Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan

Nový čtyřdveřový model po premiéře v tureckém Istanbulu a v současné době vystavovaný na autosalonu v italské Bologni byl představen v úterý českým novinářům.

Na mezinárodním autosalonu v tureckém Istanbulu (3. až 12. listopadu 2006) se ve světové premiéře představil elegantní čtyřdveřový Opel Astra Sedan, který se tak po pětidveřovém hatchbacku, třídveřovém sportovním modelu GTC, prostorném kombi Astra Caravan a flexibilním kupé-kabrioletu Astra TwinTop stal už pátou osobitou karosářskou verzí modelové řady Astra. Na trhu se Astra Sedan objeví na podzim roku 2007.

Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan
Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan
Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan

Novým modelem Astra Sedan pokračuje Opel v úspěšné tradici výroby tohoto typu vozů. Už první dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřových verzích s velkým odděleným zavazadlovým prostorem. Nastupující Astra Sedan se bude vyrábět v polských Gliwicích, což je lokalita, ze které lze optimálně zásobovat trhy zemí střední a východní Evropy, pro které je tento model určený především. V Gliwicích se i nadále bude vyrábět sedan Astra Classic, vycházející z předchozí modelové generace Astra.

Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan
Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan
Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan

Nová Astra Sedan byla vyvinuta v Mezinárodním technickém a vývojovém centru ITDC společnosti General Motors Europe se sídlem v německém Rüsselsheimu, a to ve spolupráci s firmou General Motors Brazil. Tradiční čtyřdveřové sedany jsou totiž důležitou součástí modelové nabídky právě v Brazílii, což je největší trh Jižní Ameriky.

Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan
Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan

Nový sedan rozvíjí progresivní a proporcionálně vyvážený design modelů Astra, který vedle dynamického stylingu preferuje i maximální bezpečnost. Astra Sedan dostala prodloužený rozvor kombi modelu Astra Caravan (2703 mm), čímž vznikl nadprůměrně prostorný interiér především v zadní části vozu a velký zavazadlový prostor. Při délce 4618 mm, šířce 1745 mm a výšce 1458 se Astra Sedan se svým zavazadelníkem o objemu 500 litrů řadí na samou špičku svého segmentu.

Motory a podvozek: Čtyři agregáty, vysoká agilita, maximální míra bezpečnosti

Pro novou Astru Sedan jsou k dispozici celkem čtyři moderní motory ECOTEC – dva zážehové a dva vznětové, které z objemů 1,3 l až 1,8 l dávají výkony od 90 k až do 140 k. Především nejsilnější pohonná jednotka – zážehový čtyřválec 1,8 l o výkonu 140 k s variabilním časováním ventilů – slibuje skutečně mimořádný požitek z dynamické jízdy.

Nabídka převodovek zahrnuje 5-stupňovou manuální a 6-stupňovou manuální převodovku, 4-stupňovou automatickou převodovku a automatizovanou převodovku Easytronic.

Astra přináší špičkovou agilitu a precizní ovladatelnost spolu s vysokou úrovní bezpečnosti jízdy, která staví na kvalitách interaktivního podvozku IDS (Interactive Driving System) s přední nápravou McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou. Do standardní výbavy všech verzí patří mj. protiblokovací systém brzd ABS, systéme modulovaného brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control), brzdový asistent nebo elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS (Electro-Hydraulic Power Steering).

Výbava: Vyspělé technologie v kompaktní třídě

Model Astra Sedan je, díky své bohaté základné výbavě, schopen splnit požadavky i těch nejnáročnějších zákazníků. Součástí vozu je i mnoho vyspělých technologických prvků, které se objevily už v předchozích verzích modelové řady Astra, jako jsou např. bi-xenonové světlomety, zařízení pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist), systém rychlého vytápění „Quickheat“ nebo parkovací asistent usnadňující couvání.

Nová Astra Sedan bude k dispozici ve třech úrovních výbavy: Essentia, Enjoy a Cosmo.

základní model Essentia obsahuje důležité bezpečnostní prvky výbavy – čelní a boční airbagy a protiblokovací systém brzd ABS. Komfort a praktičnost zvyšují např. centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna nebo dělené a sklápěcí opěradlo zadních sedadel dělené v poměru 60:40. Astra Enjoy nabízí ještě bohatší základní výbavu, ve které nechybí klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a autorádio s CD přehrávačem. Nejvyšší stupeň výbavy Cosmo charakterizují např. 16“ litá kola, střední konzole s efektním pianovým lakem a kůží obšitý volant.

Nejnovější přírůstek modelové řady Astra si zákazníci budou moci ještě více individualizovat díky dlouhému seznamu doplňků a příslušenství, dodávaných na přání. V nabídce jsou mj. i sady výbav, jako jsou např.:

  • „Světla a výhled“ (stěrače se dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko se systémem samočinného zacloňování, systém samočinné aktivace světel ALC)
  • „Zima“ (vyhřívaná přední sedadla, ostřikovače předních světel)
  • „Komfortní sedadla“ (nastavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče)
  • „Kožená sedala“ (navíc nad sadu „Komfortní sedadla“: Sportovní sedadla vpředu, vyhřívaní sedadel)

Alternativou ke klimatizaci, která je standardem od úrovně Enjoy, je k dispozici automatická klimatizace ECC (Electronic Climate Control) se senzorem kvality vzduchu.

Široká škála informačních systémů pro Astru zahrnuje navigační systém či autorádio s MP3 přehrávačem. K dispozici je i konzole pro mobilní telefon se systémem Bluetooth a hlasovým ovládáním či tzv. TwinAudio systém, který umožňuje separátní poslech hudby na zadních sedadlech.

Trh: Až 65 procent kompaktních automobilů tvoří sedany

Prodejní síť značky Opel se ve střední a východní Evropě rozrostla ze 320 smluvních dealerů v roce 2002 na 380 dealerů v roce 2006 a zajišťuje stejný standard služeb zákazníkům jako kdekoli jinde v Evropě. Nová Astra Sedan bude výraznou posilou na velkých, rychle se rozvíjejících trzích v tomto regionu. V Turecku asi 67 procent zákazníků ze segmentu kompaktních automobilů volí verze sedan. V Rusku činí tento podíl asi 65 procent, zatímco v Polsku a zemích jihovýchodní Evropy jen asi 15 procent. V západní Evropě mají sedany jen asi 5-procentní podíl na trhu.

Astra: Od jara 2004 více než milion prodaných vozů

Astra Sedan je pátou karosářskou verzí kompaktního bestselleru značky Opel – od jara roku 2004, kdy Astra současné generace vyjela na automobilový trh, se prodalo více než milion těchto vozů. Dnes každý desátý nově registrovaný model v Evropě nese logo automobilky Opel! A během prvních devíti měsíců roku 2006 stouply prodeje modelů Opel Astra ve střední a východní Evropě na bezmála 60 000 kusů, což je o zhruba 20 procent více než ve stejném období roku 2005. Více než 10 000 z letos prodaných Aster našlo své zákazníky v Turecku. Od uvedení čtyřdveřového sedanu si Opel slibuje další růst prodejů.

Jedním u důležitých momentů, na kterém stojí úspěch modelů Opel, je jejich atraktivní design. Astra se od svých konkurentů liší výraznými liniemi a dynamickým stylingem. Vyvážené proporce karoserie potom umocňují pocit souladu a harmonie. V kombinaci s muskulaturními křivkami, ostře řezanými hranami, technicistními stylingovými detaily a decentními dekorativními prvky se skládá originální podoba nové Astry Sedan.

Velký důraz byl kladen i na design a provedení interiéru – to je patrné nejenom z jeho vizuálního ztvárnění, ale i z použitých vysoce kvalitních materiálů. Interiér Astry Sedan charakterizují dynamické formy, perfektně ladící s designem exteriéru. Výrazným prvkem interiéru Astry Sedan je masivní středová konzole, lehce a příjemně ovladatelné kruhové ovladače, třírozměrné palubní přístroje a dobře čitelný 6,5“ barevný displej, ideálně umístěný nad středovou konzolí.

Astra absolvovala svůj debut v březnu roku 2004 jako 5-dveřový hatchback. Na podzim pak následovala nejpraktičtější verze kombi Caravan. Díky rozvoru 270 cm nabízí Astra Caravan nadprůměrný prostor pro nohy pasažérů sedících na zadních sedadlech a až 1590 litrů prostoru pro zavazadla – to je nejlepší hodnota v této automobilové třídě. Flexibilitu vozu umocňují promyšlené detaily, jako je např. systém FlexOrganizer, umožňující maximální využití vnitřního prostoru zavazadelníku.

Určitě nejvzrušivější verze modelové řady Astra se objevila v březnu roku 2005, kdy vyjela třídveřová Astra GTC (Gran Turismo Compact). A top-verze Astra OPC byla uvedena na trh na podzim roku 2005. Astru OPC pohání přeplňovaný zážehový motor o výkonu 240 k, se kterým tento model dosahuje rychlosti až 244 km/h.

Dramaticky nekompromisní design třídveřové Astry GTC netají sportovní ambice, sportovní image podporuje i splývavá silueta s efektně vyklenutou vzadu strmě klesající střechou a zřetelně se zužující přední a zadní část. Osobitost modelu Astra GTC zdůrazňuje také světová novinka: Na přání dodávané panoramatické čelní okno, táhnoucí se od kapoty motoru až po úroveň B-sloupků karoserie. Rozměrná prosklená plocha vytváří v interiéru dosud nepoznaný pocit prostoru, bezprostředního kontaktu s okolím a garantuje také dokonalý výhled z vozu ven.

V květnu roku 2006 modelovou „rodinu“ Astra obohatil originální kupé-kabriolet Astra TwinTop. Díky inovativní třídílné ocelové střeše se Astra TwinTop dokáže pouhým zmáčknutím tlačítka změnit z elegantního kupé na stylový kabriolet, a to během necelých 30 sekund. Dalším výrazným rysem čtyřsedadlové Astry TwinTop je velký zavazadlový prostor (205 l – 440 l) a propracovaný systém „Easy Load“ usnadňující manipulaci se zavazadly.

Interview s Chrisem Lacey, ředitelem General Motors Central & Eastern Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby.

Další nová verze úspěšné modelové řady Opel Astra v provedení sedan

Pane Lacey, v regionu střední a východní Evropy pracujete už řadu let. Proč podle Vás zákazníci v tomto regionu preferují kompaktní sedany se stupňovitou zádí?

Chris Lacey: Důvodů je hned několik: Protože v tomto regionu obecně jezdí automobily většinou obsazené více osobami než je obvyklé v západní Evropě, musí být prostor na zadních sedadlech dostatečný i pro rodinné výlety. Dalším důvodem je pocit bezpečnosti vyplývající z toho, že zavazadla jsou uložena v odděleném prostoru. A v neposlední řadě je velmi populární i nestárnoucí styling čtyřdveřových sedanů – mnozí zákazníci totiž např. vozy kombi považují za spíše užitkový než osobní automobil…

Existují ještě nějaké další rozdíly v porovná s trhem západní Evropy?

Chris Lacey: Na to není snadná odpověď – nelze ji generalizovat pro území sahající od Estonska až po Turecko, stejně, jako to nelze udělat pro celou západní Evropu, do které patří tak rozdílné trhy, jako je např. Norsko či Portugalsko. Jde však říci, že v regionu střední a východní Evropy menší automobily častěji hrají významnější roli. Pro řadu lidí je např. Corsa plnohodnotným rodinným vozem – ne druhým vozem do rodiny, jak bývá často obvyklé v západní Evropě. A cena čtyřdveřové Astry Sedan přestavuje pro velkou část zákazníků maximum, co jsou ochotní do nového vozu investovat.

Je Opel v regionu střední a východní Evropy považován za „lidovou“ značku, podobně, jako tomu je v západní Evropě?

Chris Lacey: V tomto regionu stojí Opel určitě výše. Za to vděčí především vyspělé technice svých modelů a pozitivně vnímané produkci v Německu. Naše „vstupní“ značka Chevrolet je zase situovaná do cenově obzvlášť citlivého segmentu. Pro tyto vozy se často rozhodují ti zákazníci, kteří si pořizují automobil vůbec poprvé.

Jak moc je důležitý fakt, že nová Astra Sedan se bude vyrábět v polských Gliwicích?

Chris Lacey: Samozřejmě, že naši polští zákazníci jsou obzvlášť hrdí na to, že tento kvalitní sedan se bude vyrábět právě v jejich vlasti. Ale sousední státy též zaznamenaly vedoucí roli značky Opel jako vedoucího automobilového producenta v regionu střední Evropy. Továrna Opel v Gliwicích si získala mimořádné renomé i díky vysoké kvalitě vyráběných modelů Opel Zafira, Astra Classic a Agila.

Chris Lacey (53) pracuje pro General Motors ve střední a východní Evropě od dubna roku 1995, kdy se stal generálním ředitelem pro obchod Opelu v Maďarsku se sídlem v Budapešti a převzal odpovědnost za devět států jihovýchodní Evropy. V září roku 1998 se ve službách GM přestěhoval do Ruska. Dnes je výkonným ředitelem pro prodej, marketing a poprodejní služby pro region střední a východní Evropy. Svoji kariéru Chris Lacey zahájil v roce 1969 u značky Vauxhall (sesterská značka Opelu) ve Velké Británii, kde zastával různé pozice až do roku 1995.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...