Milovníci dramatických zápletek až do konce dějství si na úvodní soutěži Rallysprint série v okolí Příbrami a Sedlčan přišli na své. Souboj tu totiž sváděla dlouholetá zkušenost s mladým talentem. Talent nakonec vyhrál, ale měl tady namále.
Jubilejní 40. ročník BOHEMIA DRIVE Rally Příbram byl současně prvním podnikem opožděné Rallysprint série. A největší zájem se upíral k soubojům v Poháru 2+ tohoto šampionátu, protože zastoupení v něm měli především vozy kategorie R5. A zajímavá tak byla i startovní listina čítající včetně historiků téměř 130 soutěžních posádek. Symbolickou jedničku na svém voze Hyundai i20 R5 měl Ondřej Bisaha, který je z minulého roku držitelem Priority FIA. Mohl tím také vyjádřit svůj premiérový start v letošním roce. A pak už se diváci mohli těšit na různorodost nejen ve značkách vozů, ale i v jezdeckých stylech. Soutěžní speciály Volkswagen Polo GTI R5 přivezli podle plánu do Příbrami ukázat Vojtěch Štajf a Roman Odložilík. Další Hyundai i20 R5 na startu byl v rukách ostříleného Martina Vlčka. A jestli někdo pomýšlel vedle již zmíněných rally harcovníků také na přední umístění v cíli, byl to mladý talent Petr Semerád, který úspěšně vystrčil své drápky už během úvodního volného podniku v Sosnové. Bohužel situaci si následně trochu zkomplikoval na Rally Bohemia, kde v závěru havaroval a notně poškodil svoji Fabii Rally2 evo. I proto přijel na úvodní podnik Rallysprint série s původní Fabií R5.
A byl to právě zmíněný mladý jezdec týmu City Taxi Racing, který vyhrál úvodní rychlostní zkoušku. Těch bylo v Příbrami během minulé soboty naplánováno celkem osm s celkovou délkou 70 kilometrů. V patách mu bylo duo Volkswagenů se Štajfem a Odložilíkem. Následovali oba vozy korejské značky Hyundai, nejprve Martin Vlček a trochu s větší ztrátou Bisaha. Od druhého měřeného úseku už ale bylo vše jinak a taktovku převzal Vojtěch Štajf, kterému soutěž v Příbrami vždy seděla, což dokumentovalo třikrát umístění na bronzové příčce za poslední tři ročníky. I proto se netajil cílem prolomit tuto bronzovou metu. Se svým staronovým navigátorem Františkem Rajnohou se do toho hned od rána opřeli a systematicky navyšovali s Polem GTI R5 svůj odstup od ostatních. Ba co víc, ještě u toho svoji agresivní jízdou skvěle bavili přihlížející diváky. Tempu Štajfa zpočátku stačil Roman Odložilík, ale brzo musel druhé místo přepustit dobře jedoucímu Martinu Vlčkovi. Petr Semerád se dopustil drobných chyb a musel se tak v polovině soutěže spokojit se třetím místem, a navíc s poměrně velkou ztrátou 12 sekund. V této fázi soutěže měl Štajf ve vedení náskok přes 4 sekundy a začalo se pomalu rýsovat jeho vítězství v soutěži. Naposled se z celkového vítězství radoval před dvěma roky v posledním dějství Middle East Rally Championship, známé Katarské rally. I v další fázi soutěže kontroloval vedoucí pozici, než přišla pro něj osudná sedmá, a tedy předposlední rychlostní zkouška soutěže. Při rychlém nájezdu do jedné ze zatáček ztratil kontrolu nad svým vozem a čelně havaroval do stromu. Posádka vyvázla bez zranění, ale ztratila tím šanci na dokončení soutěže.
Vedení se tak okamžitě ujal Martin Vlček, který zejména v druhé části soutěže předváděl velmi rychlou jízdu. A když už byl před poslední erzetou blízko celkovému vítězství, došlo k poslednímu zvratu. Sprintující Petr Semerád vyhrál v druhé sekci každou rychlostní zkoušku a ukrajoval tak postupně ztrátu na Vlčka. Poslední měřený úsek nakonec rozhodnul o vítězství mladého talentu před dlouholetou zkušeností. Petr Semerád zvítězil s náskokem pouhých 1,8 sekundy.
Výsledky:
- Semerád – J. Hovorka Škoda Fabia R5
- Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 R5 + 1,8 sek.
- Odložilík – M. Tureček VW Polo GTI R5 + 33,7 sek.
- Bisaha – M. Večerka Hyundai i20 R5 + 1:02,6 sek.
- Trněný – C. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:24,7 sek.
PŘIPRAVIL: Tomáš Vaněk
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.