Peugeot 908 HDi FAP, pilotovaný posádkou Nicolas Minassian – Marc Gené, dosáhl v Monze při své první účasti na závodech série Le Mans za přítomnosti generálního ředitele Peugeot pana Frédérica Saint-Geourse fantastického vítězství.
Tento úspěch doplňuje i třetí místo druhé posádky Peugeot, kterou tvoří Stéphane Sarrazin – Pedro Lamy. Tato odměna je výsledkem houževnaté práce celého týmu Peugeot Total, který se do programu Le Mans zapojil před pouhými 16 měsíci.
Vítězný vůz se setkal jen se dvěma problémy – špatně zavřená dvířka při prvním tankování a jednorázová výstraha čidla tlaku oleje. Druhý vůz se také potýkal se špatně zavřenými dvířky po prvním tankování a s problémem zablokované převodovky na prvním stupni po první zatáčce v 61. kole. Stéphane Sarrazin, který jel na druhé pozici s dvacetivteřinovým odstupem od 908 HDi FAP č. 7, se vrátil do boxů, kde mechanici vyměnili blok ovládání převodovky. Ztratil téměř 5 kol a vyjížděl pln odhodlání na dvanáctém místě. Stéphane projel nejlepší kolo a předal volant svému kolegovi Pedro Lamymu, který pokračoval v útoku a v cíli se mu podařilo přijet na 3. místě.
Nicolas Minassian: „Tento výsledek je obrovským překvapením, protože v testech jsme nikdy tolik kilometrů naráz nejeli. Měli jsme dva malé problémy, špatně uzavřená dvířka po prvním tankování a upozornění na špatný tlak oleje, kdy se nic nestalo, ale musel jsem zajet do boxů“.
Marc Gené: „Výkony vozu 908 HDi FAP nejsou nakonec nijak vzdálené od výkonů F1, i když má tento vůz úplně jiný motor. Závod pro mě probíhal dobře, ale měl jsem velký strach, že ho nedokončím, protože jsem v posledních kolech myslel, že mám problém s převodovkou“.
Pedro Lamy: „Je to opravdu velké a krásné překvapení. Tým odvedl skvělou práci, když jsem já řešil problém s achilovkou. Chci celému týmu poděkovat, že mi v posledních týdnech zachoval důvěru. Jsem moc rád, že jsem tady!“
Stéphane Sarrazin: „Děkuji celému týmu, který v posledních měsících odvedl opravdu fantastickou práci. Když se objevil problém s převodovkou, kvůli kterému jsem ztratil 5 kol, byl jsem moc zklamaný, ale zaútočil jsem znovu a za volantem 908 se mi jelo úžasně.“
Příští závod série Le Mans: Valencie (Španělsko) – 5. a 6. května 2007.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií