Závodu se účastnilo pět vozů týmu „Automobilismo Storico Alfa Romeo” z muzea Alfa Romeo Vintage Car Museum.
S nejstarším vozem se představil tým Viaro – Bergamaschi s Alfou 6C 1500 Super Sport (1928), tedy tím samým modelem, který vyhrál Mille Miglia v r. 1928 s posádkou Campari – Tamponu. Pro vítězství vyrazila Alfa i v roce 2005, o plných 77 let později. Na trať fascinující Mille Miglia ročníku 2007 se vydala i dvojice Marx – Verga v Alfě 8C 2300 Le Mans (1931), sportovní verzi Alfy 8C 2300, která debutovala v roce 1931. Debut se více než vydařil, když vyhrála Eireann Cup v Dublinu spolu Birkinem. Poté vyhrála čtyři po sobě jdoucí závody 24h Le Mans v letech 1931 až 1934.
Další dvě zúčastněné Alfy Romeo vzbudily obrovský zájem svou výjimečností. Jedná se o Alfu 1900 Sport Spider (1954), týmu Arcieri – Di Mare a známou 1900 C52 Disco Volante Spider (1952) týmu Grimaldi – Labate. Tyto dva vozy jsou velmi výjimečné, protože vlastně ani jeden z nich se nedostal do sériové produkce. První vůz je jedním z prototypů připraveným pro sportovní příležitosti, ale výroba musela ustoupit produkčním vozům jako 1900 SS a Giulietta Sprint. Stejný osud postihl i 1900 C52 Disco Volante Spider, i když je třeba zmínit, že mnoho technických a stylistických inovací převzaly pozdější vozy Alfa Romeo.
Posledním členem na startovací čáře týmu“Automobilismo Storico Alfa Romeo” byla posádka Izquerdo – Azpilicueta na palubě Alfy 750 Competizione vyrobené v roce 1955 pro závody v kategorii do 1500cm3. Je poháněna upraveným motorem z Giulietty s objemem zvýšeným na 1488 cm3.
Nyní, 80 let od první edice „nejznámějšího světového závodu“, oslavila znovuzrozená Mille Miglia svůj 25. ročník s rekordním počtem neitalských startujících. Celkem 221 z 375 startujících týmů nepocházelo z Itálie. Vzhledem k velkému počtu vozů Alfa Romeo na startu lze tento závod označit jako nejprestižnější cestovní muzeum na světě. Letos se zúčastnily vozy s nevyčíslitelnou hodnotou, které psaly jedny z nejskvostnějších stránek historie automobilismu. Je třeba také zmínit, že Alfa Romeo drží největší počet vítězství, celých 11 úspěchů mezi lety 1928 a 1947. V pozdějších letech byly vozy Alfa Romeo úspěšné v mnoha kategoriích s modely jako Giulietta Sprint Veloce, 1900 TI, 1900 Super Sprint nebo Matta, která byla původně vojenským vozem.
Letos byly provedeny jisté změny v pravidlech. Například 40 časových zkoušek, které však vedly po původních tratích v let 1927 až 1957. Pravidelný závod zahrnuje 1 600 km vinoucích se těmi nejvíce fascinujícími italskými městy, starobylými vesničkami a neposkvrněnými přírodními rezervacemi. Jako tradičně odstartovala obnovená Mille Miglia z Brescie ve čtvrtek 17. května ve 20 hodin. Vozy jely přes Peschiera del Garda a historickým centrem Verony. Druhý den ráno začínaly v Ravenně, dále přes San Marino do Urbina. Po projetí mnoha městy se auta konečně dostaly do cílové a zároveň startovní stanice v Brescii.
Každý ročník Mille Miglia je z části závodem, z části dobrodružstvím, ale žádný ročník není stejný jako ten předchozí. To je právě tajemství této události, která je každý rok hodná obdivu a plná vřelého zaujetí ohromného publika. To je neklamnou známkou toho, že tyto vozy i dnes dokáží vyprovokovat silné emoce i mezi mladšími diváky, kteří vše sledovali podél celé trati.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií