Díky tomu patří estonskému mladíkovi třetí příčka v průběžné klasifikaci juniorského seriálu.
Příprava na portugalský start probíhala podle plánu. Ve spolupráci se Suzuki Sport Europe se jezdci zúčastnili testu ve Španělsku, který byl ve znamení optimalizace nastavení pro šotolinu. Oba jezdci si výsledky pochvalovali, což bylo znát i v úvodu soutěže. Mölder a Rožukas se pohybovali po celou soutěž na bodovaných příčkách.
Estonec Mölder začal opatrněji, neustále pracovat na doladění podvozku swiftu. V závěru první etapy ho zpomalila nefunkční spojka, kterou však mechanici ve večerním servisu vyměnili, zbytek soutěže již absolvoval bez technických problémů. „Charakter trati se mezi průjezdy hodně změnil, a tak bylo pro Möldera těžké najít vhodné nastavení pro dané podmínky. Navíc v sobotním ránu zapršelo, čímž se trať radikálně změnila. Sobotní etapu navíc Estonec projel v podstatě na oči, neboť ho při tréninku postihla trojice defektů a vložky měl pouze napsané. V neděli už byla situace relativně jasná, proto nebylo kam spěchat. Mölder se soustředit na udržení čtvrté pozice, která mu zaručovala solidní bodový zisk. Celkově zdárně absolvoval, bez SupeRally, druhou soutěž v řadě a najel další porci ostrých kilometrů. Získané zkušenosti se mu mohou hodit v dalším průběhu sezony,“ komentoval Estoncův start šéf týmu JM engineering Miroslav Houšť.
Vilius Rožukas se v průběhu úvodní sekce dokonce pohyboval před Mölderem, ale postupně se jeho časy ustálily kolem 6. až 7. místa mezi juniory. Po chybách soupeřů se dokonce prodral na pátou příčku, to však v nedělní etapě nedokázal udržet.
„Rožukas udělal výrazný krok kupředu. Proti Norsku zrychlil, již byl za volantem swiftu mnohem jistější. V neděli však opět zbytečně chyboval a na úvodním testu závěrečné etapy urazil přední kolo, čímž přišel o tři body do hodnocení JRC,“ dodal na adresu litevského mladíka Houšť.
Výsledky Vodafone Rally de Portugal – JRC
- 1. P-G Andersson – Jonas Andersson (S – Suzuki Swift) 4:22:43.4
- 2. Urmo Aava – Kuldar Sikk (EE – Suzuki Swift) + 3.7
- 3. Jozef Béreš – Petr Starý (SK/CZ – Renault Clio) + 7:48.9
- 4. Jaan Mölder – Katrin Becker (EE/D – Suzuki Swift) + 11:56.5
- 5. Andrea Cortinovis – Flavio Zanella (I – Renault Clio) + 14:53.8
- 6. Manuel Rueda – Borja Rozada (E – Renault Clio R3) + 20:54.7
- 7. Shaun Gallagher – Clive Jenkins (IRL/GB – Citroën C2-R2) + 27:09.9
- 8. Vilius Rožukas – Audrius Shoshas (LT – Suzuki Swift) + 33:14.9
Průběžné pořadí JRC 2007 (2/7)
1. Andersson (S) 20, 2. Aava (EE) 14, 3. Mölder (EE) 10, 4. Sandell (S) 8, 5. Béreš (SK) 6, 6. Cortinovis (I) 6, 7. Burkart (D) 4, 8. Rueda (E) 3, 9. Svenkerud (N) 3, 10. Gallagher (IRL) 3, 11. Rožukas (LT) 1.
Dalším světovým startem JM engineeringu bude v závěru května Rally d´Italia na Sardinii, která z pohledu obou jezdců zakončí první polovinu letošního seriálu. Zlínský tým však nezůstane ani v dubnu bez práce. Díky dohodě se společnostmi Suzuki Poland a Jotun bude zajišťovat starty Grzegorze Grzyba v rámci polského šampionátu se Suzuki Swift S1600. Se stejným vozem pak absolvuje kompletní slovenský šampionát za podpory společnosti Rufa. Rychlý Polák se premiérově představí na púchovské Matador rally.
JM engineering, www.jmengineering.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií