Jedná se o velmi důležité ocenění a společně s oceněním pro Grande Punto a Fiat Croma dokazuje mimořádnou péči, kterou společnost Fiat Automobiles SpA věnuje všem záležitostem souvisejícím s ochranou řidiče a cestujících.
Tato péče v případě Fiatu Bravo sklízí vynikající úspěchy. K jejich docílení projektanti zohlednili všechny možné varianty nehod: čelní a boční náraz, převrácení na střechu nebo náraz zezadu. Dále byly vzaty v úvahu různé rychlosti a různé typy překážek, kvůli kterým může k nehodám dojít, a tělesné proporce cestujících, které se mohou od sebe značně lišit. Celkově bylo nad výpočty stráveno patnáct tisíc hodin, bylo provedeno na šedesát crash testů, sto padesát simulací se saněmi HyGe a sto zkoušek na součástkách a podskupinách. Tato čísla jen dokazují mimořádné úsilí Fiatu, aby se z Brava stalo jedno z nejbezpečnějších vozidel celého automobilového světa.
Je to zásluha pro tento model navržených sofistikovaných mechanismů (dodávány jsou sériově podle jednotlivých trhů a verzí). Můžeme začít těmi, které jsou určeny pro pasivní bezpečnost: 2 čelní airbagy (airbag řidiče má dvoufázovou aktivaci), 2 boční přední airbagy a 2 okenní airbagy, dále tu jsou tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači napnutí, 5 hlavových opěrek, protipožární systém FPS a úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech. V neposlední řadě k ochraně cestujících přispívá karosérie, kryt motoru, dveře a výztuha přístrojové desky. Nesmíme však zapomenout na pasivní bezpečnost zvýšenou i jinými prvky. Například sedadla nebo sloupek řízení, které byly vyprojektovány především s přihlédnutím k jejich chování během dopravních nehod.
Nový vůz garantuje stabilní a předvídatelnou jízdu na silnici, dokonce může odpustit i nějakou tu chybu řidiče a bez námahy překoná všemožné krizové situace. Vždyť vedle brzdného systému s vynikajícími výkony Fiat Bravo nabízí nejrafinovanější elektronické systémy pro kontrolu dynamických vlastností vozidla počínaje brzděním a trakcí konče. Montován je ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a zejména systém ESP. Ten zasahuje v situacích blízkých mezním hodnotám, kdy dochází k ohrožení stability vozidla, a řidiči napomáhá zvládat řízení vozidla. Dále byl u Fiatu Bravo navržený systém ESP doplněn o několik dalších systémů: ASR, který brání prokluzu hnacích kol v případě jejich snížené přilnavosti k silničnímu povrchu, MSR (Motor Schleppmoment Regelung), který zasahuje v případě razantního snížení rychlosti nebo podřazení a zvyšuje točivý moment motoru, čímž zabrání přílišnému tahu hnacích kol, HBA – elektronicko-hydraulický mechanismus, který se spouští během použití nouzové brzdy, a konečně Hill-holder, který pomáhá řidiči při rozjezdu do kopce.
Fiat Bravo je tedy vůz vyprojektovaný a vyrobený s cílem dosažení maximálních bezpečnostních standardů a spolehlivosti. Tato kompletní bezpečnost jistě přispívá ke zvýšení stále rostoucího zájmu ze strany veřejnosti, jak k dnešnímu dni dokazuje 9.500 objednávek z území Itálie, 620.000 návštěvníků nedávné akce Otevřených dveří u prodejců v Itálii a 350.000 návštěvníků internetových stránek, kteří se zúčastnili blogu „Quellichebravo“. Je to dosažení velkého úspěchu ještě před vstupem na ostatní evropské trhy: od 17. března ve Francii a poté ve Švýcarsku, Holandsku, Německu a Španělsku, počátkem května v České republice.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií