Drama až do konce

Milovníci dramatických zápletek až do konce dějství si na úvodní soutěži Rallysprint série v okolí Příbrami a Sedlčan přišli na své. Souboj tu totiž sváděla dlouholetá zkušenost s mladým talentem. Talent nakonec vyhrál, ale měl tady namále.  

Petr Semerád

Vojtěch Štajf

Martin Vlček

Jubilejní 40. ročník BOHEMIA DRIVE Rally Příbram byl současně prvním podnikem opožděné Rallysprint série. A největší zájem se upíral k soubojům v Poháru 2+ tohoto šampionátu, protože zastoupení v něm měli především vozy kategorie R5. A zajímavá tak byla i startovní listina čítající včetně historiků téměř 130 soutěžních posádek. Symbolickou jedničku na svém voze Hyundai i20 R5 měl Ondřej Bisaha, který je z minulého roku držitelem Priority FIA. Mohl tím také vyjádřit svůj premiérový start v letošním roce. A pak už se diváci mohli těšit na různorodost nejen ve značkách vozů, ale i v jezdeckých stylech. Soutěžní speciály Volkswagen Polo GTI R5 přivezli podle plánu do Příbrami ukázat Vojtěch Štajf a Roman Odložilík. Další Hyundai i20 R5 na startu byl v rukách ostříleného Martina Vlčka. A jestli někdo pomýšlel vedle již zmíněných rally harcovníků také na přední umístění v cíli, byl to mladý talent Petr Semerád, který úspěšně vystrčil své drápky už během úvodního volného podniku v Sosnové. Bohužel situaci si následně trochu zkomplikoval na Rally Bohemia, kde v závěru havaroval a notně poškodil svoji Fabii Rally2 evo. I proto přijel na úvodní podnik Rallysprint série s původní Fabií R5.

Roman Odložilík

Ondřej Bisaha

Karel Trněný

A byl to právě zmíněný mladý jezdec týmu City Taxi Racing, který vyhrál úvodní rychlostní zkoušku. Těch bylo v Příbrami během minulé soboty naplánováno celkem osm s celkovou délkou 70 kilometrů. V patách mu bylo duo Volkswagenů se Štajfem a Odložilíkem. Následovali oba vozy korejské značky Hyundai, nejprve Martin Vlček a trochu s větší ztrátou Bisaha. Od druhého měřeného úseku už ale bylo vše jinak a taktovku převzal Vojtěch Štajf, kterému soutěž v Příbrami vždy seděla, což dokumentovalo třikrát umístění na bronzové příčce za poslední tři ročníky. I proto se netajil cílem prolomit tuto bronzovou metu. Se svým staronovým navigátorem Františkem Rajnohou se do toho hned od rána opřeli a systematicky navyšovali s Polem GTI R5 svůj odstup od ostatních. Ba co víc, ještě u toho svoji agresivní jízdou skvěle bavili přihlížející diváky. Tempu Štajfa zpočátku stačil Roman Odložilík, ale brzo musel druhé místo přepustit dobře jedoucímu Martinu Vlčkovi. Petr Semerád se dopustil drobných chyb a musel se tak v polovině soutěže spokojit se třetím místem, a navíc s poměrně velkou ztrátou 12 sekund. V této fázi soutěže měl Štajf ve vedení náskok přes 4 sekundy a začalo se pomalu rýsovat jeho vítězství v soutěži. Naposled se z celkového vítězství radoval před dvěma roky v posledním dějství Middle East Rally Championship, známé Katarské rally. I v další fázi soutěže kontroloval vedoucí pozici, než přišla pro něj osudná sedmá, a tedy předposlední rychlostní zkouška soutěže. Při rychlém nájezdu do jedné ze zatáček ztratil kontrolu nad svým vozem a čelně havaroval do stromu. Posádka vyvázla bez zranění, ale ztratila tím šanci na dokončení soutěže.

Petr Semerád

Vojtěch Štajf

Vedení se tak okamžitě ujal Martin Vlček, který zejména v druhé části soutěže předváděl velmi rychlou jízdu. A když už byl před poslední erzetou blízko celkovému vítězství, došlo k poslednímu zvratu. Sprintující Petr Semerád vyhrál v druhé sekci každou rychlostní zkoušku a ukrajoval tak postupně ztrátu na Vlčka. Poslední měřený úsek nakonec rozhodnul o vítězství mladého talentu před dlouholetou zkušeností. Petr Semerád zvítězil s náskokem pouhých 1,8 sekundy.

Martin Vlček

Vojtěch Štajf

Výsledky:

  1. Semerád – J. Hovorka Škoda Fabia R5
  2. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 R5            + 1,8 sek.
  3. Odložilík – M. Tureček VW Polo GTI R5       + 33,7 sek.
  4. Bisaha – M. Večerka Hyundai i20 R5            + 1:02,6 sek.
  5. Trněný – C. Doerr             Ford Fiesta R5      + 1:24,7 sek.

PŘIPRAVIL: Tomáš Vaněk

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...