Nový Opel GT, který bude do ČR oficiálně uveden na brněnském autosalonu na začátku června tohoto roku, byl včera ve středu 7. března během druhého tiskového dne právě zahajovaného mezinárodního autosalonu v Ženevě jmenován „Kabrioletem roku 2007“ (Cabrio of the Year 2007)
.
O držiteli tohoto titulu rozhoduje 21 evropských novinářů z nejvýznamnějších motoristických titulů. Díky modelům Opel Tigra TwinTop (2004) a Speedster (2000) tak Opel s novým modelem GT již potřetí získal toho nejvýznamnější ocenění v segmentu kabrioletů, které se uděluje od roku 1994.
Nyní, když se přiblížil okamžik oficiálního uvedení nového Opelu GT na evropský trh, je jasné, že sériový model vypadá možná ještě lépe než vloni představený koncept. Nový Opel GT je ztělesněním moderního, atletického dvojsedadlového automobilu. Jako klasický roadster musí mít výkonný motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, kokpit vybavený sportovními přístroji a na míru šitou textilní střechu. Novinka Opelu vnáší do svého segmentu nový šarm svojí nezaměnitelnou individualitou díky vzrušujícímu vzhledu plnému kontrastních ostrých zlomů s oblými povrchy – a to vše tvoří dynamický celek.
Historie vzniku GT připomíná historii vzniku jeho klasického předchůdce. V roce 1968 se původní Opel GT stal v Evropě precedentem – prvním automobilem, který se začal sériově vyrábět poté, co byl veřejnosti nejprve představený jako koncepční studie. Legendární americký sporťák Corvette vznikl v USA také v roce 1953. Nový Opel GT se současným modelem Corvette sdílí některá technická řešení, která jsou součástí jeho architektury.
Nový Opel GT je výrazně dynamický! Vpředu podélně uložený přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 246 k dokáže atraktivní roadster rozjet z 0 na 100 km/h za 5,7 s a udělí mu maximální rychlost 230 km/h. Žádný Opel se dosud nemohl pochlubit litrovým výkonem 132 k na 1 litr zdvihového objemu. Motor nového Opel GT nejenom perfektně koresponduje se vzhledem vozu, ale svými výkony překonává současné roadstery i většinu 2-sedadlových sportovních automobilů.
Základem impozantních výkonů čtyřválce zdvihového objemu 1998 cm3 jsou hi-tech prvky, jako je např. přímé vstřikování benzinu, dvouproudové turbodmychadlo s mezichladičem, nastavování vačkových hřídelů a dva protiběžné vyvažovací hřídele. Nejvyšší výkon 194 kW/264 k při 5300 ot/min a vysoký točivý moment 353 Nm s plochým průběhem jeho křivky v rozmezí otáček 2500 až 5000 ot/min zabezpečují dostatek sily ve všech situacích. Opel GT spotřebuje v průměru 9,2 litru benzinu na 100 kilometrů. Celohliníkový motor ECOTEC vyvíjeli inženýři GM Powertrains společně na obou stranách Atlantiku.
Pro Opel GT konstruktéři zvolili klasickou sportovní architekturu, která staví na podvozku s širokým rozchodem kol (vpředu/vzadu: 1543/1561 mm) a dlouhém rozvoru 2415 mm. Všechna čtyři kola jsou zavěšená na dvojitých trojúhelníkových ramenech, těžiště vozu je nízko a rozložení hmotnosti 51:49 (vpředu:vzadu) je optimální.
Manuální 5-stupňová převodovka se sportovně krátkými dráhami řazení a samosvorný diferenciál u zadní nápravy se starají i perfektní přenos hnací síly. Torzní vzpěra mezi převodovkou a zadní nápravou potlačuje nepříznivé reakce při rasantním zrychlování a brždění. U všech kol jsou velké kotoučové brzdy, o bezpečnost se starají i systémy ABS, ESP (které je možné spolu s protiprokuzovým zařízením deaktivovat).
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů