrátili na 13. pozici a pustili se do fantastického boje, aby se vrátili do čela po boku s piloty Minassianem, Genem, Villeneuvem (Peugeot č. 7), kteří se dostali poté, co vůz v čele vyjel z trati, na 2. místo. Přesně 100 minut od cíle ale motor vozu Peugeot 908 HDi FAP č. 7 vypustil duši. I na druhém voze vykazoval motor V12 HDi FAP známky slabosti, ale Sébastien Bourdaisovi se podařilo překonat cílovou pásku závodu 24 hodin v Le Mans 2007 na 2. místě.

Frédéric SAINT-GEOURS (generální ředitel Peugeotu): „Je to vynikající výsledek, velice slibný pro budoucnost. Všechny finanční a lidské investice, které jsme vložili do programu Endurance se nám dlouhodobě vyplatí.“

Michel BARGE (ředitel divize Peugeot Sport): „Je pravda, že na konci jsme měli velký strach, hlavně proto, že jeden automobil jsme ztratili hodinu a půl před cílem. Měli jsme obavy kvůli významnému poklesu tlaku. Musíme dál pracovat na spolehlivosti, abychom dosahovali při závodech stejných výsledků jako v testech. 2007 je rokem příprav a zajíždění motorů pro příští rok. Bravo celému týmu a pilotům, kteří všichni společně tomuto projektu věnovali svou zkušenost.“

Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Je to vynikající. Mechanici odvedli vynikající práci, když museli vyřešit na začátku závodu malé mechanické problémy. Neměli jsme dostatek zkušeností pro boj o vítězství, ale výsledek je víc než pozitivní.“

Sébastien BOURDAIS (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Nejsilnější moment? Pochopitelně cíl, konec zcela bláznivého závodu, který probíhal v naprosto pekelných podmínkách. Měli jsme velké problémy s motorem a nevěděli jsme, jestli vydrží další kolo! Tým podal za posledních šest měsíců mimořádný výkon, aby skončil v tomto nejobtížnějším závodě na světě na stupni vítězů.“

Pedro LAMY (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Program Peugeot 908 HDi FAP začal pozdě. Před rokem jsme neměli nic, takže tento výsledek je nečekaný. Mí kolegové v týmu odvedli vynikající práci. „

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...